י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זומנת לחקירה במשטרה? עו"ד פלילי יכול לסייע

כאשר אדם נחשד בביצוע עבירה פלילית, וזומן לחקירה משטרתית, עליו לפנות בהקדם אל עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה, כדי שעורך הדין יוכל לתדרך אותו ולהכין אותו לקראת ההליך הפלילי הצפוי לו הכתבה באדיבות אתר עו"ד פלילי www.criminal-lawyer.co.il

זומנת לחקירה במשטרה? עו"ד פלילי יכול לסייע
לא לגעת

ההליך הפלילי מתחלק לשני שלבים עיקריים: חקירה ומשפט. חקירה משטרתית יכולה להיפתח בעקבות הגשת תלונה או חשד לביצוע עבירות, וניהול המשפט כולל העמדה לדין, הצגת טיעונים וראיות, הסדר טיעון, מתן גזר דין והליכים פוסט משפטיים כמו ערעור ובקשה להפחתה בעונש.

אדם שנחשד בפלילים וקיבל זימון לחקירה, נדרש לפנות במהירות האפשרית אל עורך דין פלילי, כדי שעורך הדין יוכל באמצעות ניסיונו הרב, הידע והבנתו המשפטית, לייעץ לו כיצד להתנהל בחקירה, לעדכן אותו בדבר זכויותיו כחשוד, ולהמליץ כיצד לפעול בדרך הטובה ביותר כדי להימנע מהרשעה, ואף במקרה הצורך להגיע להסדר טיעון עם התביעה ולהפחית בגזר הדין.

כיצד יכול עו"ד לסייע בשלב החקירה?
החקירה נפתחת כאשר נודע למשטרה על דבר קיומה של עבירה ובהתאם לנסיבות המקרה, יכול קצין המשטרה להורות על מעצר החשוד כדי למנוע ממנו לשבש את החקירה, להימלט מהדין ולסכן את שלום הציבור.

ניתן לעצור את החשוד עד תום ההליכים, לשחררו למעצר בית או למעצר בתנאים מגבילים. כאשר מדובר בעבירה מסוג עוון שהעונש בגינה הוא עד שלוש שנים, רשאי קצין משטרה להורות שלא לחקור את החשוד ולשחרר אותו לביתו, גם ללא פתיחת תיק.

עורך דין פלילי נדרש לחקור את העובדות המקרה והנסיבות הקשורות אל ביצוע העבירה בראי המשפטי, עליו למצוא הסבר לכל עובדה שתוצג כאשמה בחקירה, ולערער על מהימנותם של הראיות, כדי לגרום לסגירת התיק ללא רישום פלילי, ולהוביל לזיכוי ולביטול כתב האישום.

סיוע מקצועי בשלב העמדה לדין יכול להוביל לזיכוי
בתום החקירה, מעבירה המשטרה את הראיות אל התביעה, כדי שהפרקליטות תחליט אם להגיש נגד החשוד כתב אישום או לסגור את התיק בעילת חוסר אשמה, חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. במקרה שהוחלט להגיש כתב אישום, החשוד יהפוך לנאשם.

המשפט נפתח במסירת כתב אישום והזמנת הנאשם לדיון בבית המשפט, שם הוא יועמד לדין בגין מעשיו. לנאשם ולעורך דינו יש רשות בשלב זה לעיין בחומר החקירה, והנאשם יוכל בהמלצת עורך דינו לכפור במעשיו או להודות בהם. אם הנאשם יודה, הוא יורשע על פי הודאתו, ולאחר מכן ידון בית המשפט בשאלת העונש.

אם הנאשם יכפור באשמה, יקבע מועד לשמיעת ראיות, ובתום שמיעת הראיות בית המשפט יכריע, האם להרשיעו בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום. במסגרת הסדר הטיעון ניתן ברוב המקרים לתקן את כתב האישום כך שהעבירות יופחתו לעבירות קלות יותר, ואף חלקים מכתב האישום יכולים להימחק. לאחר שמיעת הראיות והטיעונים לעונש, בית המשפט יגזור את הדין ויקבע את העונש. בתום המשפט, הנאשם רשאי להגיש ערעור על הכרעת הדין.

עורך דין טוב יכול לנהל משא ומתן עם רשויות התביעה, לגרום לביטול חלק מהאשמות בכתב האישום, להגיע להסדר טיעון עם התביעה ולהוביל להפחתה משמעותית ברכיבי הענישה. כמו כן, הוא רשאי לפנות אל היועץ המשפטי לממשלה, בשם החשוד ולבקש להורות על עיכוב הליכים.

ההבדל בין בחירת עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה לבין עורך דין שאינו בקיא בתחום הוא הבדל מהותי שנע בין חופש לשלילת החירות מאחורי סורג ובריח. בחירת עורך דין היא החלטה הרת גורל, לכן חשוב ביותר לבחור עורך דין מוסמך המתמחה רק בתחום הפלילי, שהוא חבר בלשכת עורכי הדין. רצוי לפעול מהר ולא לבזבז זמן וחשוב ביותר לבחור עורך דין מקצועי שיידע להעניק אסטרטגיית הגנה טובה ויוכל לסייע לחשוד למזער ככל הניתן את הנזקים.
חקירה במשטרה נאשם כתב אישום עורך דין פלילי כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד