י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מרגש: סגנו של טראמפ הגיע לבית הקברות היהודי שחולל על ידי אנטישמים

אלפי בני אדם הגיעו במהלך הלילה לבית הקברות היהודי בסנט לואיס שבמיזורי, כדי למחות על חילול 150 המצבות על ידי אנטישמים מקומיים ולשפץ את המצבות • מי שהפתיע במחווה מרגשת היה סגן הנשיא מייק פנס שנטל מגרפה ביד

מייקס פנס בבית הקברות היהודי. צילום מסך מטוויטר
מייקס פנס בבית הקברות היהודי. צילום מסך מטוויטר

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס הגיע הלילה (חמישי) לבית הקברות היהודי בסנט לואיז שבמיזורי, להשתתף בשיפוץ 150 המצבות שחוללו על ידי אנטישמים מקומיים. הוא גינה את המעשה החמור וזכה לשבחים מצד הרב המקומי, שהתרגש יחד עם אלפי הבאים מהמחווה יוצאת הדופן.

כזכןר, ביום שלישי הושחת בית קברות יהודי במדינת מיזורי - מעל 150 מצבות הושחתו והמראה היה מזעזע. כמה ימים אחרי שנשיא ארה"ב כינה עיתונאי חרדי ששאל אותו על אנטישמיות "שקרן", הגיע סגנו מייק פנס לבית הקברות היהודי "חסד של אמת" בעיר סנט לואיס שבמדינת מיזורי, הפשיל שרוולים כאחרון העובדים ועזר לנקות את המקום אחרי שאנטישמים השחיתו את בית העלמין וניתצו 154 מצבות.

לאחר שסגן הנשיא מייק פנס השתתף בטקס קריאת תהילים לעילוי נשמת הנפטרים, הוא הדהים את האנשים סביבו, לקח מגרפה והתחיל לגרוף את הלכלוך מסביב לקברים, כשאנשי השירות החשאי מגוננים עליו מכל עבר, לאחר הוונדליזם הקשה שבית הקברות עבר.

בתחילת ביקורו אמר מייק פנס לתקשורת "אין מקום באמריקה לאלימות ולאנטישמיות". עוד הוסיף פנס "ההשחתה והאיומים על מרכזים יהודיים מהווים תזכורת עצובה לעבודה שצריך לעשות כדי לעקור מהשורש דעות קדומות, הבית הלבן מגנה בתוקף את הוונדליזם שנעשה בצורה החזקה והברורה ביותר".

תקיפת בית הקברות היהודי מגיעה אחרי שורה של התקפות אנטישמיות, כתובות גרפיטי ואיומים על מרכזים יהודיים שאירעו מאז נבחר טראמפ לנשיא. הבית הלבן גינה את ההתקפות, ובהמשך עשתה כן גם ביתו היהודייה איוונקה.
מייק פנס בית קברות יהודי סנט לואיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד