י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צפו: החל פינוי תשעת הבתים בעפרה. מתעדכן

כמה שוטרי מג"ב מתפרסים ביישוב עפרה הבוקר, לקראת פינוי תשעת הבתים עליהם הורה בית המשפט העליון. מולם מתבצרים מאות בני נוער במחאה נגד הפינוי

היישוב עפרה הבוקר, באדיבות המצלם
היישוב עפרה הבוקר, באדיבות המצלם

פינוי שמונת הבתים בעפרה - מאות שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל הגיעו ליישוב עפרה לפנות בוקר (שלישי), על מנת לפנות את תשעת הבתים הממוקמים על קרקע פרטית, שעל פינויים הורה בג"צ לאחר עתירת בעלי הקרקע וארגוני השמאל. מאות מוחים במקום.

עדכון 9:35 - מדוברות המשטרה נמסר כי "בדקות אלו החלו כוחות הביטחון בפינוי 9 הבתים בישוב עופרה עפ״י צו בית המשפט. במקביל, כל העת נמשכת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ועל מנת לאפשר ביצוע המשימה ללא נפגעים".

בהודעת דובר צה"ל הבוקר נמסר כי "בהתאם להנחיית הדרג המדיני לפינוי תשעת המבנים ביישוב עופרה, נפרסו כוחות הביטחון במרחב היישוב על מנת להיערך לפינוי ולשמור על החוק והסדר במרחב".

הפינוי יחל לאחר השעה 9:00 הבוקר. ליישוב נוהרים החל משעות הבוקר מאות צעירים שמתכוונים להתנגד באופן פאסיבי לפינוי, ובכך להקשות את מלאכת הכוחות. ככל הנראה לא צפויה התנגדות אלימה, ודי בשוטרים ובחיילים שהגיעו למקום בכדי להשתלט על פינוי הבתים.

אמש נדחתה בפעם האחרונה העתירה נגד פינויים של תשעת הבתים, שעליה הורה בית המשפט העליון כבר לפני כשנתיים עד לתאריך היעד 8 בפברואר 2017, שחלף לפני כשלושה שבועות. בפסק דינה אמש כתבה הנשיאה מרים נאור כי "בפסק הדין שניתן בבג"ץ בפברואר 2015 הורה בית משפט זה, פה אחד, על מימוש צווי הריסה שהוצאו לתשעה מבנים שנבנו שלא כדין על קרקע פרטית בבעלות פלסטינית ביישוב עפרה", ובכך נסתם הגולל על גורלם של תשעת הבתים.

עדכון 12:42 - נמשכת הפעילות להרחקתם של מאות צעירים וצעירות המתגודדים ומתבצרים בתשעת הבתים בישוב עופרה ובסמוך אליהם, עפ״י צו בית משפט. עד כה נעצר צעיר לאחר שתקף את השוטרים.

נכון לשעה זו פונו 3 מבנים, עשרות צעירים וצעירות הורחקו מהמקום, מרביתם ברצון.
בתוך כך, נמשכים מאמצי ההידברות של הכוחות מול ההנהגה המקומית, המתיישבים ומאות הצעירים והצעירות.

צילום: אהרון ליפקין דובר עפרה, צעירי עפרה ודוברות בנימין




















עפרה שמונת הבתים פינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד