י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הסוד המשפחתי שנחשף בבית הדין, גילה לחתן הצעיר את האמת על עברו • בלעדי

סיפור תקדימי שאירע בבית הדין הרבני בראשות הרב מאיר פרימן הפך לשיחת היום • צעיר בן 28 הגיע להירשם לנישואין, שם החלו הדיינים בסדרת בירורים ששפכה אור על עברו וגילתה לו את האמת על חייו - כל הפרטים ב'בחדרי חרדים'

בית הדין הרבני, פלאש90
בית הדין הרבני, פלאש90

סיפור יוצא דופן הפך לשיחת היום בקרב עולם הרבנות - צעיר בשנות העשרים לחייו שעלה בילדותו מגיאורגיה לישראל, גילה לתדהמתו תוך כדי בירור יהדותו בבית הדין הרבני, כי הוא בכלל מאומץ וכי אמו הביולוגית היא דודתו. "בחדרי חרדים" חושף את הפרטים המלאים בפרסום ראשון.

הפרשה החלה לאחר שהצעיר הגיע לבית הדין הרבני על מנת לאשר את יהדותו לקראת רישום נישואיו. הכל היה מוכן, אפילו אולם אירועים ומוזמנים, אולם באופן מפתיע, נרשמה תפנית בעלילה שאיימה לשבש את החתונה.

חוקר היהדות מטעם בית הדין גילה ספקות במסמכים האישיים של הצעיר, מה שהוביל אותו לפתוח בחקירה מעמיקה - שבסופה הודתה אמו של הצעיר במפתיע כי הוא אינו בנה וכי אמו הביולוגית היא אחותה.

את הגילוי המרעיש סיפרה האם בעת שבנה יצא מהחדר, היא גם סיפרה שהיא הסתירה ממנו את המידע וכי הוא לא יודע על כך דבר. "האם התחננה לא לגלות את דבר האימוץ לצעיר, לדבריה הוא אינו מודע לזה, בשל כך לא יכולתי להמשיך את החקירה בנוכחותו - כאשר הוא חזר לחדר", סיפר החוקר.

בעקבות הגילוי המרעיש, במעמד מרגש שהתקיים בבית הדין, בליווי אנשי מקצוע, הצעיר גילה את שורשיו האמתיים ונודע לו על דבר האימוץ. בעת הדיונים בבית הדין סיפרה האם לדיינים: "אימצתי אותו מבית החולים באזרבייג'ן ומשם לקחתי אותו לגרוזיה, אחותי ובעלה היו זוג מבוגר, הם לא רצו ילדים".

בהמשך חשפה האם פרטים נוספים על אמו הביולוגית של "בנה": "אימא שלו נמצאת היום בארץ, היא גרה בנס ציונה, יש לה שני ילדים, יש לה בת שהיא יותר קטנה, לא היה לה כוח לגדל אותו". הצעיר עצמו סיפר לבית הדין כי "הצד של הכלה לא יודעים מזה, פתאום נפלה עלי פצצה".

וידויה של האם רק סיבך את הפרשה - ובית הדין בראשות הדיינים, הרב מאיר פרימן — אב"ד, הרב מאיר קאהן והרב יצחק רפפורט, התעקש לקיים בדיקת רקמות, שלבסוף אימתה שהצעיר הוא יהודי ואכן אמו הביולוגית היא דודתו, מה שאפשר לקיים את החתונה במועדה.

אחד מבני המשפחה סיפר: "קשה לבטא את השמחה הגדולה, רגע לפני החתונה הוא גילה את האמא האמיתית שלו", עוד מוסיף כי "באופן מפתיע, במשך שנים רבות - הוא היה מאוד אוהב את דודה שלו והוא היה בקשר מאוד קרוב איתה ועם בניה, שכעת התבררו כאמא שלו וכאחים שלו".
בית הדין אימוץ גיאורגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד