ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הסוף להנפקת תעודות זהות בישיבות וסמינרים

חקיקת חוק "התעודה הביומטרית" תשים סוף להנפקות מרוכזות של תעודות זהות בעולם הישיבות והסמינרים. פרסום ראשון

בחורי ישיבה בפוניבז', צילום: שוקי לרר
בחורי ישיבה בפוניבז', צילום: שוקי לרר

ועדת החוקה תדון הבוקר (שני) בעשרות ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת כנגד אישור חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי. בנוסף, תכין הועדה את החוק לקראת אישרו הסופי בקריאה שניה ושלישית, זאת לאחר עשרות שעות דיונים שקיים מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב.

אולם ל"בחדרי חרדים" נודע - כי עם כניסת החוק לתוקף בסוף החודש הלועזי, לא יתאפשרו עוד הנפקת תעודות זהות ודרכונים בצורה מרוכזת. כידוע, עד היום בני הישיבות ובנות הסמינרים נהנו מכך שהיה ניתן להנפיק את תעודות הזהות בצורה מרוכזת במתחם הישיבה, והם לא נאלצו לנדוד עד ללשכת משרד הפנים הקרובה למקום.

גורם בוועדה מסביר ל'בחדרי לחרדים' כי השינוי מגיע עקב כניסת החוק המחייב הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי לתוקפו, אשר מחייב כל אזרח להטביע גם את טביעות האצבע ותמונת הפנים בתעודה החכמה, הליך אשר לא יתאפשר בצורה ניידת בהיכלי הישיבות ובסמינרים, זאת עקב מכשור הצילום והטבעת טביעת האצבע שאינם ניתנים להתניידות.

בנוסף, בחור ישיבה ובת סמינר מתחת לגיל שמונה עשרה ומבקשים להוציא אמצעי זיהוי יאלצו להגיע יחדיו עם הוריהם להזדהות במשרד הפנים לצורך קבלת התעודה.

כאמור, על פי הצעת החוק החדשה יחויבו האזרחים למסור את טביעות אצבעותיהם ותמונה ביומטרית של תווי הפנים לצורך הנפקת תעוזת זהות ביומטרית חכמה וזאת מידי חמש שנים, לאור דרישת הוועדה תאלץ הרשות הביומטרית למחוק את המאגר הביומטרי בתום חמש שנים, כך שיישארו רק התעודות החכמות נושאות הנתונים הביומטריים ללא מאגר כללי, בנוסף בכל שנתיים תתקיים נקודת מבחן אובייקטיבית לנחיצות המאגר תוך שקיפות כל ההליך לציבור, אזרח אשר מתחרט וירצה לצאת מן המאגר נתוניו ימחקו לאלתר.
תעודות זהות ישיבה סמינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד