ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המיליארדר המסתורי שעומד מאחורי המלחמה של טראמפ ובנון נגד התקשורת האמריקאית

ביום שישי התגלה כי מנהל קרנות הגידור ומדען המחשבים רוברט מרסר הוא גם אחד הבעלים של אתר ברייטברט. מחר יזכה עיתונאי של ברייטברט לראיון אישי עם הנשיא טראמפ בבית הלבן

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)



מי עומד מאחורי אתר החדשות של הימין הקיצוני בארה"ב CNS ניוז? בדיקה קצרה מעלה שהאתר שייך ל"מדיה ריסרץ' סנטר" (המרכז לחקר המדיה), שהוא "כלב השמירה של התקשורת האמריקאית" – ארגון עם "מחויבות בלתי מתפשרת לנטרל את ההטיה השמאלנית בחדשות, במדיה ובתרבות הפופולרית".

בדיקה ברשת מגלה כי התורם העיקרי של המרכז – שתרם יותר מ-10 מיליון דולר בעשור האחרון – הוא מנהל קרנות הגידור רוברט מרסר. מרסר המיליארדר הוא אחד התורמים הגדולים של טראמפ – תרם לו 13.5 מיליון דולר במהלך הקמפיין - ומסתבר שהוא גם תורם להרבה מאוד דברים אחרים.

את הכסף הוא עשה כמדען מחשבים מבריק אך מתבודד. הוא התחיל את הקריירה ביבמ, שם הוא עשה פריצות דרך בתחום עיבוד השפה – המפתח להתפתחויות של הבינה המלאכותית כיום. אחר נהפך מרסר למנכ"ל רנסאנס טכנולוג'יס, קרן גידור שעושה כסף משימוש באלגוריתמים למסחר בשוק ההון. אחת מהקרנות שלו, מדליון, שמנהלת רק את הכסף של עובדיה, היא הקרן המצליחה ביותר בעולם – והיא הניבה 55 מיליארד דולר עד עכשיו.

מאז 2010, מרסר תרם 45 מיליון דולר לקמפיינים פוליטיים שונים – כולם רפובליקאים, ועוד 50 מיליון דולר לארגונים ללא מטרות רווח – כולם קונסרבטיביים מאוד וימנים מאוד (זרם שמכונה בארה"ב אלט רייט).

מרסר כמעט לא מדבר בציבור ולעולם לא עם עיתונאים. את כספו הוא משקיע, בין השאר, במימון של מכון מחקר שמכחיש את שינויי האקלים (הארטלנד אינסטיטיוט), ובעיקר בניסיון לשבש את פעילותה של תקשורת המיינסטרים. בזה הוא נעזר בידידו הקרוב סטיב בנון, האסטרטג הראשי של טראמפ. הכסף שהוא העביר למרכז לחקר המדיה הוא רק מהלך אחד שלו בתחום – ויש גדולים ממנו בהרבה. היהלום שבכתר, מבחינתו של מרסר, הוא אתר החדשות של אנשי האלט-רייט, ברייטברט.

מרסר תרם לברייטברט 10 מיליון דולר שאיפשרו לבנון את מימון האתר, שנהפך ל"הפינגטון פוסט" של אנשי הימין הקיצוני.

ביום שישי התגלה כי משפחת מרסר מחזיקה בחלק מהבעלות על האתר. הדבר נודע במהלך פאנל של עיתונאים בקונגרס שבו השתתף לארי סולוב, נשיא ברייטברט, כחלק מההליך לקבלת אישורי עיתונות מיוחדים עבור כתבי האתר לגבעת הקפיטול. סולוב אמר כי גם הוא מבעלי האתר, ומי שמחזיקה בנתח הגדול ביותר בו היא סוזאנה ברייטברט, אלמנתו של מייסד האתר.

בתוך כך פורסם היום כי מתיו בויל, הכתב של ברייטברט בוושינגטון, יראיין את טראמפ ביום שני בחדר הסגלגל שבבית הלבן.
רוברט מרסר דונלד טראמפ עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד