י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עודד מנשה ספד לגר"י אדלשטיין זצ"ל: "איבדתי אבא"

השחקן עודד מנשה, שחזר יחד עם רעייתו עדן בתשובה, היה בקשר קרוב עם הגר"י אדלשטיין זצ"ל. מנשה סיפר ל"בחדרי חרדים": "הרב חיבק אותי כבן עוד בזמן שהייתי רחוק מהדת. איבדתי אבא. יש לו חלק גדול בהתקרבות שלי לדת"

מנשה והגר"י אדלשטיין זצ"ל
מנשה והגר"י אדלשטיין זצ"ל

השחקן עודד מנשה, שחזר יחד עם רעייתו עדן בתשובה, היה בקשר קרוב עם הגר"י אדלשטיין זצ"ל, שנפטר היום והוא בן 93. בשיחה עם "בחדרי חרדים" סיפר מנשה על הקשר הקרוב שלו ושל רעייתו לרב זצ"ל.

"בשנת 2010 עברתי עם אשתי וילדיי להתגורר ברמת השרון - אז עדיין היינו במשפחה רחוקים מהדת" סיפר מנשה. "לאחר תקופה, כשהתחלנו במשפחה להתקרב לדת ואני אף התחלתי להתפלל בבית הכנסת, הכרתי את הרב אדלשטיין והתפעלתי ממנו מאוד. שם נוצר הקשר החזק שלי עם הרב".

"מהפעם הראשונה שהכרתי את הרב הוא חיבב וחיבק אותי כמו הבן שלו, למרות שאז הייתי עוד רחוק מהדת. היה לו מיוחדות שהיה מתייחס לכל אדם כמו הבן שלו ולא משנה אם הוא חילוני או דתי או חרדי – כולם היו בניו. הרב תמיד מצא באדם את המעלות ולא את החסרונות. כל מה שהוא אמר וייעץ התגשם. הוא היה רב בעל השגה גדולה".

לדבריו, "לרב אדלשטיין יש חלק גדול בקירוב שלי ושל אשתי לדת. פעם אשתי עדן באה לרב אדלשטיין ואמרה לו 'בעלי לא בעניין של תורה ומצוות בכלל'. הרב שאל אותה 'האם הוא מניח תפילין בשבת?'. אשתי הישיבה שאני לא מניח תפילין בשבת. אז הרב ענה: 'זה טוב, הוא צדיק. הוא מתחיל להתקרב לדת'".



(הודעת תודה של הרב זצ"ל לעודד מנשה)

"בשנת 2013 כשהתחלתי להתפלל 3 תפילות ביום, לשמור שבת ולקיים את המצוות קלה כבחמורה, הייתי מקפיד להגיע מידי יום כל בוקר להתפלל שחרית עם הרב בבית הכנסת, במבואה שלו ברחוב רבינו תם 4. בכל ברכת כהנים הוא היה מברך אותי עם הטלית. זה היה מרגש מאוד, ברמה שהתמכרתי לברכה של הרב בכל ברכת כהנים".

לסיום הוא מספר: "מאז שהרב חלה בשנה האחרונה ביקרתי אותו פעמים רבות. יש לי קשר טוב מאוד עם בניו של הרב אדלשטיין. כששמעתי שהרב נפטר הרגשתי שאיבדתי אבא. יש עוד כמה רבנים שאני קרוב אליהם ובקשר איתם, אך עם הרב אדלשטיין זה היה משהו מיוחד ויוצא דופן. אני זוכר שאנשים באו להתברך אצל הרב דוד אבוחצירא מרמת השרון, והוא אמר להם: 'מה אתם באים אלי? לכו לרב אדלשטיין, הוא גדול ממני'".
הרב יעקב אדלשטיין עודד מנשה עדן הראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד