י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גלנט תוקף את יעלון וגנץ: נכשלו - וכעת מסתתרים

שר השיכון בוחר הבוקר לשבור שתיקה, ומתייחס לדו"ח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן"

גלנט, צילום: פלאש90
גלנט, צילום: פלאש90

לקראת דו"ח מבקר המדינה על התנהלות הקבינט במבצע צוק איתן - שצפוי להתפרסם ביום שלישי השבוע, הפוליטיקאים שולפים חרבות ומכים ללא רחם. הבוקר (ראשון) תקף שר הבינוי והשיכון יואב גלנט את שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון ואת הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, לדבריו, הם נכשלו קודם המבצע ותוך כדי המבצע.

"בני גנץ ומשה יעלון נכשלו בהכנת צה״ל ובניהול המבצע. הרמטכ״ל לשעבר זלזל בהכנת הצבא ויעלון התרשל בפיקוח על הרמטכ״ל", אמר גלנט בכנס גלובס. לדבריו, "השניים פעלו במערכה עצמה מתוך חוסר נחישות והססנות. כעת הם מסתתרים מתחת לסינר של הקבינט".

"שר ביטחון ורמטכ"ל מקבלים לידיהם את טובי האנשים בישראל, בנינו ובנותינו, בכוח חוק. בנוסף מעמידה המדינה לרשותם למעלה מ 70 מיליארד שקלים כל שנה וסמכויות נרחבות. מצער ומביך לראות את מי שאמור לייצג אומץ לב בורח מאחריות ומחפש אשמים במחדל לו הוא אחראי ישירות, הוסיף לסיום.

גם ח"כ יאיר לפיד, שהיה חבר בקבינט, התייחס אמש לדו"ח המבקר ואמר כי "צה"ל הגיע לא מוכן, הדרג המדיני לא הכין אותו. נחנו נכנסים למערכה הארוכה ביותר מאז מלחמת העצמאות - אין שום מתודולוגיה למה עושים עם המנהרות". לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "רה"מ עשה החלטה לא להביא את זה לקבינט. או שהוא החליט לא להביא את זה מסיבות פוליטיות, שזה חמור מאוד, או לא זיהה. כך או כך - הוא טעה".

לדבריו, "העובדה שהצבא נכנס ל'צוק איתן' בלי שום מתודולוגיה על המנהרות היא מחדל לאומי שצריך לטפל בו, אני לא קורא לראש הממשלה להתפטר, אלא, שיבוא ויגיד: 'טעית'", המצע שרה"מ הציג לציבור לא היה אמת".
גלנט יעלון גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד