ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

דרעי מאיים על מנהלי הסמינרים: אל תאתגרו אותנו • צפו

סערת תקנות הסמינרים החדשות שנחשפו ב"בחדרי חרדים" עולה שלב • שר הפנים אריה דרעי פנה היום למנהלי הסמינרים החרדים ואיים עליהם, שלא יאתגרו אותו ואת המחוז החרדי במשרד החינוך • צפו

דרעי ובנט במסיבת העיתונאים
דרעי ובנט במסיבת העיתונאים

סערת תקנות הסמינרים החדשות שנחשפו ב"בחדרי חרדים" עולה שלב: שר הפנים אריה דרעי פנה היום למנהלי הסמינרים החרדים ואיים עליהם, שלא יאתגרו אותו ואת המחוז החרדי במשרד החינוך.



במסיבת עיתונאים שקיימה סיעת ש"ס, בהשתתפות השר דרעי, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, מנהל המחוז החרדי איציק זהבי וח"כים נוספים, התייחסו דרעי ובנט לתקנות החדשות החדשות ולנהלי הרישום לסמינרים, שהתפרסמו במלואם ב"בחדרי חרדים", והציגו את העיקרון המרכזי שלהם בנושא: מיגור האפליה על רקע עדתי.

בדבריו אמר דרעי: "אני מציע לכל מי שאמור ליישם את הנהלים ואת ההנחיות הללו, אלו שנמצאים בשטח בפועל, שאנחנו רואים בהם שותפים, כל מנהלי הסמינרים, תזכרו – הרב אלישיב זצ"ל אמר בזמנו, זה כסף ציבורי, ואין רשות לכל אחד לעשות מה שהוא חושב, זה כספי ציבור. דבר שני, האנשים שנמצאים כאן, סביב השולחן הזה, נחושים בדעתם ליישם ולפתור את הבעיה, אני מציע, תהיו אתנו ביחד בענין הזה, אל תאתגרו אותנו.

"תנועת ש"ס חרטה על דגלה את המאבק באפליה העדתית, במוסדות החינוך, והיא פועלת בנושא הזה, יום יום, שעה שעה, הנשוא זהה בנפשנו, בלי מליצות, אלו הבנים והבנות לנו, אנחנו, חווינו את האפליה על בשרינו, ואנחנו נעשה הכל בשביל שהילדים שלנו, והנכדים שלנו לא יחוו את האפליה הזאת. הצלחנו בשנים האחרונות על ידי טיפול פרטני ולא פופוליסטי, לצמצם מאוד את התופעה, בכדי בעיות נקודתיות בלב".

דרעי התייחס לרעיון הרישום האזורי שאותו הוביל בעבר, אולם בעקבות התנגדות 'יהדות התורה' – הוא הוזנח. לדבריו, "אין ספק, וזה לא סוד שהפתרון המועדף עלינו, ודיברתי על זה כמה פעמים עם ידידי הטוב שר החינוך, הוא רישום אזורי, שכולם מבינים שזה פתרון טוב, אבל אנחנו בקואליציה, וצריך להגיע להבנה עם כל השותפים, עדיין לא הגענו להבנה, אני לא שובר כלים, לכן אני מנסה להגיע לפתרונות שפחות או יותר אפשר להעביר אותם בקואליציה".

לגבי התקנות עצמן אמר דרעי כי הוא לא נכנס לפרטים שלהם, אולם לדבריו, "הכותרת הכי חשובה לי שהנחיות החדשות, שבשבילינו זה יום בשורה, ילדה או ילד שיוצאים לחופש הגדול ידעו לאן הם ממשיכים ללמוד אחר כך, לצערי, בנות חיכו חודשים, הרבה מאוד שבועות כדי לדעת היכן הן ילמדו, וזה למעשה כל התקנות והנהלים החדשים אמורים לפתור. זה יום חג בשבילנו, המאבק שלנו שנים קיבל היום פתרון ממלכתי".

השר בנט פרגן לש"ס ואמר לדרעי: "אמרת שיעקב מרגי אכל חצץ, אז הוא גם מאכיל חצץ עד שהדבר הזה נפתר, הוא עושה עבודה יוצאת מן הכלל", בנט הוסיף: "היום אנחנו מחזירים עטרה ליושנה, מחזירים את השוויון, ואת הכבוד, לכל ילדה במערכת החינוך, כדי שלא נותיר אף ילדה מאחור, הצפייה די מובנת מאליה, שבפתיחת שנת הלימודים, ילדה לא תישאר בבית".

על התקנות עצמן, אמר בנט: "יצאנו עם תקנות שנכנסות לתוקף במיידי, כל הליך הרישום אנחנו מזיזים הרבה יותר מוקדם בזמן, תהליך ההרשמות, בדיקת המוסדות ומענה המוסדות, אם מקבלים את הבת ואם חלילה מסרבים, הכל קורה הרבה יותר מוקדם, ואז כשיש בעיה, אנחנו יכולים לפתור אותה עוד הרבה הרבה לפני פתיחת שנת הלימודים".

בנט הוסיף על מהות התקנות החדשות: "הדבר השני, שהוא יסוד העניין, הוא שקיפות, אין יותר דבר לסרב לילדה ככה, איין יותר ככה, ככה? אתה תכתוב אתה תנמק, הנימוק יגיע אלינו, יש פורום ערר שהמשפחה של אותה בת יכולה לערר ואנחנו נבדוק את זה, ואני פה אומר בצורה הכי ברורה, שלא משמעת ל2 פנים, אף ילדה לא תופלה על רקע עדתי, נקודה, זה לא יקרה".

כזכור, אתמול נחשף ב"בחדרי חרדים" מכתבם של מנהלי הסמינרים למנהל המחוז זהבי, שבו הם מביעים את התנגדותם ל"חגיגות התקשורתיות" סביב התקנות החדשות, לדבריהם, אפילו בית המשפט קבע שלא הייתה אפליה על רקע עדתי. בנוסף דרשו המנהלים שבועדת הערר יהיה נציג חרדי.
סמינרים אריה דרעי משרד החינוך אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד