כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מי באמת האדם העשיר בעולם? זה האיש שמשאיר אבק לביל גייטס

בעיתונות הבריטית ניסו בשבוע האחרון לבדוק כמה שווה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ומצאו 20 בתי יוקרה, 58 מטוסים והון של 200 מיליארד דולר

מי באמת האדם העשיר בעולם? זה האיש שמשאיר אבק לביל גייטס



ביל גייטס הוא האדם העשיר בעולם – כך יאמר כל מי שקורא מדי פעם עיתונים כלכליים. עם 85.5 מיליארד דולר, לפי הרשימה של "פורבס", הוא בטוח בפסגה ומוביל על וורן באפט שבמקום השני עם 76 מיליארד דולר. שניהם אנשים עסקים לגיטימיים, שניהם ידועים בקידום מטרות פילנטרופיות, אבל לא בטוח ששניהם הם האנשים העשירים באמת בעולם.

כבר שנים שמנסים להעריך מהו הונו האמיתי של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בשבוע שעבר ניסו ב"אינטרנשיונל ביזנס טיימס" להעריך שוב כמה שווה פוטין – ומצאו נתונים שיכולים לגמד את גייטס. ב-2007 העריך האנליסט סטינסלאב בלקובסקי, כי ההון של פוטין מגיע ל-40 מיליארד דולר ב-2012 כבר זינקה ההערכה שלו ל-70 מיליארד דולר אחרי שהוא טען כי יש לו אחזקות נוספות שעליהן לא ידע.

אבל ב-2015 העריך מנהל הקרנות ביל בראודר, שעבד שנים רבות ברוסיה, כי הונו של פוטין מגיע ל-200 מיליארד דולר. כלומר, גם אם שני העשירים בעולם יצרפו את הונם, הם עדיין לא יהיו עשירים כמו פוטין. "אני מאמין שפוטין שווה 200 מיליארד דולר", אמר אז בראודר בראיון לתוכניתו של פאריד זקריה ב-CNN.

"אחרי 14 שנים בשלטון ברוסיה, וכמות הכסף שהמדינה הזו הכניסה, וכמות הכסף שהיא לא הוציאה על בתי ספר, כבישים, בתי חולים וכדומה, כל הכסף הזה נמצא בנדל"ן, בנקים, חשבונות בנקים בשווייץ, מניות, קרנות גידור מנוהלים עבור פוטין וחבריו". מאז עברו עוד שנתיים וייתכן שפוטין צבר עוד הון.

לפי הערכות של גורמים שונים שפורסמו באחרונה, לפוטין יש אוסף של שעוני יוקרה שכל אחד מהם שווה חצי מיליון דולר, 20 בתים, 58 מטוסים, ומסוק אחד. אחד מהבתים של פוטין, לפי הדיווחים, הוא ארמון לחופי הים השחור - שהוא לבדו שווה כמיליארד דולר.

רוב הונו הגיע מאחזקות בחברות נפט, ועם העליות שנרשמו באחרונה במחירי הנפט, ברור למה לפוטין יש אינטרס אישי לצמצם את ההיצע העולמי ולדחוק את סעודיה מראש רשימת יצרנית הנפט בעולם.

פוטין, דרך אגב, הצהיר ב-2014 על הכנסות של 3.6 מיליון רובל, שהיו שווים אז קצת יותר מ-100 אלף דולר. לטענתו, יש לו כמה דירות ומכוניות, אבל הוא ממש לא מיליארדר כפי שטוענים.

פוטין הוא לא המנהיג היחיד שעשיר יותר מגייטס ומבאפט. לפי הערכות של מומחים, למנהיג האיראני, האייתוללה עלי חמינאי, יש הון של כ-95 מיליארד דולר. לפי דיווחים שפורסמו ברויטרס ב-2013, לחמינאי יש למעשה גישה פרטית לנכסי המדינה והוא שולט באופן אישי בחברות הנפט, התשתיות והתקשורת של המדינה.
ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד