י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש העיר שאל לאחר הקבורה: מי יהיה הרב שלנו?

סוגיית הבן שימשיך את אביו בעיר ברמת השרון הטרידה את ראש העיר כבר במהלך ההלוויה, ומיד אחריה היא מקיפה את תושבי העיר שמקווים לדור שלישי של רבנות מבני המשפחה

הגר"י אדלשטיין זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הגר"י אדלשטיין זצ"ל. צילום: שוקי לרר

למעלה משישים וחמש שנה שימש הגאון הגדול רבי יעקב אדלשטיין זצוק"ל כרב ואב"ד רמת השרון והשאלה שנשאלת מי מבין בניו ימונה לממשיכו ברבנות בעיר, בבחירות שייערכו לרבנות בעתיד הקרוב.

באם ימונה בנו לרבנות רמת השרון, תהיה זו המשך המסורת של המשפחה - שכבר שלושה דורות מכהנים כרבנים בעיר. לאחר הקבורה בבית העלמין הישן ברמת השרון ניגש ראש העיר אברהם גרובר לאחיו הגרי"ג אדלשטיין, ושאלו מי יהיה הרב הבא שלנו? הגרי"ג ענה לו "נדבר מאוחר יותר, קשה לי לענות על זה כעת".

גם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר אמש לאבי מימרן ברדיו 'קול חי' כי "רבי יעקב הזמין אותי ואת אחיו רבי גרשון לביתו, והפגישה נדחתה מספר פעמים בגלל קשיים. התברר לי שביקש להורות לי את צוואתו למנות את בנו כממשיך דרכו כרב רמת השרון".

כעת, אחרי שכולם רוצים לקיים את צוואתו הברורה, ממתינים תושבי העיר להחלטה על מי מהבנים תוטל כהונת רבנות העיר האם על הבן רבי צבי יהודה או על הבן רבי אברהם שאול.

הרב יצחק יוסף מנחם את אחיו הגריג אדלשטייןצילום: הרב יצחק יוסף מנחם את אחיו הגריג אדלשטיין
הרב יצחק יוסף מנחם את אחיו הגריג אדלשטיין

במסע ההספדים ברמת השרון ביקש אחיו הגרי"ג אדלשטיין לשאת דברי מספד שוב ואמר "הנפטר זכה לקרב את כל תושבי רמת השרון, המידות הטובות שלו היו במיוחד אהבת הבריות. והחי יתן אל ליבו, אנחנו מתפללים שיהיה מליץ יושר במיוחד על כל רמת השרון, שאותם מאוד אהב. כולנו חייבים את כבודו לעשות דברים לעילוי נשמתו".

בנו הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין זעק ואמר "יתומים היינו, כולנו אנשי רמת השרון נהיינו יתומים". הגר"י אזרחי מראשי ישיבת מיר אמר: "כולנו בניו חייבים לומר יתגדל ויתקדש, מפני שנסתלק הצדיק נחסר כבוד שמים, כל אחד חייב להרבות כבוד שמים, זה זמן של הסתר פנים, עלינו להאיר פנים".
רמת השרון ראש העיר הרב יעקב אדלשטיין הלוויה ממשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד