ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שופט חרדי בקרוב? שרת המשפטים תקצר הליכים

שופט חרדי בקרוב? שרת המשפטים תקצר הליכים

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אמרה וקיימה: שרת המשפטים איילת שקד סיכמה עם נשיאת בית משפט העליון מרים נאור, לקצר את תהליך הכניסה של מועמדים חרדים לשפיטה לאור תת הייצוג במערכת ומתוך רצון לבשר על פתיחת הדלת עבורם לעולם המשפט.

כזכור, בין השופטים שמונו אתמול יש שופט דתי ושופטת דתייה, תושבת ההתנחלות דולב, שילדיה מתחנכים במוסדותיו של הרב רונצקי.

"הבשורה הזו למגזר החרדי היא המשך של המטרה החשובה כל כך לגיוונה של המערכת המשפטית" אמרה שקד, "כך שתייצג את מרחב הגוונים והדעות בציבור הישראלי".

אתמול, נבחרה אשה דתיה ראשונה לשפיטה בבית משפט העליון, השנה נבחרו גם שופטות אתיופיות לראשונה, "אני מקווה שבקרוב נבחר שופטת או שופט מהציבור החרדי" הוסיפה שקד.

"לא סביר בעיני שציבור גדול לא יהיה מיוצג כראוי במערכת המשפטית" אמרה שקד והוסיפה כי על מנת לעודד מועמדים חרדים להכנס בשערי בתי המשפט "אנחנו מכריזות על הקלה וזירוז בזמני התהליך ומקוות לראות ולחזות בשינוי בקרוב".

בקיץ האחרון אמרה השרה שקד ל'בחדרי חרדים' כי "אפנה לנשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כדי לקצר הליכים לחרדים שהגישו מועמדות להתמנות לתפקיד שופט, בסגנון אפליה מתקנת לחרדים בשרות המדינה", זאת מאחר והתהליך הרגיל ארוך ונמשך לפחות שנתיים.

לדברי שקד בתשובה לשאלת כתב 'בחדרי חרדים' עקיבא ווייס, "בשביל למנות שופט צריך שהוא יהיה מתאים, אנחנו לא נמנה מישהו רק בגלל שהוא חרדי. בשופטים אנחנו לא מתפשרים על האיכות. זה לדיראון עולם, זה לשלושים שנה. צריך לחפש עורכי דין חרדים טובים ראויים אשר יוכלו להתמנות לתפקיד. עד עכשיו לא מספיק חרדים הגישו מועמדות לתפקיד". השרה שקד הוסיפה ואמרה ל'בחדרי חרדים' כי "משרד המשפטים זה המשרד עם הכי הרבה עובדים חרדים, אנחנו מתאמצים לקלוט עובדים חרדים".

הבוקר (ה') בראיון לדקל סגל בגל"צ אמרה שקד "נבחרו שופטים מצויינים, מעולם לא היתה אישה דתייה במינוי לעליון. עוד אין לנו שופט עליון חרדי, אבל זאת בהחלט המשימה הבאה".
איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד