י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

פרסום ראשון: ניצחון דרמטי לברקת מול האוצר

פרסום ראשון: בתום משא ומתן מורכב ומורט עצבים, כזו שאיים על תדמיתו ומיצובו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת - ואחרי שחטף ביקורת קשה על השביתה עליה הכריז, ברקת יכול להכריז על ניצחון מובהק •

פרסום ראשון: ניצחון דרמטי לברקת מול האוצר
פלאש 90

פרסום ראשון: בתום משא ומתן מורכב ומורט עצבים, כזו שאיים על תדמיתו ומיצובו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת - ואחרי שחטף ביקורת קשה על השביתה עליה הכריז, ברקת יכול להכריז על ניצחון מובהק.

"בחדרי חרדים" חושף כי הצוות המצומצם שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבעקבותיו בוטלה השביתה - הביא להישג דרמטי עבור ברקת, זאת לאחר שכמעט כל דרישותיו של מולאו בזה אחר זה וסוכם כי העיר ירושלים תקבל בסופו של דבר תקציב של כ-700 מיליון שקלים, בעוד שכזכור, משרד האוצר הסכים להעביר רק כ-500 מיליון תוספת תקציבית לשנת 2017.

כזכור, קרב קשה התנהל בין משרד האוצר לראש העיר ניר ברקת, ולאחר שכבר פורסם כי המגעים הארוכים בין הצדדים הביאו לתוצאה, משרד האוצר הכחיש הכל במפתיע - וטען כי אין בכוונתו להעביר שקל אחד יותר מ-500 מיליון שקל, בעוד שברקת דרש עבור העיר ירושלים כ800 מיליון שקל.

בעקבות כך, הכריז ברקת על שביתה ככלית בבירה, שהופסקה לאחר התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודיע על הקמת צוות מצומצם שיגבש את הצרכים של העיר ירושלים ואת התקציב הסופי שיועבר אליה.

כאמור, "בחדרי חרדים" חושף כי הצוות שהקים רה"מ גיבש עמדה, על פיה, ניתן לומר בבירור כי בקרב הנוכחי – ברקת הוא המנצח. צוחק מי שצוחק אחרון.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר ברך על ההסכם ואמר: "ירושלים היא עיר בעלת מעמד סמלי מיוחד שאין עליו עוררין. התקציב נועד כדי לחזק את ירושלים, לא רק כבירת העם היהודי, אלא כמוקד ציוני שתושביו מעוניינים להשאר בו ולהתפתח בו. כל הממשלה מחוייבת למשימה הזו.
אני מודה לשר האוצר, לשר ירושלים ומורשת, לראש עיריית ירושלים, לממונה על התקציבים, ולעמיתיי, מנכ"לי משרדי הממשלה ומנכ"ל עיריית ירושלים, שנרתמו לטובת המטרה החשובה הזו".

השר לענייני ירושלים זאב אלקין אמר: "אני רוצה להודות למנכ"ל משרד רה"מ, לשר האוצר, לראש עיריית ירושלים, לממונה על התקציבים באוצר, למנכ"לי משרדי הממשלה ומנכ"ל עיריית ירושלים על הנכונות שלהם לסייע לעיר".

ראש העיר, ניר ברקת אמר: "אני שמח שהצלחנו יחדיו להוביל מהלך שהביא את בעיית התקציב של ירושלים לשולחנה של הממשלה בהובלתו של ראש הממשלה. הסכם זה הוא ניצחון גדול עבור ירושלים, בירת ישראל, הממשלה הכירה בעמדתי שיש לסגור את הפער התקציבי שלנו. הודות להסכם זה, חסכנו את הכאב של פיטורי אלפי עובדים. נוכל להמשיך ולדאוג ליותר חינוך, ליותר ניקיון, ליותר תרבות ויותר רווחה ומקומות תעסוקה. להצלחה הזו שותפים ארגון ההורים, ההסתדרות וארגוני העובדים, המינהלים הקהילתיים וכל אוהבי ירושלים.

"אני מודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ומנכ"ל משרדו, אלי גרונר, על המאמצים הגדולים, לשר האוצר משה כחלון ולאנשי משרדו, לשר ירושלים ומורשת , זאב אלקין, לשר הפנים, אריה דרעי ולמשרדו, ולכל שרי ומשרדי הממשלה שנרתמו לסייע, לשותפינו חברי הנהלת העיר, למנכ"ל העירייה ולדרג המקצועי".
ירושלים ניר ברקת משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד