כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בגיל 40 גיליתי: אפשר להיות אמא וללמוד לתואר אקדמי

היא עבדה שנים רבות בשיווק אך לא נכנסה לקליקה של ארגונים גדולים כי לא היה לה תואר • בגיל 40 היא תקבל את התואר שלה, תמשיך להיות אשת אברך, אמא במשרה מלאה וסדר יומה לא נפגע • איך? קראו את הטור של רעות

להיות אשת אברך, אמא, וגם לקבל תואר. צילום: משה שי/פלאש90
להיות אשת אברך, אמא, וגם לקבל תואר. צילום: משה שי/פלאש90



היי, שמי רעות.

אני חרדית, נשואה לאברך ואמא לחמישה ילדים מתוקים. לאחרונה נכנסתי לעשור הרביעי בחיי. אני עובדת בתחום השיווק ומטפלת במספר ארגונים ועמותות חסד. אוכל לומר בצנעה שאני מאוד מוערכת על ידי הלקוחות והאנשים שאיתם אני עובדת.

אלא שזה זמן רב אני מרגישה שחיי המקצועיים תקועים. אני חשה צורך לפרוץ קדימה, להתקדם ולהתפתח, אך ישנו מחסום אחד שעוצר אותי. חברות רבות ומובילות במשק ששומעות עלי פונות אלי שאצטרף לנבחרת השיווקית שלהן, אך באורח קבע ההתעניינות נעלמת כאשר אני חושפת בפניהן את העובדה ש... אין לי תואר אקדמי!

כן, תואר אקדמי הוא תנאי סף כמעט בכל חברה וארגון שמכבדים את עצמם. אני אמנם בוגרת אחד הסמינרים ה"נחשבים" בבני ברק ואף השלמתי לימודי תעודה בתחום השיווק והניהול, אך לימודים אקדמיים לא למדתי.

התירוצים שלי רבים ולא מעט מהם נכונים: להיות אמא חרדית, עובדת ומטופלת בילדים היא לא משימה שמותירה לך הרבה זמן פנוי. לימודי תואר נתפסים אצלי כמחויבות כובלת שתשבש את כל סדר היום התובעני שלי. וכך מצאתי את עצמי כל העת בדילמה המייסרת: האם קידומי האישי פחות חשוב ממחויבותי המשפחתית? האם אוכל אי פעם לפתח את הקריירה המקצועית שלי?

לפני שנתיים פרצתי את המחסום. חברה סיפרה לי על שיטה מדהימה שבה ניתן לשלב בין כל העולמות. מדובר בלימודים במסגרת האוניברסיטה הפתוחה. האמת שמעולם לא הבנתי כיצד אפשר לשלב לימודים לתואר יוקרתי עם עבודה וטיפול במשפחה. אבל כשנכנסתי לעניין גיליתי שיטה ייחודית שמאפשרת לי ללמוד בשעות הנוחות לי, בסביבתי הטבעית, ומבלי שהדבר ישבש את אורח חיי המשפחתיים.

החלטתי לתת צ'אנס. תאמינו או לא, כבר שנתיים שאני ממשיכה לקבל את ילדיי החמודים כשהם חוזרים אחרי הצהריים מהת"ת עם חיוך רחב וארוחה חמה, ובשעות הפנאי אני מתיישבת מול המחשב ולומדת בשקידה. בחרתי את התחום שאליו אני מתחברת, החומר זמין ומקצועי ואני מרוצה מהקצב המהיר, המותאם לקצב התפיסה שלי. אני יכולה לספר שבעוד זמן לא רב אקבל את התואר הנחשק, ואוכל לפרוץ קדימה. כבר כעת ממתינות לי משרות בכירות בענף.

אני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי ומשתפת אתכן. גם היום, בגיל 40, גיליתי שניתן לעשות תואר אקדמי ועדיין להיות אמא מסורה...

לפרטים על לימודים באוניברסיטה הפתוחה, לחצו כאן>>
אקדמיה אברכים אשת אברך תואר אוניברסיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד