ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מנהלי הסמינרים מגיבים ל'תקנון האפלייה'

ש"ס שנקלעה לסערה בעניין האפלייה אחר הפלת חוק מאיר כהן, תציג מחר הישגיה במסיבת עיתונאים עם בנט • התקנות נחשפו ב'בחדרי' במלואן וכעת אנו מציגים לראשונה את דרישת מנהלי הסמינרים הטוענים "רוכבים על גלי אפליה שכביכול היתה"

התכנסות מנהלי הסמינרים. ארכיון בחדרי. צילום: שוקי לרר
התכנסות מנהלי הסמינרים. ארכיון בחדרי. צילום: שוקי לרר

על רקע מסיבת העיתונאים של ש"ס, שתתקיים מחר בכנסת סביב סערת תקנות הסמינרים, איגוד הסמינרים, שיגרו מכתב למנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי, שבו הם זועמים על החגיגות התקשורתיות המתנהלות בימים האחרונים, כלשונם, ועל הרכיבה של ש"ס על גבי גלי האפליה העדתית שכביכול הייתה בשנה שעברה".

בנוסף, הם מתייחסים לעצם התקנות החדשות ונהלי הרישום החדשים, שנחשפו ב"בחדרי חרדים", ודורשים לשנות מספר נקודות בתקנות. כשאחת הדרישות היא הוספת נציג חרדי בוועדת הערר.

בפתח דבריהם כותבים המנהלים: "הרינו לאשר כי קבלנו את נהלי הרישום חדשים לקראת שנה"ל הבאה עלינו לטובה. כזכור, התקיימה פגישה בחודש חשון בין איגוד מנהלי הסמינרים ועורך דין אורי קידר המלווה את האיגוד לבין מנהל המחוז החרדי, המפקחות ובהשתתפות היועצים המשפטיים של משרד החינוך.

"בישיבה זו בקשנו התייחסות מיוחדת למספר נקודות בעניין נהלי הרישום:

א. שיבוץ התלמידות ע"י הרשויות נעשה ללא קריטריונים ברורים וכמובן שלא בשקיפות.
ב. קביעת מכסה למספר תלמידות בכיתה.
ג. קביעת לוח זמנים להליך הרישום והשיבוץ שיסתיים קודם פתיחת שנת הלימודים.
ד. שיתוף אישיות חרדית המעורה בעניינים הפדגוגים ובאורח החיים במגזר החרדי בוועדות הערר ובקבלת ההחלטות.

"ואמנם הטענות הנ"ל קבלו רוח גבית וחיזוק רב מכיוון בית המשפט כפי שיפורט להלן:
בתאריך כ"ב כסלו תשע"ז התקיים דיון בבית המשפט בנושא העתירה שהגיש עורך דין יואב ללום כנגד ממס' סמינרים בטענה לאפליה עדתית בפסק הדין התייחסה השופטת לטענה הנ"ל וכתבה:
"יודגש כי בא כח משרד החינוך אמרה במהלך הדיון, בהגינותה כי התרשמותו של משרד החינוך היא כי ההתנגדות של מוסדות החינוך הרלוונטיים לקבלת התלמידות לא הייתה ממניעים פסולים של אפליה עדתית" (ציטוט מפסק הדין).

"כמובן שמוסכם על כל הצדדים שלא היתה ולא תהיה אפליה עדתית בכל נושא הקבלה.בהמשך פסק הדין מתייחסת השופטת לנושא השיבוצים שע"י הרשויות:

"הראיה שגם משרד החינוך מודה כי יתכן והשיבוץ ברשויות המקומיות לא נעשה בדרך המיטבית" (ציטוט מפסק הדין).

"כמו"כ תמהה השופטת מדוע לא קיים הליך של ערר על שיבוץ תלמידות וכך כתבה:
"לו התקיים הליך מובנה של התדברות ניתן היה ללבן זאת לעומק ולבחן פתרונות הולמים" (ציטוט מפסק הדין).

"לאור דברי השופטת יצאו לאור נהלי השיבוץ החדשים ואנו מודים ומברכים על כך, אך לדעתנו מובן מאליו כי ההדברות וליבון העניין המופיעים בפסק הדין יבוצעו במיטבם כשהשיח יהיה פנים אל פנים ולא ע"י תכתובת בלבד.

"ובנוסף בהרכב ועדת הערר, מחויב המציאות שיצורף נציג מהציבור החרדי המוסכם על הצדדים שהוא מבין וחי את הווי החיים החרדי ודקויותיו.

"כמו"כ בעקבות דברי כבוד השופטת בהחלטה על חוסר הבניה של לוח זמנים מוקפד וקצר נקבע לוח זמנים בנהלים.

"כולנו מברכים על כך ונשמח כאשר בתי הספר ומשרד החינוך יקפידו על התאריכים שבנהלים.
ונוסיף שבדבריך בישיבה המשותפת, אמרת שלקראת שנה"ל הנוכחית נדחו כמעט כל העררים ע"י משרדך ע"י משא ומתן עם הורים מבלי להביאם לדיון בין מנהלים להורים. תבורך על פעלך.

"וכאן המקום, להתייחס לחגיגות התקשורתיות המתנהלות בימים האחרונים. נציגים פוליטיים שונים מפרשים את סעיפי הנוהל בצורה מוטעית ומטעה. וכן רוכבים על גלי האפליה העדתית שכביכול הייתה בשנה שעברה.

"אנו מצפים שמשרד החינוך יאמר את דברו, יתקן את הפרשנויות המגמתיות ויכחיש את הטענות העדתיות שכידוע לכם לא היו ולא נבראו, אנו מבינים שידיעות אלו גורמים בלבול ומבוכה גדולים בערי הארץ והפניות אלינו רבות שמשרד החינוך ישמיע את קולו בצורה ברורה.

"ולסיום נעלה את זעקת ההורים, התלמידות והמחנכות על העוול הנגרם להם מחמת מספר הבנות הלומדות בכיתה, מספר כה רב של תלמידות בכיתה לא קיים באף מערכת אחרת ואין כל סיבה שבנותינו תאלצנה לשבת בכיתות בצורה המכונה בפי העם כ"סרדינים בקופסא", אך למותר להאריך בגודל הנזק החינוכי, הלימודי ואף הסבל הפיזי הנגרם לתלמידות.

"בנהלים שקבלנו לא הובהרה כראוי נקודה זו, אך אנו באסיפות פנימיות שערכנו עם מנהלי הסמינרים התארגנו לצמצום מספר הבנות בכיתות.

"אנו מצפים למענה חיובי בנושאים שהועלו ונקווה שבכוחות משותפים נתגבר על הקשיים שהיו במשך השנים ויבואו הדברים על פתרונם האמיתי והנכון.





המחוז החרדי סמינרים אפלייה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד