י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

היין הכשר שכבש את 'השוק השחור' בארה"ב

כולנו מכירים את היין הכשר "ברטנורא" שמיוצר באיטליה - היין הכשר הנמכר ביותר בעולם, אך מסתבר שמיליוני אפרו-אמריקנים בארה"ב התאהבו ביין המיוחד, ובשנת 2015 נמכרו לא פחות מ-4 מיליון בקבוקים

אילוסטרציה (רויטרס)
אילוסטרציה (רויטרס)

כולנו מכירים את היין הכשר "ברטנורא" שמיוצר באיטליה - היין הכשר הנמכר ביותר בעולם, אך מסתבר שמיליוני אפרו-אמריקנים בארה"ב התאהבו ביין המיוחד, ובשנת 2015 נמכרו לא פחות מ-4 מיליון בקבוקים שאותם קנו בקהילה השחורה בארה"ב.

היין ברטנורא, שמוכר כ'בקבוק בצבע הכחול' ועולה בארץ כ-50 שקלים, זוכה לעדנה בקרב הקהילה היהודית בארה"ב, וכאמור, כעת מתברר שגם הקהילה השחורה בארה"ב התאהבה ביין הכשר.

סיידה סימונס, אפרו-אמריקנית תושבת השכונה הארלם, מספרת לאתר וויינפר: "ברטנורא הוא המותג היחיד של היין שאותו אשתה. המשקה שלי זה רק ברטנורא". לדבריה, "גיליתי את זה לפני כמה שנים ועכשיו זה היין היחיד שאני מכניסה אלי הביתה. אני מעריצה את היין הזה כל כך שאספתי 23 בקבוקים ריקים כדי להכין מהם שעון קיר".

סימונס עצמה מתנדבת בארגון למשפחות ללא קורת גג ותמיד מכבדת את המשפחות בהן היא מטפלת ביין ברטנורא והתגובות חיוביות. סימונס, שנתקלה ביין במקרה, מספרת: "אני מאד אוהבת את היין בגלל שאני יודעת שהוא נקי מחומרים מסויימים כי הוא כשר, ולכן הוא יין מזוקק".

איש השיווק של היין, ג'יי בושבאום, מספר כי "מספר ראפרים ומוזיקאים שחורים התאהבו ביין, וברגע שהם פרסמו אותו בקרב המעריצים הבקבוקים פשוט "עפו" מהמדפים".

עוד מספר בושבאום: "קיבלנו אין ספור תגובות מקונים לא יהודים שמתקשים לזכור את השם "ברטנורא" והם שמחים שהבקבוק בצבע כחול כהה, אז הם מבקשים מהמוכר את 'בקבוק היין הכחול'".
יין יין ברטנורא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד