י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

החרדים הישראלים חוששים מגירוש

חרדים ישראלים, שהיגרו באופן לא חוקי לארה"ב, חוששים מגירוש לפי התקנות החדשות של טראמפ: "יגרשו בגלל מעבר באור אדום"

החרדים הישראלים חוששים מגירוש
רויטרס

חרדים ישראלים, שנמצאים בארה"ב באופן לא חוקי, חוששים מהאפשרות שיגורשו חזרה לארץ, על פי התקנות החדשות של טראמפ.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ממשיך לממש את מה שהבטיח לפני הבחירות, בנוגע למהגרים בלתי חוקיים שנמצאים בארה"ב, בהודעה שפורסמה בתקשורת האמריקאית הובהר שכל מי שנמצא פחות משנתיים בארה"ב באופן לא חוקי מיועד לגירוש, כמו כן מהגר בלתי חוקי שנמצא מעל שנתיים בארה"ב ויתפס על מעשה פלילי יגורש במיידית.

הצו החדש תפס חרדים ישראלים רבים השוהים באופן לא חוקי בארה"ב בהפתעה, למרות שהצו הזה קיים עשרות שנים הוא לא נאכף בצורה אבסלוטית, הצו נאכף רק אם המהגר שנתפס ביצע עבירה פלילית חמורה.

מאיר אלבום ישראלי לשעבר שכיום אזרח חוקי בארה"ב סיפר ל'בחדרי חרדים': "אני מכיר המון חרדים ישראלים שנמצאים פה באופן לא חוקי, והם בלחץ מהצו שפורסם בתקשורת, חלקם נשואים עם ילדים ומנהלים עסקים פה, הם מאד מבולבלים, אני לא מכיר מישהו מהם שמתכנן לעזוב את ארה"ב כרגע, אבל הם מאד לחוצים".

עוד הוסיף: "החרדים הישראלים הלא חוקיים, בעיקר מתרכזים במדינות כמו ניו יורק ופלורידה, אז הם פחות בלחץ מישראלים שנמצאים במדינות הקרובות לגבול עם מכסיקו לדוגמא קליפורניה, נוואדה, טקסס, שם האכיפה הרבה יותר קשה, בשל היותן קרובות לגבול המכסיקני, ומטבע הדברים כמעט ואין שם ישראלים לא חוקיים"

לדבריו אין ספק שהישראלים שהוא מכיר יקפידו על החוקים יותר מבעבר, גם אם הם חוקים שאין עליהם אכיפה מוגברת, אף אחד לא רוצה להיות מגורש כי חצה כביש באור אדום.

ישראלי חרדי אחר שביקש להשאר בעילום שם סיפר ל'בחדרי חרדים': "אני גר בניו יורק מעל שנה ונשוי עם ילד, ועובד כמשגיח במסעדה. אני מאד לחוץ ונזהר לא לעבור על החוק אפילו לנהוג בלי חגורה או בלי אורות נסיעה קצרה מפחד להעצר ולהיות מועמד לגירוש".
ארהב טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד