כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרפורמים אוהבים אותנו מרחוק // עו"ד יצחק שינפלד

הרפורמים הגישו התנגדות למינויו של שגריר ארצות הברית בישראל, וחשפו איך הם בדיוק אוהבים את הישראלים שלהם

יצחק שינפלד
יצחק שינפלד

תנועת הרפורמים בארה"ב פירסמה מכתב המיועד ופונה לנשיא דונאלד טראמפ, בו היא קוראת לו לחזור בו ולהתנער ממינוי דיויד פרידמן כשגריר בישראל. זה ללא תקדים, אח ורע, הם מודים ומציינים בגוף המכתב, שאנו מתערבים במינוי נשיאותי, וודאי בקשר לישראל.

הפלא מתעצם כשמדובר ביהודי אורטודוקסי חובב ציון וירושלים, המחזיק דירת מגורים בירושלים וחלק מילדיו התחנכו בישראל. יהודי חם ואוהב, עם רקורד מרשים בפילנתרופיה ועסקנות ציונית, מוכחת ואקטיבית.

החטא הבלתי נסלח של ״דיויד פרידמן״ היא עזרתו ותמיכתו הבלתי מסויגת להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. רצונו העז והמופגן בהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים. תמיכתו ללא תנאי בישראל, ישראלים ובהתיישבות. בקיצור. היותו ציוני חם ואוהב, ברוח כל ממשלות ישראל לדורותיהם.

חטא בלתי נסלח בעיני הרפורמים בארה״ב.

כשהלל הזקן מבקש ללמד את כל התורה על רגל אחת! הוא אומר ומטעים: ״ואהבת לרעך, כמוך״. זה כלל גדול בתורה. הרבה צורות, גוונים וסוגים לאהבה. אהבת אב ואם לילדיהם. אהבת ילד להוריו. אהבת בני זוג. אהבת ואחוות חברים לנשק, למסלול, ללימודים. אהבת דויד ויונתן שאינה תלויה בדבר. אחווה שמתגבשת בצוק עיתים ובעת מבחן. לטוב ולרע. אהבות רבות הם.

חז״ל בחרו ב״ואהבת לרעך, כמוך״, למה?

ציניקנים אומרים: מרחוק! קל לאהוב. כשאתה גר וחי בסיר הבשר של ארה״ב, קל לאהוב את ישראל ולאהוד את הרעיון הציוני. לאהוב את השכן, שלעיתים מרעיש, מלכלך, מפריע, מקנא, הרבה יותר קשה.

שמעתי בשם האדמו״ר מסאטמר ר׳ יואליש זצ״ל. ״בכול אדם מתקנא, חוץ מבבנו, ותלמידו״. שואל הרבי: והרי הדברים לא תמיד מדויקים. מצאנו מורים שהתקנאו בתלמידים ואפי׳ הורים שקינאו בילדיהם? עונה הרבי: בכל אדם מתקנא, חוץ מבבנו ותלמידו! בהסתייגות אחת. אלא א״כ ״הוא במקומו״. הורים ומורים מפרגנים לילדיהם-תלמידיהם, הכול!! הכול בכול כול. אבל לא לבוא במקומם ובתפקידם.

הרפורמים בארה״ב אוהבים את ישראל והישראלים. בישראל!! כל זמן שזה לא מדגדג את אורח חייהם הנוח בארה״ב. מרחוק. המהפך הנשיאותי בארה״ב העלה לשלטון נשיא שמייצג את אנשי הצוארון -הכחול על חשבון הליברלים מתקני העולם ויפי הנפש מהאוניברסיטאות ושכונות היוקרה. שם מתגוררים מרבית הרפורמים. ״גנבו להם את השלטון״.

ארה״ב מחולקת היום, בין אנשי האתמול, הליברלים, אבירי זכויות האדם, גלובליזציה עולמית, שרובם ככולם מהמעמד המבוסס. לבין הפועלים, אנשי העבודה, והמובטלים שאיבדו עבודתם בגלל כוח העבודה הזול של המהגרים המוגדרים כ״צוארון כחול״ בתוספת אנשי ההון הגדול והמצליחנים. אלו שדוגלים באמריקה לאמריקאים. אליהם פנה הנשיא טראמפ ואיתם ניצח את הבחירות.

פעם ראשונה! שהרפורמים לא מרגישים בנוח בסביבת המגורים והעבודה. בקלאב, במועדון ובמקום החופשה והנופש. מדיניותו הפרו ישראלית במופגן של הנשיא הנבחר. מעמתת אותם עם האנשים, מהמציאות היומיומית בהם הם חיים ומסתובבים.

נוצר קונפליקט אמיתי! שמערער לרפורמים את תפיסות היסוד ביחס לישראל, מדיניותה הבינלאומית, יחסה לארגוני זכויות האדם העוינים אותה בקביעות דקדקנית. ישראל גאה, איתנה, שמחזקת אחיזתה בירושלים ובהתיישבות. בתמיכה נשיאותית אמריקאית, אך נגד כל העולם הנאור בעיניו ובעיני עצמו! הינה לצנינים בעיניהם. היא פוגעת להם בנוחיות היומיומית בה הם חיים.

״מושכל״ זה אמרו חז״ל. ״ואהבת לרעך כמוך״. כמו שאתה אוהב את עצמך. ללא תנאים, ללא גבול, בכל רגע נתון, מקום וזמן. זוהי האהבה האבסולוטית המוחלטת, שאינה תלויה ולא מותלית. זה כלל גדול בתורה.

המהלך הרפורמי המוזר והפוגעני, נוסף להיותו עקר ולא מוצלח. מלמד על צורת אהבתם של הרפורמים לישראל ולישראלים. על אוהבים שכאלו נאמר: ״הצל אותי מאוהבי עם שונאי אסתדר לבד. מי צריך שונאים! עם כאלו אוהבים״.
רפורמים טראמפ דייויד פדרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד