כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

התשובה של סאטמר ל'פיתוי' משרד החינוך

בחסידות סאטמר ערכו את מעמד "שקל הטהור" למוסדות המסרבים לקחת תקציבים מהמדינה. הרבי תקף את הנציגים החרדים על "ההתחנפות וכריעת הברך" לאנשי המחוז החרדי • תיעוד

התשובה של סאטמר ל'פיתוי' משרד החינוך
שמואל דריי

בחסידות סאטמר ערכו את מעמד "שקל הטהור" למוסדות המסרבים לקחת תקציבים מהמדינה. הרבי תקף את הנציגים החרדים על "ההתחנפות וכריעת הברך" לאנשי המחוז החרדי.

המעמד נערך אמש (שני) בבית המדרש המחודש "אוהל רחל" של קהילת סאטמר בירושלים, בראשות הרה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים, אב"ד הקהלה בירושלים, בן האדמו"ר מוהרי"י מסאטמר, נשיא קרן "שקל הטהור".

המעמד נערך בראשות חברי בד"ץ העדה החרדית, האדמורי"ם ממשכנות הרועים, תולדות אהרן, דושינסקיא, ומנהיגי קהילות הקודש הגאון ר' יהושע דוד טורצין מנהיג קהילת הפרושים, הגאון ר' משה קרמר ממנהיגי ברסלב,ועוד רבנים מקהילות שונות וראשי ישיבות, לכמעט 150 מנהלי מוסדות התורה וישיבות ובתי חינוך על טהרת הקודש.

גאב"ד "העדה החרדית" הגרי"ט ווייס שלח מכתב לכינוס אשר הוקרא ע"י הגאון ר' דוד יואל ווייס, מראשי העדה החרדית וכולל שומרי החומות.

האדמו"ר מסאטמר נשא דברים בשידור חי מארה"ב ודיבר על מסירות הנפש של מנהלי המוסדות שאינם נוטלים תקציבים מהמדינה. כאמור, הרבי תקף בדבריו את המפלגות החרדיות "אשר כרעו ברך למחוז החרדי במשרד החינוך, מחניפים להם, מביאים אותם לתוככי המוסדות ולבסוף מתערבים בתכני החינוך - וממשיכים לקחת כספם וזהבם ללא כל בושה".

האדמו"ר סיים את דבריו ואמר כי "צוואת קדשו של מרן בעל הויואל משה מסאטמר זי"ע נמשיך לקיים כאשר בעת התייסדות "קרן הצלה" בשנתו האחרונה עלי אדמות הודיע שהמנהלים האלו שאינם לוקחים כסף המדינה משיח צדקינו בעתו בואו יחווה ידו באצבעו שאלו קירבו את בואי".

שיא האירוע היה כאשר הגה"צ ר' חיים צבי טייטלבוים, אב"ד סאטמר ירושלים, חילק בשם אביו האדמו"ר את כספי התמיכות לכל המנהלים, כאשר כל מנהל עובר מהמזרח ומקבל את המעטפה ומאשר את התמיכה בחתימת ידו.

גורם ב"שקל הטהור" אמר ל'בחדרי חרדים': "כל אימת שהמחוז החרדי של משרד החינוך חושב שיוכל להשתלט על כל המוסדות ובתי החינוך החרדים הוא יקבל תשובה נחרצת בדמות חלוקת מליונים לבתי החינוך אשר יאמרו למשרד החינוך ש'לא צריך ממכם כלום - לא מדובשך ולא מעוקצך'".

צילומים: שמואל דריי


















































































































סאטמר שקל הטהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד