ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

'הדם הרע' בין גפני ליהב התפרץ בכנסת; צפו

הרבה זמן שחברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר לא ישבו בחדר אחד עם ראש עיריית חיפה יונה יהב. היום זה קרה, וכל "הדם הרע" בין השניים התפרץ באחת • כך זה נראה

גפני (פלאש 90)
גפני (פלאש 90)



הרבה זמן שחברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר לא ישבו בחדר אחד עם ראש עיריית חיפה יונה יהב. היום (שני) זה קרה. בדיון בוועדה המשותפת בנושא מיכל האמוניה במפרץ חיפה השתתפו ח"כים רבים, ראש העיר יהב ויריביו הח"כים החרדים גפני ואשר שעוררו במקום סערה נגד יהב.

הסערה החלה במהלך דבריו של אשר שעקץ את יהב ואת עיריית חיפה שבמשך שנים תמכה בהשארת המיכל - אליו היא כעת מתנגדת. יהב בתגובה הצהיר כי "הסיעה שלו היא אופוזיציה אצלנו". גפני התערב והשיב: "מה זה קשור לאופוזיציה?".



בשלב שזה תקף יהב את גפני חזיתית: "גפני פתאום נזכר שיש זיהום". גפני השיב לו: "לפני שהיית ראש העיר הייתי במפרץ חיפה. אני הובלתי את המאבק הזה ואתה היית איתם, העברת להם כסף, אני 28 שנה בכנסת, כל הזמן אני נאבק בזה". יהב לא נשאר חייב: "אני הייתי איתך בכנסת ולא השמעת קול".

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם השתיק את יהב: "אצלי בוועדה אין דברים כאלה. אני אוציא אותך, אף אחד לא מדבר כאן בלי רשות דיבור".

ח"כ אשר אמר בדבריו כי "העירייה לא רק גררה רגליים אלא הייתה אף אקטיבית מאוד בהשארתם של המפעלים שמה. אנחנו יודעים מה הכוח של ראש עיר – גם אני הייתי ראש עיר, זאת תפקידה של העירייה לכל אורך הדרך".

"אבל אני אומר בא נהיה חיוביים. במקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים לא יכולים לעמוד" הוסיף אשר, "אנחנו שמחים מאוד שבנסיבות כאלה ואחרות ראש העיר והעירייה לוקחים את ההגה לכיוון השני, לפחות למראית עין כי יש לכך גם חשיבות מסוימת".

השר זאב אלקין ניסה לשמש כמתווך בין אשר וגפני לבין יהב ואמר: "אני רק אומר לראש העיר, זה שהם אופוזיציה אצלו זה גם פתיר והפיך".

בדברים שנשא לאחר מכן אמר גפני: "כשאני הייתי יו"ר ועדת הפנים הייתי חבר טוב של יונה יהב, כשהוא היה בכנסת, עשינו חוקים יחד".

יהב: "מבחינתי, אתה עדיין חבר שלי". גפני: "גיליתי מאז דברים שלא ראיתי עליך כשהיית חבר כנסת". יהב: "גם אמא שלי גילתה".

גפנני הפליג להסביר עד כמה הוא אחד מחברי הכנסת היותר ירוקים במשכן ואמר: "עלי אומרים בכנסת שאני החבר כנסת השחור הכי ירוק בכנסת". הוא האשים את עיריית חיפה: "במשך כל השנים הללו - למה עיריית חיפה נתנה היתר להגדיל את בתי הזיקוק?". יהב: "לא נתנו". גפני: "אז אמרתי דברים לא נכונים, יש לי חסינות אני כיו"ר להגיד מה שאני רוצה, אחר כך יבדקו אם נתתם או לא נתתם".
משה גפני יונה יהב חיפה יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד