כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצעת חוק: פטור ממס למשכירי דירה יחידה ששוכרים יחידת דיור

ח"כ פולקמן: "מדובר בפעולה להקלה על משפרי דיור השוכרים דירה"

פולקמן עם שר האוצר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
פולקמן עם שר האוצר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



תקרת הפטור המס לבעלי הכנסה מדמי שכירות עבור דירה יחידה ששוכרים במקביל דירה תועלה, כך מציע יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן בהצעת חוק שתידון מחר (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה. פולקמן אמר כי החוק בא להטיב עם משפרי דיור, המעוניינים להשכיר את דירתם בכדי לשכור דירה חדשה ויש בבעלותם רק דירה אחת.

"במקביל לתוכנית של מחיר למשתכן שמהווה בשורה גדולה למחוסרי דירה עלינו לסייע גם למשפרי דיור ולפעול להקל על שוכרים. לצד חוק שכירות הוגנת אותו אני מקדם וחוק דיור בהישג יד מדובר בפעולה להקלה על משפרי דיור השוכרים דירה", אמר ח"כ פולקמן.

על פי נתוני האוצר שפורסמו בשבוע שעבר, הרבעון האחרון של 2016 היה הרבעון הדל ביותר בשנתיים האחרונות, מבחינת עסקות נדל"ן שבוצעו בו. רק 23,850 יחידות דיור נמכרו בו, ירידה של 17% לעומת הרבעון השלישי של 2016 וירידה של כ-15% לעומת הרבעון הרביעי של 2015.

עיקר הנפילה ברכישות באה מכיוונם של המשקיעים, שרכשו ברבעון זה 4,186 דירות בלבד, ירידה של 28% יחסית לרבעון הרביעי 2015 ושל כ-27% יחסית לרבעון השלישי של 2016. ואולם גם הזוגות הצעירים הורידו את רכישת הדירות שלהם, ככל הנראה בהשפעת תכנית מחיר למשתכן.

ואולם הממצא המעניין ביותר נמצא דווקא בנתון אחר: במחצית השנייה של 2016 מכרו המשקיעים כ-12 אלף דירות, כ-5,700 דירות. מפקטור בולט ברכישת דירות, הפכו המשקיעים בתקופה זו לפקטור בולט במכירת דירות – כמעט שליש מכלל הדירות יד שנייה שנמכרו ב-2016 היו מצידם של המשקיעים. ברבעון האחרון של 2016 קטן היצע הדירות להשכרה שמוחזקות על ידי משקיעים בכ-1,500 דירות, ובמשך כל אותה שנה ירד היצע הדירות להשכרה בכ-2,000.
דיור להשכרה פטור מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד