ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

לפיד כבר יודע למי יתקשר ראשון כשינצח בבחירות

למרות שהבחירות לא נראות באופק, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ממשיך לראות את עצמו כמנהיג הבא של מדינת ישראל. הכל מתוכנן אצלו, גם למי הוא ירים את הטלפון ראשון

יאיר לפיד. מריח ניצחון? (יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד. מריח ניצחון? (יונתן זינדל, פלאש 90)

למרות שהבחירות לא נראות באופק, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ממשיך לראות את עצמו כמנהיג הבא של מדינת ישראל. הכל מתוכנן אצלו, גם למי הוא ירים את הטלפון ראשון, במידה והוא ינצח את הבחירות.

בראיון שהעניק לפיד לערוץ 2 הוא נשאל על הקמת ממשלה בראשותו, זאת לנוכח המצב הבעייתי בכל הנוגע לסיעות החרדיות - בפרט לא ש"ס שעל העומד בראשה השר אריה דרעי אמר לפיד ש"צריך לשקם אותך" ולגבי יהדות התורה – הרי אחד מבחיריה, השר יעקב ליצמן, אפילו שלום לא מוכן לומר לו.

"יש בן אדם אחד שלא אומר לי שלום במסדרון, אני לא אכנס לזה", השיב לפיד על ליצמן. לדבריו, "תראה, מה אנחנו ננהל עכשיו דיון היפותטי כשאני לא יודע מה תוצאות הבחירות? אבל אם מחר יש בחירות ויש עתיד תנצח בהם, וככה זה לפי הסקרים של החצי שנה האחרונה, הטלפונים הראשונים יהיו לליכוד ולעבודה, אני אתקשר אליהם", הצהיר.

לדבריו, "החברה הישראלית מפוצלת ומשוסעת באופן שמסכן אותה, וכבני אדם אנחנו צריכים לייצר כאן אחדות, ולא רע שהממשלה סוף סוף תייצג לא את הפיצול, אלא את האחדות, שאנחנו זקוקים לה, ממשלת אחדות לאומית שיש עתיד מובילה, זה מה שאנחנו רוצים".

נתניהו יסכים להיות הסגן שלך? נשאל לפיד שהשיב: "אני לא יודע אם נתניהו יישאר אם הוא יפסיד בבחירות, אני לא יודע אם הוא ינהיג את הליכוד אחרי הבחירות, אבל זו בעיה של הליכוד".

קודם לכן, התייחס לפיד לדו"ח מבקר המדינה על התנהלות הקבינט במהלך מבצע 'צוק איתן', ואמר כי "צה"ל הגיע לא מוכן, הדרג המדיני לא הכין אותו. נחנו נכנסים למערכה הארוכה ביותר מאז מלחמת העצמאות - אין שום מתודולוגיה למה עושים עם המנהרות".

לפיד התייחס לנתניהו שהדו"ח לא מיטיב עמו ואמר כי "רה"מ עשה החלטה לא להביא את זה לקבינט. או שהוא החליט לא להביא את זה מסיבות פוליטיות, שזה חמור מאוד, או לא זיהה. כך או כך - הוא טעה".

לדבריו, "העובדה שהצבא נכנס ל'צוק איתן' בלי שום מתודולוגיה על המנהרות היא מחדל לאומי שצריך לטפל בו, אני לא קורא לראש הממשלה להתפטר, אלא, שיבוא ויגיד: 'טעית'", המצע שרה"מ הציג לציבור לא היה אמת".

מלשכת ראש הממשלה מסרו על דברי לפיד כי "איש מחנה השמאל ח"כ לפיד ממשיך לדגמן פוליטיקה קטנה וחלולה. בניגוד למצג השווא של לפיד, המנהרות הוצגו לקבינט ב-13 ישיבות קבינט לפני המבצע הקרקעי בצוק איתן. כך גם עולה מדוח המבקר. מצער שאנשים שהיו חברים בקבינט מוליכים שולל את הציבור ועושים פוליטיקה עלובה מעניינים של ביטחון לאומי. כך לא פועלים נבחרי ציבור אחראים".
יאיר לפיד הליכוד העבודה ש''ס יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד