ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הרב בעדני נגד 'קול ברמה': "הזהרתי אותם"

הגאון הרב שמעון בעדני, חבר מועצת החכמים שתמך עד כה ב'קול ברמה', הודיע על הסרת תמיכתו בערוץ: "זו תחנה שרק מנסה לפגוע בש"ס - ואני הזהרתי אותם כמה פעמים" • הנהלת הערוץ: "הציגו לפני הרב מצג שווא בשל מלחמתינו באפליית הסמינרים"

הגר"ש בעדני. צילום: יעקב כהן
הגר"ש בעדני. צילום: יעקב כהן

דרמה של ממש במאבק של ש"ס נגד רדיו קול ברמה. חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס הגאון רבי שמעון בעדני, ביקש לעלות לשידור במהדורה המרכזית ברדיו קול חי והפתיע בהודעה דרמטית אודות ניתוק קשריו עם התחנה.

"ידוע לך שאני תמיד עמדתי מאחורי רדיו 'קול ברמה'", פתח ואמר, "אני מחזק אותם ומעודד אותם. כי עשיתי חשבון אחד שהם מחזקים ומעודדים תורה. זה הכי חשוב, איך להרביץ תורה. הייתי מעודד ומחזק. מצד שני, הזהרתי אותם באזהרה חמורה שלא לפגוע בש"ס, לא לפגוע ביו"ר ש"ס הרב אריה. הזהרתי אותם באזהרה חמורה. אבל קרה מקרה חמור".

"אני הודעתי להם שלצערי לא אעמוד מאחוריהם. אומנם נחפש איך לחזק את שיעורי התורה, אבל לא אעמוד מאחורי רדיו 'קול ברמה'. יש שם שיעורי תורה נפלאים שאני מאוד נהנה יש שם הרצאות מגדולי המרצים. כואב לי הדבר הזה, אבל אני כבר לא יכול לעמוד מאחורי זה".

עוד הוסיף, "צריך לקוות שזה לא יחליש את הרבצת התורה".

הרב בעדני בתחנת קול ברמה בימים עברוצילום: הרב בעדני בתחנת קול ברמה בימים עברו
הרב בעדני בתחנת קול ברמה בימים עברו

לאחר דברי הרב בעדני אמר השדרן אבי מימרן בשידור: "הרב בעדני פנה אלינו וביקש דקה לפני השידור לעלות ולהעביר מסר. לא ידענו על מה".

כזכור לפני למעלה משנתיים יצא נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן במתקפה על רדיו 'קול ברמה' ואמר כי: "קול ברמה נשמע ביללה. הרדיו הזה מקלקל אותנו". עם זאת הרב בעדני תמך בתחנה ומסר בה שיעורים.

כפי הנראה עתה, הסיר הרב בעדני את תמיכתו בעקבות מכתב שנשלח מהנהלת רדיו 'קול ברמה' ליועץ המשפטי אביחי מנדלבליט כנגד ש"ס.

מרדיו 'קול ברמה' נמסר בתגובה: "הרה"ג בעדני שליט"א הוא נר לרגלנו וכפי שהעיד בעצמו במשך השנתיים האחרונות פעלנו בהתאם להוראותיו והנחיותיו - זאת למרות הפעולות הבוטות והאלימות שנקטו כנגד התחנה גורמים פוליטיים מתוך שיקולים אינטרסנטיים צרים.

"אכן הביטוי שנתנו להתנגדותה של ש"ס לחוק אשר בא להגן על בנות הסמינרים ולהפסיק את האפליה רבת השנים, היה לצנינים בעיני אותם גורמים פוליטיים והם עשו כל שביכולתם כדי להציג בפני הרה"ג בעדני מצג שווא - כאילו הרדיו פועל נגד ש"ס. דבר שאין לו שחר.

"אנו נמשיך להשמע להוראותיו של הרה"ג בעדני שליט"א ואף הערב שוחחנו עימו ואין לנו ספק כי תמיכתו בתחנת הרדיו שהקים מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, תימשך לטובת עשרות אלפי המאזינים שוחרי התורה".
קול ברמה הרב שמעון בעדני שס אבי מימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד