י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קופצים לבילוי עם כל המשפחה

אחת מההתלבטויות המוכרות ביותר למשפחות מרובות ילדים היא לאן לקחת את כל המשפחה לבילוי משותף בחופשה. אין למעשה הרבה מקומות שיכולים להיות אטרקטיביים עבור קשת גילאים רחבה מאוד. אז מה תעשה משפחה שמלבד ההורים המבוגרים כוללת גם ילדים מגילאי עשרה ועד לגילאי גן? תתחיל לקפצץ, ככל הנראה.

תמונה באדיבות ג'אמפארק
תמונה באדיבות ג'אמפארק

מחקרים רפואיים הוכיחו כבר שקפיצה בטרמפולינה יכולה למלא את המתעמלים במרץ רב ולשפר את זרימת הדם שלהם. מלבד היתרונות הפיזיולוגיים, קיימים בפעילות מלאת המרץ הזאת גם יתרונות פסיכולוגיים לא מבוטלים. מתעמלי טרמפולינות מדווחים על ירידה במתח ובעצבנות, על שינה טובה ורצופה יותר מאשר לפני שהתחילו לקפץ ועל שיפור הריכוז.

לדברי עו"ד אבי קסלר, שותף ומנהל בכיר בפארק הטרמפולינות ג'אמפארק (JUMPARK) בראשון לציון, קפיצה בטרמפולינות תוכל להתאים לכל גיל ולכל המשפחה. בדיוק בשל הצורך הזה, מותקנות בפארק גם טרמפולינות מותאמות לגילאי הגן וגם, כמובן, טרמפולינות שעליהן יכולים החבר'ה המבוגרים יותר לקפוץ כמו שלא קפצו מעולם.

קסלר הוסיף כי יש יתרון גדול מאוד לניתור בטרמפולינות על פני ענפי ספורט אחרים. זה אמנם ספורט שפחות מועיל למי שרוצה להרזות, אך בניגוד לענפי ספורט אחרים ולמתקני שעשועים מסוימים, המשטח שעליו נוחתים הקופצים הוא רץ וסופג את הזעזוע באופן שמונע פגיעה במפרקי הרגליים.

יתרון נוסף של הטרמפולינות נמצא, לדברי קסלר, אצל ילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז או אפילו אצל ילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי. "מגיעים אלינו אל הפארק ילדים שאובחנו כמי שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי והפעילות אצלנו משחררת במיוחד עבורם, בייחוד אם הם מגיעים בשעות לא לחוצות, שבהן אין עומס של אנשים וכך הם לא נלחצים", סיפר.

עוד הוסיף שגם הקשר בין הורים לבין הילדים מתחזק במהלך הפעילות המשותפת בפארק. "אב אחד הגיע אחרי הפעילות כדי להודות לי. הוא סיפר שמזמן לא היה לו זמן איכות כזה עם הילד. סיפר שמזמן לא היה לו חיבור פשוט כזה איתו. זה היה מאוד מרגש".

איך כדאי לקפוץ על הטרמפולינה כדי ליהנות באופן המקסימלי?

"צריך לקפוץ באופן חופשי ולשמור על הגוף רפוי. לא כדאי לנעול את הברכיים במהלך הקפיצה באופן שמשאיר את הרגליים ישרות ומתוחות. קפיצה באופן הזה מעבירה את כל העומס שנוצר במהלך הקפיצה אל הגב ועלולה לגרום חלילה לנזקים. וחוץ מזה, כמו בכל פארק ומתחם בילוי: כדאי מאוד לברר מהן שעות העומס עוד לפני שאתם יוצאים מהבית. כדאי להגיע בשעות הרגועות".

לפרטים>>
טרמפולינה ספורט בילוי משפחתי ג'אמפארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד