י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גדולי ישראל נגד ביזוי הרב שמעון בעדני: "אין רפואה למכתו"

נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן והגאון רבי חיים קנייבסקי פרסמו הבוקר מכתב חריף נגד ביזוי חבר מועצת החכמים הגר"ש בעדני ברדיו קול ברמה בשבוע שעבר • המכתב הודפס ביומונים הבוקר - כנסו כדי לצפות במכתב החריף

הגאון הרב שלום בעדני, צילום: יעקב כהן, פלאש90
הגאון הרב שלום בעדני, צילום: יעקב כהן, פלאש90

תקדימי - בעקבות ביזוי חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב שמעון בעדני בתכנית הצהריים ברדיו "קול ברמה", התפרסם הבוקר (שלישי) מכתב חריף מאד נגד הביזוי, בכתב ידו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן ובחתימתו של הגר"ח קנייבסקי.

יצויין כי על אף הנוסח החמור, לא צויין במכתב שמה של תחנת הרדיו ואף שמו של השדרן עמי מיימון, ששם נערך הראיון המבזה עם הגר"ש בעדני, נגדו יצאו גדולי ישראל הבוקר.

במכתב החריף כותב הגר"ש כהן כי "נצטערתי מאד לשמוע על ביזוי תלמיד חכם מובהק מזקני הדור הגאון ר' שמעון בעדני שליט"א". חכם שלום מוסיף בכאב כי "וכבר אמרו רבותינו כל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו. הכו"ח מתוך צער, שלום כהן". מיד אחר כך נוספה חתימתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. המכתב התפרסם ביומונים "יתד נאמן", "המודיע" ו"המבשר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקצף יצא בעקבות שיחה שקיים שדרן הרדיו עמי מיימון עם חבר מועצת חכמי התורה ביום חמישי האחרון, בנוגע לדבריו החריפים של הרב נגד תחנת הרדיו "קול ברמה". מימון, מנהל התוכניות הקלות ברדיו ושדר הצהריים ב'חידודון', העלה את הרב לשידור חי וניהל עמו שיחה, כמעט ויכוח, שמעולם לא נשמעה בשידור חי בתחנת רדיו בין שדרן לגדול תורה.

מיד לאחר שידור השיחה פרצה סערה ברחוב החרדי, ושדרן הרדיו עמי מימון עלה ביום שישי בתכניתו של הרב בוטבול להתנצל על שיחתו עם הרב בעדני. מימון אמר כי "הייתי מוכן לוותר על כל עולמי ועל התוכנית שלי ובלבד שלא יתפרש כאילו פגעתי בכבודו של רבינו". כאמור, הבוקר פורסם המכתב החריף של גדולי ישראל נגד הצעד, במה שמהווה עליית מדרגה בסיפור.

את תגובתו של עמי מיימון לא היה ניתן להשיג הבוקר, לכשתתקבל - נפרסמה.





הרב בעדני חכם שלום כהן הרב חיים קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 72 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד