י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הנפקת מספר Social Security לאזרחים אמריקאים החיים בישראל

רשויות המס מעוניינות למנוע מצב בו אזרחים אמריקאים לא מדווחים על החשבונות ועל ההכנסות שלהם - מחוץ לארץ מולדתם • לא דיווחתם? אתם מסתכנים בקנס גבוה • כל מה שרציתם לדעת על חוק FACTA ועל איך לא לגלות פתאום שחשבון הבנק שלכם חסום

הנפקת מספר Social Security לאזרחים אמריקאים החיים בישראל
לא לגעת

בימינו, אזרחות אמריקאית היא מצרך נחשק: רבים היו מעוניינים שתהיה להם האפשרות לחיות ולעבוד בארצות הברית, במיוחד בתקופות של חוסר יציבות שלטונית, ביטחונית ותעסוקתית בישראל. אין ספק שאזרחות אמריקאית יכולה לפתוח דלתות רבות ולהוות מקפצה לשיפור איכות החיים. בישראל חיים אנשים רבים בעלי אזרחות אמריקאית, ולא פעם הם אכן מנצלים את ההזדמנות לצורך טיולים ארוכים במדינה, עבודה בה ואפילו השתקעות מחדש. אך מה קורה כשדווקא האזרחות הנחשקת מובילה לבעיות לא צפויות, כמו חסימת חשבון הבנק הישראלי שלכם בלי התראה מוקדמת?

כן, קראתם נכון. בימים אלה אזרחים אמריקאים החיים בישראל עשויים לחוות בעיות מול הבנקים שלהם. הסיבה? חוק FACTA (ראשי תיבות של Foreign Account Tax Compliance Act) שנחקק בקונגרס האמריקאי ב-2010. מטרת החוק היא למנוע מאמריקאים שמתגוררים מחוץ לגבולות ארצות הברית להתחמק מתשלום מס. במסגרת החוק, מחויבים גופים פיננסיים מחוץ לארצות הברית לבדוק האם קיימים אצלם חשבונות המנוהלים על ידי אמריקאים ולהעביר מידע זה לרשויות המס בארצות הברית. לפני מספר שנים, חתמה ישראל על הסכם מול ארצות הברית המחייב אותה לדווח על קיומם של חשבונות כאלה, לרבות שמות המחזיקים בהם, כתובותיהם והסכומים המופקדים בחשבונות. הדיווח בפועל החל בספטמבר 2016, ותקף הן למי שמחזיק באזרחות אמריקאית והן למחזיקי גרין קארד.

לא דיווחתם? אתם מסתכנים בקנס גבוה



רשויות המס מעוניינות למנוע מצב בו אזרחים אמריקאים לא מדווחים על החשבונות ועל ההכנסות שלהם. החוק נועד לאתר את אותם האנשים שלא דיווחו עד כה. לא כולם חייבים לדווח על חשבונות בנקים, רק אלה המחזיקים סכום הגבוה מ-$10,000 בחשבונות מחוץ לארצות הברית. אדם שמחזיק בסכומים אלה ולא דיווח על חשבונותיו – עשוי לספוג קנס של 27.5 אחוזים ויותר מהסכום הכי גבוה שהחזיק בבנק מאז 2010. בשורה התחתונה, כל ישראלי המחזיק באזרחות אמריקאית או בגרין קארד (גם אם הגרין קארד כבר לא בתוקף) חייב להגיש דו"ח שנתי על הכנסותיו ודו"ח נוסף על כל חשבונותיו מחוץ לארצות הברית, גם אם אינו תושב ארצות הברית.



איפה הקאץ'? רק מחזיקי Social Security Number יכולים לדווח
בהנחה שאתם רוצים להיות אזרחים שומרי חוק ולדווח, אתם עשויים להיתקל במהמורה נוספת: כדי לעשות זאת יהיה עליכם למלא תחילה טופס W9. זהו טופס של רשות המסים האמריקאית, דרכו מעבירים אליה את כל הפרטים האישיים. אחד הפרטים שצריך להופיע בטופס הוא הSSN - שלכם (ראשי תיבות שלSocial Security Number), מספר המונפק על ידי הביטוח הלאומי האמריקאי. וכאן נעוצה הבעיה: לאזרחים אמריקאים רבים החיים בישראל כלל אין מספר כזה. המספר לא מונפק אוטומטית לכל אזרח אמריקאי; הנפקת מספר Social Security מתבצעת עצמאית על ידי כל אזרח, שמוציא אותו דרך הביטוח הלאומי. מי שחי בישראל כל חייו, סביר להניח שלא הוציא את המספר, מכיוון שעד כה לא היה לו בכך צורך. חשוב לדעת שמספר ה-SSN נחוץ היום לא רק לדיווח על הכנסות וחשבונות בנק; החל מ-2017, כל אזרח אמריקאי המתגורר בישראל שרוצה לחדש את דרכונו האמריקאי, חייב להנפיק מספר זה לצורך התהליך.



אך החדשות הטובות הן שגם בישראל ניתן להנפיק את המספר. מתבצעת דרך הקונסוליה האמריקאית בירושלים. התהליך אינו כה פשוט: הוא כולל איסוף מסמכים, תרגומם, הגשתם לקונסוליה ופגישה בקונסוליה. למרבה המזל אינכם חייבים לעבור אותו לבדכם. חברת מאסטר ויזה, המתמחה בהוצאת מספרSocial Security, הכנה לקראת ראיון בשגרירות, חידוש דרכון אמריקאי והוצאת ויזה לארה"ב, תוכל לסייע לכם בכל שלב ושלב בתהליך, כולל הכנה למפגש בקונסוליה, תרגום המסמכים ועוד.

לכל שאלה בנושא Social Security
פנו כעת למאסטר ויזה בטלפון 1700-72-74-76 או באתר www.MasterVisa.co.il


אזרחי ארצות הברית אמריקאים גרים בישראל Social Security Number רשויות המס ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד