ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גפני בנאום מפתיע; משרטט את הקו המנחה החדש לציבור החרדי

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני סיפק היום נאום מפתיע בו שרטט את הקווים המנחים החדשים של המגזר החרדי • "עברנו בהצלחה את מבחן העוני - עכשיו אנחנו במבחן העושר: האם אנחנו מסייעים אחד לשני ודואגים לסמינר גם לבת השכנים" • צפו

ח"כ משה גפני (יונתן זינדל, פלאש 90)
ח"כ משה גפני (יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני סיפק היום (שלישי) נאום מפתיע בוועידת עיתון המבשר, בו שרטט את הקווים המנחים החדשים של המגזר החרדי. לדבריו, המבחן הנוכחי של הציבור החרדי הוא בסיוע לצרכים של כל קהילה וחוג לקהילות אחרות.



"הציבור החרדי בלי עין הרע גדל" אמר גפני בנאומו. "אנחנו יודעים את זה בהרבה מאוד פרמטרים. רואים את זה כמעט בכל תחום שאנחנו עוסקים בו. ישבתי לפני שבאתי לכאן עם ראשי תמך, דיברנו על דבר שאני רוצה לומר אותו כאן בהיבט אחר.

"היהדות החרדית עמדה במבחן העוני. הייתה יהדות קטנה, עניה, מוסדות החינוך היו מעטים. היה לה מבחן העוני - למדנו כולנו יחד באותם בתי ספר, למדנו בבתי ספר - ספרדי חרדי, חסידי וליטאי. לא הייתה אפשרות לפצל. בסמינרים יחד, גרנו יחד, הצרכים יחד. היה קשה, אבל עמדנו במבחן העוני".

גפני הוסיף, "לחצו אותנו, פגעו בנו, לא אפשרו לנו לחנך את הילדים שלנו כמו שרצינו, היה חסר תקציבי בסדרי גודל בלתי רגילים. היהדות החרדית על כל חלקיה עמדה במבחן הזה".

כאן עבר גפני ושרטט את המבחן החדש של המגזר החרדי. "השאלה המרכזית הנשאלת כיום: אנחנו נכנסים למבחן העושר. כל חוג, כל קבוצה יכולה למלא אולמות שלמים. כל אחד יכול לפתוח לעצמו בית ספר, סמינר. אבל השאלה היא האם זה שפותח לעצמו סמינר האם הוא דואג גם לבת השכנים שיהיה לה סמינר, שיש לה בית ספר, כמו שדאגנו פעם זה לזה. האם במבחן הזה אנחנו גם נעמוד, או שחס וחלילה...?".

גפני התייחס לסקר שפורסם בוועידה בנוגע לצרכים של המגזר החרדי: "בצריכה הציבור מאוחד, אבל האם בעניינים הערכיים הציבור החרדי יודע שאם אחד לא יעזור לשני בסוף אף אחד לא יעזור. אני מסכים עם מה שאמר הרב דרעי. שיתוף הפעולה בין הנציגים החרדיים, ראש הממשלה מתקשר לרב דרעי והוא מיד מתייעץ עם שניים אחרים".

גפני החמיא ל'המבשר' ואמר כי "עיתון המבשר מביא לידי ביטוי את כולם, זה לא דבר של מה בכך - הוא עומד במבחן העושר. גמרנו את פרשת שקלים. מטבע של אש הראה ה' למשה - אש זה דבר מנוגד - היא יכולה לכלות, לשרוף ולעשות דברים נוראים, אבל היא יכולה גם לחמם, לבשל כשצריך. עם מחצית השקל אפשר לעשות דברים טובים ואפשר גם להיפך.

"אבל יש כאן עוד נקודה. יש מחצית - לוקחים רק חצי, את החצי האחר נותנים לשני. צריך לדעת שבאותו שקל צריך להתחלק עם עוד אחד".
משה גפני ועידת המבשר הציבור החרדי מבחן העושר מבחן העוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד