י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבנים הדתיים מחו בכותל כדי ללחוץ על דרעי

רבנים דתיים, יחד עם מאות בני נוער מישיבות ציוניות ואולפנות לבנות, הגיעו הבוקר לכותל המערבי כדי ללחוץ על דרעי להגיש את הצעת החוק נגד מתווה הכותל

המחאה הבוקר בכותל המערבי. צילום: פלאש 90
המחאה הבוקר בכותל המערבי. צילום: פלאש 90

המאבק על קדושת הכותל המערבי: אלפי בני ובנות נוער מהציבור הדתי לאומי פקדו הבוקר (שני) את רחבת הכותל המערבי במחאה על המשך ביזוי הכותל המערבי בידי ארגון נשות הכותל.

קהל המוחים היום לא נמנה על הציבור החרדי והוא משתייך לאנשי "ישיבות הקו" - זרם דתי לאומי המבוסס על בוגרי ישיבת "הר המור", שנציגו בעיריית ירושלים הוא חבר המועצה אריה קינג, ובזירה הארצית נהנה מתמיכה מסויימת וחלקית של השר אורי אריאל. למרות העובדה שנשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן חתם על המכתב שקורא לציבור לבוא לעצרת התפילה - לא נראו במקום חרדים ומצביעי ש"ס. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המכתב החתום פורסם רק אמש והופץ רק בסביבות הרובע היהודי.

כזכור, בימים האחרונים קראו שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית, ביניהם הרב אביגדור נבנצאל - רב העיר העתיקה, הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת ועוד להתייצב בתפילת היום, ראש חודש, ברחבת הכותל בקריאה "לעצירת המשך ביזוי הכותל".

התלמידים הגיעו מישיבות ואולפנות בכל רחבי הארץ, בין היתר מבת ים, דימונה, ירושלים, שדרות, פתח תקווה, קרית ארבע, רעננה, רחובות ועוד. לאחר התפילה עלו אלפי בני הנוער לשיעורים לבנים ובנות בנפרד ברובע היהודי בנושאי השעה אותם מסרו הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב ברוך וידר ראש הכותל, הרב אלישע וישלצקי ועוד.

מארגני האירוע קראו ליו"ר ש"ס אריה דרעי ולמפלגות החרדיות והדתיות לקדם את חוק הכותל החדש של ש"ס שצפוי להחזיר את הסמכות ההלכתית במקום לרבנות הראשית לישראל ובכך לשים סוף לביזוי הכותל בידי 'נשות הכותל'.

כזכור בסוף השבוע חתמו חברי מועצת החכמים רבי שמעון בעדני ורבי ראובן אלבז לצד שורה של רבנים נוספים על קריאה לדרעי להגיש את הצעת החוק אשר כבר הושלמה לוועדת שרים לחקיקה ולא להתעכב עם הגשתה.

צילום: פלאש 90






















כותל מתווה הכותל דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד