י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שופט הטיל רבע מיליון שקל על סיקריקים "חצופים שלא מגיעים בזמן"

פרשת תוקפי הרב הבלין, קבוצת הסיקריקים שהגיעה לביתו בקריית גת, התפרצה לביתו והאשימה אותו בתמיכה בגיוס לצבא נמשכת • בדיון הבוקר, השופט זעם והטיל סכום חריג "הם רוטנים על שהם ממתינים, חצופים שלא מגיעים בזמן ויש להם טענות"

ההפגנה בקריית גת נגד הרב הבלין. צילום: שעי'ה עץ
ההפגנה בקריית גת נגד הרב הבלין. צילום: שעי'ה עץ

בבית משפט השלום באשקלון, נערך היום דיון בעניינים של שניים מהנאשמים בתקיפתו של הרב משה הבלין, רבה של קרית גת. השניים הגיעו לדיון באיחור ניכר, ובעקבת כך הוצא נגדם צו הבאה, ממנו יוכלו להשתחרר בערבות של סכום גדול וחריג - רבע מיליון ש"ח.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', שלמה זלמן ויספיש (30) מבית שמש, מנחם מנדל טעפ (27) ויהודה לייב זילברברג (30), הואשמו בתקיפת הרב משה הבלין בביתו בקרית גת על רקע גיוס בחורי חב"ד לצה"ל.

הנאשמים זילברברג וטעפ, היו אמורים להתייצב הבוקר בשעה 9:50 בבית משפט השלום באשקלון לדיון בעניינם. מאחר ובוששו מלהופיע, השופט עבר לדון בתיקים אחרים.

"בשעה 10:40 צדה עיני בשניים שנכנסו לאולמי כנראה אחד מהם הוא הנאשם, נכנסו ויצאו מאולמי והבנתי שהם רוטנים על כך שהם ממתינים, חצופים הם שלא מגיעים בזמן ועוד יש להם טענות", אמר השופט חיים נחמיאס והוציא נגד השניים צו הבאה.

בהמשך, השניים הופיעו בבית המשפט ונאסר עליהם לצאת משם עד להחלטה אחרת. בשעה 12:00 החל הדיון בעניינם, ואלה הסבירו כי בעקבות תקלה ברכב הגיעו באיחור. "מדובר בתיק שכבר ניתנו בו דחיות לא מעטות ואפילו מענה אין מטעם הנאשמים" אמר השופט בפתח הדיון, "לפנים משורת הדין וזאת הזדמנות אחרונה שאני נותן לנאשמים 2 ו-3 כל אחד מהם יוכל להשתחרר מצו ההבאה שהוצא נגדו היום בתיק זה בערבות ובתנאים"

תנאי שחרורם, חריגים מאוד: התחייבות עצמית על סך 250,000 ש"ח להבטחת התייצבותם להמשך דיונים בתיק זה. בנוסף, ערבות צד ג' על ידי הרב שמעון שישא בסך 50,000 ₪ מאותה הסיבה.

השופט הזהיר את הנאשמים שאם לא יתייצבו להמשך הדיונים "לא יהיה מנוס לבית המשפט אלא להוציא צווי הבאה ללא שחרור ולהורות על חילוט ההתחייבויות וערבויות צד ג'".

קודם לכן, במהלך הדיון, ניסה העסקן שישא להרגיע במעט את השופט, ותלה את האיחור בתקלה ברכב. "דאגתי לזה שיבואו, יצאתי מוקדם כיוון שלא רציתי שיסעו בתחבורה ציבורית. אני בא במיוחד, הזמנתי רכב - שלא היה לנו תקציב לזה, לקחתי מישהו שהתנדב, לקח רק (הוצאות) דלק וזה רכב ישן. מכיוון שזה היה רכב ישן נתקע באמצע הדרך".

כההערכות לפעם הבאה ולמניעת תקלות, ביקש שישא כי המועדים לא יהיו בשעות הבוקר המוקדמות, אז כנראה מתקשים הנאשמים להתייצב בזמן: "אני מבקש מבית המשפט שהדיונים הבאים יהיו בשעה יותר מאוחרת. אני מוכן לחתום כערב צד ג' לנאשמים 2 ו-3 שיבואו לדיונים".
הרב הבלין סיקריקים שופט כעס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד