י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

גם אחרי 15 שנה, הוא עדיין שונא את גרושתו // טור

15 שנה חלפו מאז התגרש איש העסקים מאשתו לאחר נישואין כושלים, אך השנאה שבתוכו עדיין ממשיכה לפעפע. לא יאומן

בית הדין הרבני בירושלים, פלאש90
בית הדין הרבני בירושלים, פלאש90

ישב אצלי השבוע במרכז אדם בשנות הארבעים לחייו. נשוי אב לחמשה ילדים, איש עסקים מצליח ומפורסם. הפנים שלו אטומות וכעוסות. כבר חצי שעה שהוא מדבר ומדבר ואני מקשיב לו, אי אפשר לפסיק אותו לרגע מדיבורו.

"אני לא ישן לא יום ולא לילה ומאחל לה את כל הקללות שכתובות בתורה ושלא כתובות בתורה",
הר געש בצורת אדם ניצוצות של אש ותימרות עשן יוצאים ממנו. הוא סיפר לי שלפני כ-15 שנים הוא היה נשוי, נישואים שהסתיימו בגירושין. הגירושין לא הלכו בצורה מכובדת.

אשתו לשעבר העלילה עליו עלילות שלא היו ולא נבראו, הכל כדי להכפיש את שמו כחלק ממסע הגירושין. הוא אף ישב במעצר מספר ימים בגלל אותם עלילות. בסופו של דבר הם התגרשו אחרי שהוא חבול נפשית מאותם גירושין. הוא אומנם הספיק להתחתן בינתיים ולהביא מספר ילדים לעולם, וכסף לא חסר לו כלל.

אך השנאה האיומה כלפי בת זוגתו לשעבר לא נותנת לו מנוח גם לאחר 15 שנים ושלווה. זוהי שנאה היא כמו אש ככול שתלבה אותה, ותוסיף לה עוד חומרי בעירה האש תגדל ותתעצם. הבעיה העיקרית בשנאה שהאדם היחידי שנפגע ממנה היא האדם עצמו, האדם הפוגע ממשיך את חייו הלאה והאדם הנפגע נשאר הוא נשאר עם שנאה והרס עצמי בל יתואר. אשתו של אותו אדם שהגיע אלי פגעה בו איום ונורא עד שלאחר 15 שנים הוא מאחל לה את הרע שבעולם.

תשאל אותה עם היא זוכרת מה שהיא עשתה. מה שהיא פגעה? ממש לא היא המשיכה את חייה הלאה, ומי שנשאר עם כל השנאה זה הוא בעצמו.

להימנע משנאה היא חובה כי שנאה פוגעת רק באדם אחד האדם ששונא. תמחל ותוותר לשני - לא בשבילו, אלא בשבילך אתה סובל מזה לא אף אחד אחר. אנשים מסתובבים שנים עם צלקות בלב ושנאה תהומית מאנשים הקרובים אליהם שפגעו בהם. תבחרו במחילה על פני שנאה כי היחידים שסובלים מזה זה אלו הם השונאים.

אפשר לראות שנאה לא רק בקשר בין אנשים. יש אנשים שבוחרים לשנוא ויש אנשים שבוחרים לאהוב. יש אנשים שיבחרו לשנוא כל מגזר או אנשים שלא חושבים כמותם. יש אנשים שבוחרים לאהוב את כולם גם אנשים שלא חושבים כמותם הם יאהבו. צריך לראות מה קורה בציבור שלנו כשמתחילה שנאה בגלל שאנשים לא חושבים כמוך ולא נוהגים כמוך. לכל אורך הדורות בהיסטוריה של העם היהודי כשרדפו אותו, מעלילות הדם ועד מסעי הצלב ועד לשואה האיומה, הם ליבו את השנאה ליהודים כמובן שהיהודים לוקחים את הכסף שלהם את המעמד שלהם רוצחים את ילדיהם. וכשיש שנאה ומלבים אותה עוד ועוד האדם נהפך לחיית פרא ויכול לעשות את הדברים הגרועים ביותר, וההיסטוריה הוכיחה את זה.

שנזכה לקיים תמיד לא תשנא את אחיך בלבבך.
גירושין שנאה שונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד