כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מסאז' לגואטה והברזה של גפני • סיפורי השבוע של לייבל'ה

עקב מסע הלווית הגר"י אדלשטיין זצ"ל לייבל'ה מפרסם את המדור במוצאי שבת והשבוע: בית בשלושה מליון שקלים, על מה ולמה? ממתי שוכרים מאבטח לקערה של סידור פירות? ולאיזה חבר כנסת מש"ס בוצע מסאז' במשרדו האישי?

מסאז' לגואטה והברזה של גפני • סיפורי השבוע של לייבל'ה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

כנסת נכבדה
את השבוע החמים-קריר האחרון החל לייבל'ה במשכן הכנסת. צעד אחר צעד נכנס לייבל'ה, עונד בגאון את תג ה'עיתונאי', וליקט עבורכם את הידיעות החמות ביותר של השבוע.

בראש ובראשונה הציץ לייבל'ה לחדרו של הח"כ הכי עסוק בש"ס, הרי הוא יגאל גואטה. שם הבחין כי גרודקה, אשף הפוליטיקה של 'בחדרי', מבצע עיסוי מסאז' לכתפיו העייפות של האיש הצבעוני בתנועה. גואטה ככל הנראה קרס מרוב ראיונות או מרוב שיעורים אותם מוסר הח"כ במשכן. לייבל'ה חושב כי יש להוריד מכתפיו העמוסות של גואטה אי אלו תפקידים, שלא יישחקו כתפיו העייפות. כמו שנאמר סוף 'מעסה' במחשבה תחילה.



נשאר לייבל'ה בכנסת. שם הבחין ביעקב אשר והרל"ש דודי זלץ. השניים נצפו במזנון הכנסת בפגישה עם ישראל כץ שר התחבורה, שיש לציין כי בעבר המזנון היה המקום החביב עליו. לייבל'ה מקווה ששני הבולדוזרים ואנשי העשייה הזיזו דברים למען הציבור החרדי, או כמו שקוראים לזה בחסידויות שונות "יהיו אוטובוסים למירון".

רק בשמחות
בסוף השבוע שעבר ביום חמישי הבחין לייבל'ה ביועצו של שר הדתות לענייני מינוי רבנים, דודו עמר. עמר הטריח עצמו לעיר הולדתו אשדוד לחגיגת שמחת בר המצווה של נכדו של "הבוס" הרב דוד אזולאי, בן לבנו ינון, שאף הוא יועץ לשר הפריפריה הגליל הנגב והתורה (לאו דווקא בסדר הזה). לייבל'ה הצטמרר ברגש למראה ההכנעה שנראתה על פני השניים החמושים בכובע, על פי התמונה נראה שהם בפירוש נרגשים מהמעמד.



ואפרופו בר המצווה החגיגית, היא הסיבה שבגללה ביטל יו"ר ש"ס דרעי את ההופעה המתוכננת בליל שישי במלון 'רמדה'. מיד עם תום פאנל ראשי הסיעות החרדיות, יצאו כל בכירי ש"ס בשיירת מכוניות, שהזכירה מעט את שיירות המכוניות ליד ישיבת שאגת אריה, לאשדוד, שם התקיימה כאמור שמחת בר המצווה לבנו של יועץ שר הפנים ינון אזולאי, ונכדו של שר הדתות דוד אזולאי. לייבל'ה מוחה דמעת בצל מהתרגשות על האחדות בש"ס.

נציג לייבל'ה שהשתתף בשמחה תיעד את מנכ"ל משרד הנגב והגליל הטרי אריאל משעל ואת רמ"ט שר הפנים המיועד לתפקיד מנכ"ל רשות האוכלוסין משה ארבל כשהם משתתפים בשירתו של אבי הבן "ריבון העולמים". מנכ"ל רשות הנגב משה מור יוסף העדיף להישאר מאחורי הקלעים.‏



המשיך לו לייבל'ה בליל שישי לחתונת בנו של אהרן ברוך ליבוביץ עורך מגזין 'הציבור החרדי' וצלם ענק בפני עצמו. ליבוביץ', מחסידי סערט ויז'ניץ, חגג עם חבריו שהגיעו מרחבי הארץ והעולם לחגוג בשמחתו. לייבל'ה אף זכה להנציח רגע מיוחד שאירע בריקודו של הרה"צ ר' יחיאל יהושע הגר, בנו של הרבי, בשמחה. ובכך נרשמה אחדות מופלאה בין החסידויות.



ואם לא די באחדות המפזזת לה בין המעגלים. תוסיפו לכך שהבוס של ליבוביץ', איש החסד חונה דייטש, הביא למקום עיצוב פירות ענק כמו שרק חונה יודע לפנק. דייטש, שרצה לשמור את הפירות ל'מצווה טאנץ', הציב מלצר בתשלום, שכנראה עבד בעברו כמאבטח, למען לא יטעמו המשתתפים פירותיהן באולם הזה, אלא יחכו עד ה'מצווה טאנץ'.





ועוד צלם וידאו ענק ואיש ההוליווד של הציבור החרדי יהודה גרובייס (וסליחה מגרובייס על העקיצות, ככה זה ב'כוורת'). יהודה חגג השבוע את שמחת בר המצווה לבנו באולמי 'באר מרים' בבני ברק. אז נכון שגרובייס כתב שיש לו עשרים אלף חברים בפייס ואין מקום לכולם, למרות הכל מצא לייבל'ה מקום והנה הוא משתף אתכם בתמונה מצויינת.



מכל האירועים לייבל'ה אוהב שמחות בוטיק קטנטנות, כאלו שהטשולנט מגיע בתחילת האירוע. והשבוע הגיע לייבל'ה לעקוב מקרוב אחר השבע ברכות שערך בביתו בבני ברק יו"ר קהל מחזיקי הדת, הרב מרדכי בריסק.

האירוע היה מעין עלייה לרגל בזעיר אנפין, ולהלן חלק מרשימת המשתתפים שבהחלט יכולה לאכלס כנס של 'המודיע': הרב בן ציון שטנגר משב"ק הרב מויז'ניץ, הרב יעקב קנייבסקי נכדו ונאמן ביתו של הגר"ח קנייבסקי, מנכ"ל יתד נאמן זליג אורלנסקי, מנכ"ל 'המבשר' משה פרוש, היועץ אברהם קרויזר, אורן אלימלך מחברת הפרסום 'גל אורן', הלל פרידמן מ'בולטון פוטנציאל', משב"ק הרבי מדז'יקוב ויז'ניץ ועוד רבנים ואישי ציבור רבים.

המוזמנים הסבו לארוחה עשירה, וכפי שאמר פעם איש חכם, חלק מהמנות האחרונות היו מנות ראשונות בכלל. ארוחה שללא ספק השביעה אותם לפחות יממה קדימה. רגע מיוחד נרשם בשמחה כשמנכ"ל 'יתד' ביחד עם איש החסד והמוזיקה חונה דייטש תפסו את המיקרופון ושוררו ניגוני התעוררות.









ולאירוע אחר. כל צמרת 'דגל התורה' בארץ הגיעה השבוע לחגוג עם העוזר של חה"כ יעקב אשר, הבחור המופלא שמחה ברנשטיין. עינו של לייבל'ה שוחר הסקופים קלט ברשימת המשתתפים ששמו של יו"ר המפלגה משה גפני נעדרה מרשימת המשתתפים, למרות שהעוזר שלומי פולק נכח בשמחה חמוש בעניבה צהובה, הבוס גפני לא היה נוכח. לייבל'ה לא בטוח האם זו הברזה כפי שאירעה בחוק ההסדרה, או שמא התחייבויות קודמות כמו למשל מסיבת סידור בבית ספר של הנכדות של גפני, הלומדות עם ספרדיות, אבל לאחר בדיקה גפני חלה בשפעת.



והצמרת של דגל השתתפה גם בחתונה של דודי וורצמן עוזרו של מקלב. אורי, שרגיל להגיע לאירועים ולשים צ'ק אך ורק לקראת סיום, חרג ממנהגו ונטל חלק פעיל בחתונה ורקד כמקובל בחתונות, עד כלות הכוחות.

פינת הממים
האדמו"ר מגור יצא לבית חלקיה לנופש, בבחינת 'וקווי ה' יחליפו כח'. אלא שהתמונות שרצו מהכא להתם הוכיחו כי החסידים האדוקים לא ויתרו וצילמו את הרב מכל עבר בצורה שלא הייתה מביישת את מחלקת הבילוש של משטרת ישראל (אוקי, לא ממש דוגמא טובה...). מאיירו של לייבל'ה נטל הפעם עט גרפי ושרטט גרף על כמות התמונות שרצו שם.



מן הגורן ומן היקב
ובעוד לייבל'ה עושה קניות בסופר בני ברקי צפה להפתעתו ברב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, עורך את קניותיו כאחד האדם. הרב שקיבל עוד שנה לדאבון לב, ככל הנראה, כבר נערך לכניסתו לכלא לאחר חג החירות. לייבל'ה משתף אתכם בתמונה המרגשת.





ולייבל'ה חורג ממנהגו ככתב ברנז'ה והופך למתווך בזעיר אנפין. אם אתם מחפשים דירה ביישוב הסמוך לקו הירוק דעו לכם שדרך לייבל'ה ניתן לרכוש אחת כזו (אמיתית לא של חפציבה). יועץ אסטרטגי בכיר החפץ לעבור לירושלים למקום עבודתו, מציע את ביתו למכירה. המחיר שהתגנב לאזנו של לייבל'ה כמעט הפיל אותו מכיסאו, שלושה מיליון שקלים טבין ותקילין. במידה ואתם בעניין תבררו, ואל תשכחו דמי תיווך להכניס לתיבת לייבל'ה במשרדי 'בחדרי' (מול תיבת התלונות).

ואפרופו דירות, לייבל'ה מדווח על מינוי חדש השבוע. נפתלי הרץ גליצקי, עוזרו לשעבר של מנחם לייזר מוזס, הופקד השבוע בכבוד על ועדת הדיור של חסידי ויזנ'יץ. לייבל'ה משער כי הדבר נעשה למען יוכלו למצוא לרומנים פרוייקטים לדיור ומחירים למשתכן הויז'נצאי.

והשבוע חווה לייבל'ה הפיכה של ממש בקבוצות הוואטספ, לאחר שבקבוצה סמוכה שילמו החברים דמי ביטול על בדיקת פוליגרף, בקבוצה מתחרה שמושכת בוצע 'פוטש' רציני שעד עכשיו תקע את מכשיר הבלקברי (הכשר למהדרין) של לייבל'ה. ההפיכה בוצעה בעקבות שורת צופים שלא כתבו כלום ועוד אחד שמונע גזענות, כך או כך המצב הוא בלתי הפיך, לאחר שכל העיתונאים עברו לקבוצה החדשה. בקבוצה הישנה נותרו "הנאורים" ואלו שנטען עליהם שהם פוסט חרדים.

ולסיום, פינת המזל טוב
ברכת מזל טוב חמה ולבבית לחבר מועצת העיר ירושלים והרל"ש של מלכיאלי, אברהם בצלאל. לרגל שמחת בר המצווה לבנו שתיערך בשבוע הבא, בצלאל ביקר בבתי גדולי ישראל וקיבל את ברכתם. לייבל'ה עדיין לא קיבל הזמנה, אך הוא מעריך שהיא תקועה בפקקי ירושלים האין סופיים בשל משאיות הזבל הגודשות אותה.

וברכות גם למנהל התוכניות ברדיו קול חי איש התקשורת האהוב על כולם, בצלאל קאהן. בצלאל יוביל ביום שלישי הבא את בתו תחת החופה. לייבל'ה אף קיבל הזמנה בדואר עם בול נוסטלגי, דבר שגרם לו להרהר האם בירקון 8 לא שמעו כי היום הכל מתנהל בוואטספ? עוד מקווה לייבל'ה כי לפחות 'ברכה אחריתא' שמורה לרב בעדני שליט"א.

עוד מוסיף לייבל'ה ומאחל מזל טוב לאלי ביר, נשיא ומייסד ארגון 'איחוד הצלה'. אלי אירס את בתו עם הבחור אורי דיוויס. יהיה רצון שיעלה הזיווג יפה בקול רניה שמחה ו'הצלה' ואגב, הרעיון שהחתן והכלה נכנסים לחופה על גבי אופנוע בוצע איפה שהוא בעבר. במידה והזוג ירצו, לייבל'ה מספק רעיונות אחרים בתשלום סמלי בלבד, שעובר מייד לקופת העיר.

ברכת מזל טוב לנציג החרדי בגל"צ נועם קליין, לרגל אירוסיו בסוף השבוע שעבר עם בחירת ליבו ממשפחת גנוט מפתח תקווה. לייבל'ה מקווה להגיע בעזרתו יתברך, אם לא בגלל האוכל, אז איך אומרים בגל"צ? בגלל המוזיקה.

שמחות רבות אירעו השבוע אצל צלמי המגזר. לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב לעוד אחד מהם הלא הוא הצלם המוכשר עזרא טרבלסי, שהשבוע ביום שלישי נולד בנו וממשיך דרכו בבית החולים איכילוב בתל אביב. טרבלסי הנרגש כתב "אודה ה' מאוד בפי, ובתוך רבים אהללנו-בסימן טוב ובמזל טוב, בן בא".

ובשעה טובה לבעל המנגן הויז'ניצאי, יענקי דאסקל. שחבק בת בשעה טובה ומוצלחת, שיזכה לגדלה מתוך נחת ובריאות.

סימן טוב ומזל טוב למנצח החסידי, הבעל מנגן, רובי בנט. לרגל אירוסי בנו אברהמי. הברכה אחת גם לאביו המלחין והמנצח ר' חיים בנט. ובל נשכח אף את איש היח"צ שלהם, מוישי ביכלר. שלאחרונה לא מגיב ללייבל'ה בוואטספ. יודעי דבר טוענים שהוא מפיק בר מצווה גדולה בז' ניסן, לייבל'ה מבטיח לעקוב או לשלוח את אחד מאנשי הצוות שיעקוב ויביא תמונות מיוחדות.

וברכת מזל טוב ל'הויז בחור' של האדמו"ר מסאטמר, הבחור שלום יוסף פערל לרגל אירוסיו. לייבל'ה ש'הויז בחורים' ממלאים את כתבותיו, זוכר היטב את ה'הויז בחור' הקודם, הירש. ומקווה שהבא ישהה יותר זמן בתפקידו.

וגם בחסידות קופיטשניץ נרשמה שמחה גדולה שאירסו את 'ההויז' בחור של האדמו"ר. הבחור יצחק אינגבר, השבוע בשעה טובה.

ושמחה גדולה השבוע בחברת 'טיפ הפקות' היוקרתית. מנהל האירועים בנימין רבינוביץ, אח של מוטי וחיים שחסרונו הורגש היטב בעיר הקודש ירושלים המריא לניו יורק, התארס בשעה טובה. כיאה לראש של מפיק הודיע בני לחברים כל חצי שעה בעיצוב גרפי אחר על אירוסיו הכלה נשארה אותה הכלה, רק העיצוב שונה. לייבלה שולח ברכת מזל טוב בעיצוב פשוט ומקווה שזה מספיק לעת עתה.



לייבלה רכילות חרדית מזל טוב יגאל גואטה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד