ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

תפילה והרקדת ראש חודש - נגד מתווה הכותל

מאות בני ישיבות ובנות אולפנה מרחבי הארץ יגיעו מחר לרחבת הכותל, למחות נגד הכוונה להקים את הכותל הרפורמי - ולדחוק בש"ס להגיש את הצעת החוק בנושא

הכותל המערבי, פלאש90
הכותל המערבי, פלאש90

המאבק נגד הכותל הרפורמי ממשיך: לאחר שבסוף השבוע יצאו מספר רבנים, ביניהם שניים מחברי מועצת חכמי התורה - הגר"ש בעדני והגר"ר אלבז - בקריאה ליו"ר ש"ס אריה דרעי לזרז את הגשת חוק הכותל, מחר יקיימו בחורי ישיבות ובנות אולפנה מהציונות הדתית תפילה ברחבת הכותל המערבי.

על פי התכנית וקריאת רבני הציונות הדתית בראשות הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו ורבנים נוספים - תתקיים תפילה ולאחריה יתקיימו שורה של שיעורים מידי רבנים ברובע היהודי. בין מעבירי השיעורים נמנים הרב ברוך וידר ראש ישיבת הכותל והרב אלישע וישלצקי. לאחר מכן תיערך לבנות הרקדה לכבוד ר"ח אדר עם הזמרת דין דין אביב.

מובילי המאבק אומרים כי "המאבק על קדושת הכותל המערבי עומד כעת בצומת דרכים לאחר שהצעת חוק של סיעת ש"ס עומדת מוכנה להגשה, אולם טרם הוגשה לוועדת שרים לחקיקה למרות שעברה כבר את כל הליכי הפרוצדורה טרם הגשת הצעת חוק". עוד הם טוענים כי "התמהמהות בהגשת הצעת החוק טרם פסיקת בג"צ בנושא הכותל עשויה לקבור את החוק בטענה שלאחר החלטת בג"צ בנושא הכותל הצפויה בקרוב, ראש הממשלה יסרב לצאת לעימות מול בית המשפט העליון".

כזכור, בפגישה שהתקיימה בין השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, אורי אריאל וח"כ משה גפני ובהשתתפות הרבנים הראשים ורב הכותל - הכריזו הנציגים החרדים כי הם ידרשו מראש הממשלה לבטל את מתווה הכותל שאושר בישיבת הממשלה.
הכותל המערבי מתווה הכותל הרקדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד