י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אמא, לו רק יכולת לתת לי עוד חיבוק אחד

אחותו של הגאון רבי שלום ארוש נפטרה והותירה שני יתומים קטנים • בפנייה נרגשת שפרסם הרב הוא מבקש מהציבור לתמוך ביתומים • "אני מברך את כל מי שיזכה לתרום לדבר הזה, שאני מכיר בפרטיות, אני מברך אותו שהקב"ה יזכה אותו בחיים יפים ומתוקים"

אמא, לו רק יכולת לתת לי עוד חיבוק אחד



השעה שמונה בערב. בבית משפחת רונן דולק החימום, אך הבית קפוא. בכל יום רגיל יש אור דולק בכל הבית, אמא היתה באה ושואלת אם הוא צריך עזרה בלהתכונן לשינה, ואולי יש עוד מבחן שצריכים לחתום עליו. אחרי שהוא מקולח ולבוש פיג'מה, אמא מתיישבת לידו בקצה המיטה ומשוחחת איתו על היום שעבר עליו. היא לא מתייחסת אליו כמו אל ילד קטן בן 8 אלא ממש כמו אל בחור חשוב, ולוקחת כל מילה שלו ברצינות. כף היד שלה חמה ורכה והיא מלטפת אותו על הלחי, עד שהוא שוכח אפילו את המריבות הקבועות עם אותו ילד שמציק לו בכיתה.

הערב הוא יושב על המיטה, התקלח מזמן, אפילו לבש פיג'מה. אבל אמא לא מופיעה בפתח החדר. הקול שלה לא נשמע מכיוון הדלת, וקצה המיטה שלו לא מתחמם. הוא מרגיש שהבית קר וחשוך, וכאילו אין בו אף אחד. "איך אמא אחת גרמה לכל הבית להרגיש מלא וחם", הוא חושב לעצמו ודמעות זולגות מקצה עיניו. גם היום העליבו אותו בכיתה. ילד אחד אמר שהרב דיבר איתם וביקש מהם שיתנהגו אליו יפה כי עכשיו הוא יתום, ואחד החברים בחר לבוא להגיד לו את זה בפנים, ושלח משפט פוגע: "אז עכשיו תרצה פרוטקציות בכל מקום רק כי אין לך אמא"?

לחזור לבית שאין בו את הקול של אמא, את ריח הבישולים שלה, את התפילה שמתנגנת בין שפתיה ומבקשת על שני הבנים, עליו ועל אחיו, אין דבר שורף יותר מזה. הוא מתגעגע. משחזר את פניה ודמותה כל הזמן. מתגנב לחדר השינה ומנסה להריח עוד קצת את הכרית שהיתה מונחת על מיטתה, אולי נשאר קצת ריח של אמא... תכף זה יעבור, הוא יודע. לאט לאט הדברים שלה ייעלמו מחיי היום יום שלו, ורק תמונות ישארו לו למזכרת. כמה היה רוצה להרגיש לפחות רק עוד פעם אחת, את היד החמה והרכה שלה על הלחי, היא בוודאי היתה מנגבת עכשיו את הדמעות שזולגות בלי בושה וללא הפסקה, על לחייו הרטובות.

אין אדם שיכול לעכל מוות של אדם קרוב אליו, ואין ילדים בני 8 ו – 10 שמסוגלים להתמודד עם אובדן אם חמה ודואגת, פתאום בתחילת חייהם. כל המשען הפיזי והנפשי שלהם נעלם בן יום. כל הבית החם והשגרה, הופכת למשהו קר, כואב, מלא געגועים וצימאון למילים וחיבוקים.

רות שרה רונן ע"ה, נפטרה לאחר מחלה קשה והותירה את שני בניה הקטנים ללא אם אוהבת. עכשיו, מבקש אחיה של הנפטרת, דודם של שני היתומים, שכל מי שיכול לסייע בהמשך גידולים, שיעשה זאת ויבורך. האח אינו אחר מאשר הגאון רבי שלום ארוש, ראש מוסדות "חוט של חסד" בירושלים, שיצא בקריאה נרגשת לתרום לקרן מיוחדת שפתחה עבורה קופת העיר בני ברק, שתסייע ליתומים, האחים רונן, אחייניו של הגאון רבי שלום ארוש, על מנת שיוכלו לגדול ללא קושי כלכלי.

"כל מצוות צדקה היא חשובה אבל מצוות צדקה, לתמוך ביתומים זה דבר חשוב ביותר! אני מבקש בקשה אישית מהציבור לתרום לקופה של האחים רונן. אני מאד מבקש את הדבר הזה".

"אני מברך את כל מי שיזכה לתרום לדבר הזה, שאני מכיר בפרטיות, אני מברך אותו שהקב"ה יזכה אותו בחיים יפים ומתוקים, ואם הוא צריך זיווג שיהיה לו זיווג בקרוב, ואם הוא נשוי שיהיה לו שלום בית אמיתי, והקב"ה ייתן לו זש"ק בנים צדיקים, ויזכו לחיות חיים של אמונה, חיים של תורה קדושה חיים, של אושר ועושר"!

הפניה האישית יוצאת הדופן של הרב ארוש הכתה גלים ומאז פרסום דבר הפניה, נרתמו רבים לתרום עבור היתומים הקטנים ובכך להוות שותפים לדבר מצווה של אמת.

לתרומה חייגו: 072-3926947 ולציין תרומה עבור קרן מספר 5036 או לחצו כאן
קופת העיר עזרה ליתומים גמילות חסדים הרב שלום ארוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד