י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

נצחון לשרת המשפטים: שני שופטים דתיים לבית המשפט העליון

לאחר דיונים מרתוניים של הוועדה לבחירת שופטים, נבחרו לבית המשפט העליון ארבעה שופטים חדשים: דוד מינץ, יעל וילנר - שניהם דתיים, יוסף אלרון - שנתמך על ידי כחלון, וג'ורג' קרא שנתמך על ידי השופטים • שקד: "הספינה המשפטית שינתה כיוון"

בג"צ, צילום: פלאש90
בג"צ, צילום: פלאש90

הוועדה לבחירת שופטי עליון הודיעה על בחירתם של ארבעה שופטים לבית המשפט העליון: ד"ר דוד מינץ, שופט בית משפט המחוזי בירושלים, תושב דולב וחובש כיפה; שופטת המחוזי בחיפה, יעל וילנר, דתית לאומית; נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, יוסף אלרון מועמדו של שר האוצר כחלון; ושופט מחוזי תל אביב, ג'ורג' קרא שעולה על הכס הערבי.

"היום הזה עשינו היסטוריה" אמרה שרת המשפטים, איילת שקד. "הערב מינתה הוועדה לבחירת שופטים שבראשותי ארבעה שופטים לבית המשפט העליון, וזאת לאחר שבחרנו כבר כמאה וחמישים שופטים מתחילת הקדנציה ועד כה".

לדברי שקד, "מינויי השופטים הערב מביאים לידי ביטוי את הגיוון האנושי והמשפטי שכל כך נדרש לנו כחברה ושהיה כל כך חסר, עד היום, בערכאה המשפטית הגבוהה. ההגאים של ספינת הדגל המשפטית שלנו שינו הלילה את כיוונם".

עוד הוסיפה "חוזקה של המערכת המשפטית טמון בגיוונה ובשונות הקיימת בהרכבה האנושי. המינויים החדשים מביאים לידי ביטוי את התפיסה הזו ובקרוב מאוד יכניסו לאולמות בית המשפט העליון קולות וגוונים שלא היו מוכרים בו. אין לי ספק שהמסלול החדש שקבענו הערב לספינה יעזור לה לצלוח את הגלים המשפטיים שעוד נכונו לנו. לחיי מסלולה החדש של הספינה".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור הגיבה לאחר ההחלטה "ברכותיי לכל המועמדים אשר נבחרו היום לכהונת שופטים בבית המשפט העליון, נקבל את כולכם בברכה. תודות לחברי הוועדה לבחירת שופטים".

לשכת עורכי הדין בירכה על החלטת הועדה לבחירת שופטים. המינויים שאושרו היום הינם מינויים מעולים המחזקים את ביהמ"ש העליון. "יש לברך במיוחד את נשיאת ביהמ"ש העליון מרים נאור ושרת המשפטים איילת שקד אשר חרף המחלוקות הובילו את הועדה להסכמה ולפשרה, שגישרה על הפערים ואפשרה את בחירת ארבעת השופטים במקשה אחת".

יו"א הבית היהודי השר נפתלי בנט בירך על הבחירה כינה אותה מהפכה ואמר: "יוצאים לדרך שמרנית חדשה".

ח"כ שולי מועלם הגיבה: "ברכות לשרת המשפטים בתום תהליך משמעותי למדינת ישראל. בחירתם של שופטים שאינם מבית המדרש של האקטיביזם השיפוטי היא תנאי חשוב לשמירה על הפרדת הרשויות במדינת ישראל. הכנסת תפקידה לחוקק ובית המשפט תפקידו לשפוט . השופטים דוד מינץ, יעל וילנר, יוסף אלרון וג'ורג' קרא בעלי ניסיון עשיר וכניסתם לתפקיד היא הישג של שרת המשפטים איילת שקד ושל הבית היהודי, ובעיקר הישג של מערכת המשפט והחברה הישראלית שכן תפיסת האקטיביזם השיפוטי פגעה מאוד במעמדו הציבורי של בית המשפט העליון והגיוון וכניסתם של השופטים החדשים תביא ליצירת אמון מחדש".

אך לא הימין כולו צוהל: עו"ד איתמר בן גביר הגיב כי לא מדובר במהפכה: "אין ספק שלפחות חלק מהשמות שמונו הם התקדמות טובה וחיובית ושרת המשפטים הובילה לבחירת שופטים שחלקם עם אג'נדה יהודית וציונית, אך על השרה שקד לחתור להגדלת מכסת השופטים לבית המשפט העליון ומינוי של לפחות עוד חמישה שופטים בעלי אג'נדה יהודית ציונית.

"גם לאחר מינוי ארבעת השופטים שחלקם עדיין בבחינת תעלומה עבורי, יש רוב גדול לגישה האקטביסטית בבית המשפט העליון ועוד יותר מכך חסרים עדין שופטים שייגוונו את ההרכב של בית המשפט העליון".
בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד