י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרמה: האקרים השתלטו על מערך המחשוב של הרבנות הראשית

פרסום ראשון: האקרים הצליחו להשתלט על מחשבי הרבנות הראשית לישראל ושיתקו את כל מערך המחשוב • גורם ברבנות ל"בחדרי": "ההאקרים ביקשו כופר כספי" • ברבנות הראשית הבהירו: "המחשבים שנפגעו אינם מכילים מידע אישי על אזרחים וכן השירותים שהרבנות הראשית מעניקה לא נפגעו"

דרמה: האקרים השתלטו על מערך המחשוב של הרבנות הראשית
פלאש 90

פרסום ראשון: האקרים הצליחו להשתלט על מחשבי הרבנות הראשית לישראל ושיתקו את כל מערך המחשוב. כך נודע ל"בחדרי חרדים".

על פי בדיקת אגף המחשוב והסייבר של משרד הדתות שהוזעקו למקום, התברר כי האקרים שיגרו מייל זדוני לכתובת המייל של עובדת באחת מלשכות הרבנים הראשיים. לאחר שהעובדת פתחה את המייל, האקרים הצליחו לשתק את כל מערך המחשוב של הרבנות הראשית.

בעקבות כך, כאמור, הוזעקו למקום האחראים על המידע במשרד הדתות, והצליחו להחזיר את המצב לקדמותו ולשחזר את כל החומר שהיה על גבי המערכת הממוחשבת.

כתוצאה מכך, נרשמו שיבושים רבים בעבודת המחשוב של הרבנות. בהודעה שיצאה לכלל העובדים נרשם כי "קיימות תקלות בשעות הקרובות וכי עד להודעה חדשה לא יהיה ניתן לגשת למחשבים".

גורם ברבנות מוסיף ל"בחדרי חרדים" כי "ההאקרים שהצליחו להשתלט על המחשבים, ביקשו כופר כספי תמורת שחרור הנעילה שהופעלה".



ליאור אשכנזי, מנהל אגף מערכות מידע וסייבר במשרד לשירותי דת, אומר ל"בחדרי חרדים": "עקב חוסר במודעות עובדים הגיע מייל זדוני לחשבון ה Gmail של אחת העובדות ברבנות הראשית, העובדת פתחה את המייל והורידה נוזקה למחשב שלה אשר פגעה ברשת המשרדית. הדבר זוהה באופן מיידי בניטור המערכות ע"י אגף מערכות מידע של המשרד לשירותי דת, בנוהל טיפול במקרים מסוג זה הוקפצו מנהלי ועובדי האגף לרבנות הראשית והחל בטיפול מיידי בבעיה. נכון לעכשיו אין שום פגיעה בקבצים וקיים גיבוי למערכת".

ברבנות הראשית הבהירו: "אנשי המחשוב ברבנות טיפלו בבעיה באופן מיידי ולא נגרם כל נזק.
ברבנות הראשית מבקשים להבהיר כי המחשבים שנפגעו אינם מכילים מידע אישי על אזרחים וכן השירותים שהרבנות הראשית מעניקה לא נפגעו".
הרבנות הראשית האקרים כופר פצחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד