י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הבן שהוכתר ספד בבכי: "אבא, אני מבקש מחילה; תהיה מליץ יושר"

הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, בנו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל, הוכתר במסע ההלוויה לממשיך דרכו של אביו. הבן ספד בבכי: "אבא, אני מבקש ממך מחילה" • הגרב"ד פוברסקי: "היה אוהב שלום" • תיעוד ראשון ממסע ההלוויה בבני ברק

הבן שהוכתר ספד בבכי: "אבא, אני מבקש מחילה; תהיה מליץ יושר"
בעריש פילמר

אלפי בני אדם השתתפו הערב (חמישי) בהלווייתו של רבה של רמת השרון, הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, בבני ברק, שנפטר היום והוא בן 93. אלפים רבים השחירו את רחוב הרב שך ורחוב יואל בעיר.

טרם מסע הלוויה התאספו המונים סמוך לבית מדרשו והמשטרה, כלקח מהלווית הגר"ש וואזנר זצ"ל - אז נמחצו למוות שני בני אדם, הקצתה שטח סטרילי לאמבולנס שהביא את המיטה מ'מעיני הישועה'.

מארגני הלוויה הכריזו שוב ושוב "שילמנו מחירים גבוהים ביותר בעבר. זה סכנת נפשות. לא להתקרב לרחוב יואל אלא להתרכז רק ברחוב הרב שך". בשל החשש הצפיפות והחשש הכבד מאסון, הוחלט שלא להוציא את המיטה מהאבולנס של זק"א והמיטה לא נכנסה להיכל בית המדרש.

בראש מסע ההלוויה השתתפו מרנן ורבנן גדולי ישראל - הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין, הגרמ"ה הירש, הגר"ד לנדו, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד יפה ועוד רבים.

לאחר אמירת תהילים ופסוקי 'שמע קולנו', 'אבינו מלכנו' ו'ה' הוא האלוקים' על ידי הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין, ראש ישיבת 'קרית מלך', הוכרז כי על פי רצונו של הרב זצ"ל, בנו, הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין, מונה לממשיכו לרב בית המדרש הקהילה והשכונה, ושאגת 'מזל טוב' נשמעה ברחובות בני ברק.

(צילום: משה קליין)

ראשון המספידים היה בנו, המרא דארתא הגרמ"ש אדלשטיין, שספד לאביו בבכי: "נפלה עטרת ראשנו, אוי נא לנו כי חטאנו. אבי אבי, רכב ישראל ופרשיו. כמה הרבצת תורה. אבא היה עמוד התורה, ממעתיקי השמועה, דולה ומשקה מתורת רבותינו מהדורות הקודמים. אבא היה עמוד העבודה, הכיר טובה לכל אחד ואחד שבא אליו.

"גם כשלקה בהתקף לב לפני שמונה שנים והיה בסכנת נפשות, כשהיו בטוחים שהוא כבר לא יכול לצאת מזה, ובסייעתא דשמיא הוא חזר. אחרי שהוא חזר נודע לו על חתונה של תומך גדול והוא התעקש להשתתף למרות שהיה חלש".

לסיום אמר: "אבא, אני מבקש ממך מחילה. תהיה מליץ יושר על הקהילה הקדושה שמסרת את נפשך עליה".

לאחר מכן הספידו אחיו, הגרי"ג אדלשטיין, שעמד על גדלותו של אחיו: "אני מקצר בגלל הזמן הקצר. הוא למד תורה מתוך עמל ויגיעה, גם מתוך ייסורים. כעת למתים חפשי, הוא לא יכול לעשות יותר מעשים טובים, אבל כתוב שאם עושים מעשים טובים בזכותו זה נזקף לזכותו. ברגע שיש גזירות, חשוב שכל אחד בזמן שיש התעוררות להמשיך בחיזוק בזכותו, בקביעות לימוד המוסר. מי שעושה דברים כאלה בחיזוק לימוד המוסר לזכות הנפטר, בוודאי שיש לו זכויות גדולות".

(הגרב"ד פוברסקי מספיד מתוך הרכב)

לאחר מכן הספידו הגרב"ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', שפרץ בבכי: "כעת אנחנו מחזירים את התורה. תורת אמת היה בפיהו, מי לא נהנה ממנו? על אהרון הכהן כתוב 'תורת אמת הייתה בפיהו', מי שזוכה לזה זה רק מי שהוא אוהב שלום ורודף שלום, כמו רבי יעקב.

"כשהוקמה הישיבה (ישיבת פוניבז'), פני הישיבה היו האחים הקדושים האלה. כשהיה מישהו חולה, הוא נהיה חולה בשבילו, זה היה הכאב שלו. תמיד חשבתי למה רמת השרון זכתה לכזה רב. כעת אבדה כלי חמדתה, וכעת הקהילה כאן - הם כבר תלמידיו".

לאחר מכן אמר הרב משה בויאר את פסוקי עקביא בן מהלאל ובניו קרעו קריעה ואמרו קדיש.

משם עובר מסע ההלוויה לבית החיים ברמת השרון, שם יטמן.

צילומים: בעריש פילמר
















































הלוויה הרב יעקב אדלשטיין הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד