י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הילרי קלינטון ניצחה: הפנטזיה שמעצבנת את אוהדי טראמפ; בצרפת רוצים את אובמה

אתר חדשות סאטירי מדמה מציאות שבה קלינטון ניצחה ומיישמת את מדיניותה, וטראמפ על סף אישומי בגידה במולדת; בצרפת קמפיין להרצת אובמה לנשיאות

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)



הילרי קלינטון ניצחה במרוץ לנשיאות לפני חודש. המיליארדרים התעשיינים האחים קוך ברחו מארה"ב, עורך הטכנולוגיה של אתר הימין הקיצוני ברייטבארט עובד בסטארבאקס, והממשל מיישם מדיניות ליברלית ברוחה של הנשיאה הראשונה בהיסטוריה. קלינטון נהנית מתמיכה בשיעור שיא, אבל העיתונות מתלוננת שמשעמם לה. דונלד טראמפ, המועמד הכושל, על סף כתב אישום בבגידה.

הפנטזיה הליברלית הזו רוקמת עור וגידים ב-Hillarybeattrump.org, אתר חדשות סאטירי שנועד להרגיז את טראמפ ותומכיו. הכותרות מטורפות, ההומור חסר רסן, והפרודיה מצליחה – תומכי טראמפ נוהרים לשם ומתרגזים.

בנפרד, בצרפת, פנטזיה מסוג אחר: חבורת פריזאים בשנות ה-30 לחייהם עורכים קמפיין לבחירתו של ברק אובמה, הנשיא האמריקאי לשעבר, לנשיאות צרפת. אתר http://obama2017.fr/ וכרזות מקדמים את הרעיון שזכה לכותרת Obama18, וקריאה לצרפתים לחתום על עצומה הקוראת לנשיא השחור הראשון של ארה"ב לרוץ השנה בבחירות בצרפת. יותר מ-30 אלף אנשים חתמו על העצומה.

האתר של נצחון קלינטון זכה לאש מצד ברייטבארט, פוקס ניוז ויאנופולוס עצמו, שקראו לכותרות הסאטיריות "חדשות מזויפות". לפי התגובות שמקבלים עורכת האתר והמאמרים שבו, הרי שחלק גדול מהקוראים הם דווקא תומכי טראמפ.

המייסדת של האתר, עיתונאית בת 30 מהחוף המזרחי, מעדיפה לשמור על אנונימיות, ובריאיון ל"וושינגטון פוסט" הסבירה כי היא חוששת שהשמרנים יתקפו אותה על עבודת הטרולינג שהיא עושה. "זו אצבע משולשת שמחה", היא אמרה לעיתון. בעמוד "אודותינו" באתר נכתב כי האומה האמריקאית סובלת ממשבר חוקתי, ותגובתו היא "יחי הנשיאה האמיתית, הילרי רודהם קלינטון".

האתר הושק בינואר ועובדים בו חמישה כותבים. הסיפורים אכן לא אמיתיים, אולם מקדמים את רעיונותיה של קלינטון, כמו העלאת שכר המינימום, חופשת לידה בשכר, ותזכורת לגבי ההפרש הגדול בקולות לטובתה של קלינטון, שהפסידה בגלל שיטת האלקטורים.
הילרי קלינטון ברק אובמה דונלד טראמפ פייק ניוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד