כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

צפו: חברי מועצת החכמים פנו במכתב לדרעי

שניים מחברי מועצת החכמים חתמו על מכתב שיועד ליו"ר ש"ס אריה דרעי, הנועד לזרז אותו לחוקק את חוק הכותל ולחסום את הרפורמים

אריה דרעי, צילום: תומר נויברג, פלאש90
אריה דרעי, צילום: תומר נויברג, פלאש90

המאבק נגד מתווה הכותל הרפורמי עולה שלב: שורה של רבנים בכירים בציבור הספרדי ביניהם חברי מועצת החכמים הרב משעון בעדני והרב ראובן אלבז קוראים ליו"ר ש"ס אריה דרעי להעלות את הצעת החוק לביצור מעמד רחבת הכותל על פי כללי מועצת הרבנות הראשית לישראל.

מכתב הרבנים מגיע על רקע העיכוב שחל בהצעת החוק של מפלגת ש"ס לביצור מעמד רחבת הכותל המערבי לקראת בג"צ הרפורמים להכרה במתווה הכותל הרפורמי, ובשל הרצון לייצר תשובה הולמת למתווה הכותל שהכיר ברחבת הרפורמים. חשש הרבנים כי עיכוב בהצעת החוק יביא את בג"צ לפסוק בעד המתווה הקודם וכך יותיר את ראש הממשלה עם תירוץ טוב מדוע לא לתמוך בהצעת החוק לאחר שבגצ כבר יצא נגדו.

במכתב כותבים הרבנים "הננו פונים אליכם בזאת בעניין הנמצא בנפשו של כל עם ישראל הכותל המערבי שמעולם לא זזה ממנו השכינה וכו' וכו'. שמחנו באומרים לנו בית ה' הלך כי התחלתם לפעול לגיבוש 'חוק הכותל' ובכך למנוע כל דריסת רגל לכת הרפורמים ודומיהם, בכל רחבות הכותל המערבי מחלקו הצפוני ועד הקצה חלקו הדרומי.

"והננו בזה לחזק את ידיכם, כי עליכם לפעול בכל הכח והיכולת לקדם את יוזמה זו ולהעלות את הצעת החוק לאישור הממשלה בהקדם האפשרי ולא להמתין כלל וכלל כי בנפשנו הדבר ובעתיד עם ישראל כולו".

על המכתב חתמו הגאון רבי שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת אור החיים וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלמה בן שמעון גאב"ד בני ברק, הגאון רבי שלמה מחפוד גאב"ד "יורה דעה" ורב שכנות נווה אחיעזר ושיכון ו', הגאון רבי מכלוף פחימה ראש ישיבת כתר תורה, הגאון רבי דניאל זר ראש ישיבת אור דוד, הגאון רבי יצחק כהן רב שכונת שמואל הנביא, הגאון רבי נסים הררי רב שכונת בית וגן והגאון רבי ינון יונה רב שכונת גבעת שאול.



דרעי מועצת חכמי התורה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד