ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024

דרעי הפתיע: אלפי יחידות דיור לאלעד

דרעי בישר בסיור באלעד: ועדת הגבולות הגיאוגרפית תקבל מינוי להרחבת העיר אלעד באלפי דונמים • משמעות ההחלטה ההיסטורית: הכפלת העיר אלעד וסיוע לפתרון מצוקת הדיור החרדי בעוד אלפי דירות נוספות

דרעי באלעד. צילום: יעקב כהן
דרעי באלעד. צילום: יעקב כהן

שר הפנים ופיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריה דרעי הודיע בסיום ביקור שקיים באלעד כאורחו של ראש העיר ישראל פרוש, כי ימנה את ועדת הגבולות הגיאוגרפית לאשר את הרחבת העיר אלעד בעוד אלפי דונמים, זאת על מנת לאפשר בניית עוד יותר מ-10 אלפי יחידות דיור חדשות. "הפוטנציאל הגבוה שיש באלעד", אמר השר, "הן כלכלית והן לאפשרויות בינוי דירות, הוא ברמה אסטרטגית עבור כל הציבור החרדי".

הביקור החל בפגישת עבודה בלשכת ראש העיר פרוש, בהשתתפות סגן השר משולם נהרי, סגן ראש העיר צוריאל קריספל, מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן. בפגישה הציג ראש העיר את הנתונים והצרכים של העיר אלעד, כהקדמה לסיור עצמו.

בסיור, בו השתתפו אנשי המקצוע ממשרדי הממשלה, לצד הצוות הניהולי של העירייה, הגיעה הפמליה למספר מוסדות חינוך, עוד סיירה המשלחת בשטח הפארק הארכיאולוגי המוקם בימים אלה, עליו קיבלה אלעד את פרס החדשנות של משרד הפנים רק לפני שבוע.

לאחר מכן יצאו המשתתפים לשטח, כדי לבחון את הפוטנציאל הקיים בעיר. בתחילה הם ראו את שטח משולש העסקים בין כביש 6 לאלעד, בו אמורים להבנות קרוב לשני מיליון מ"ר של תעסוקה ומסחר, והוא יהיה העוגן הכלכלי של אלעד בשנים הבאות.

בהמשך הגיעה הפמליה אל שטח האש המדובר, שם ראו את האפשרות הגדולה להרחבת העיר, כשלצד הסכמת משרד הביטחון לשחרר את שטח האש, ישנה גם הסכמה בכתב מראש מוא"ז דרום השרון לאפשר העברת אלפי דונמים להרחבת העיר אלעד בשטחים סמוכים.

ראש העיר אלעד פרוש אמר לשר דרעי, כי לאור העובדה שצה״ל החליט לשחרר את השטח מפעילותו כשטח אימונים, לצד הסכמת חבל מודיעין לספח שטחים נוספים, הרי שהשטח מוכשר לבניה והוא מהווה למעשה עתודת קרקע ענקית של כ-4,000 דונם לבניית עשרות אלפי יח״ד.

״הפלוס הגדול הוא שכל התשתיות כבר קיימות מבחינת מוסדות לימוד ושירותים שונים. ניתן כבר מייד להתחיל לבנות יחידות דיור ולהכפיל ואפילו לשלש את העיר. כעת דרוש לספח את השטח מוניציפאלית לעיר אלעד״.

בישיבת סיכום שהתקיימה לאחר מכן, בישר השר דרעי, כי הוא כבר החליט לאשר את צירוף השטח לאלעד. ״בכתב המינוי של יו״ר ועדת הגבולות גבי מיימון ניתן כבר השיוך המוניציפאלי של השטח הזה לעיר. זו בשורה ענקית של הכפלת העיר ובשורה של ממש לכל היהדות החרדית, הסובלת ממצוקת דיור קשה. יש כאן עתודת קרקע במרכז הארץ, בתוך יישוב חרדי היכולה לתת פתרון טוב להרבה זוגות צעירים״.

הבשורה התקבלה במחיאות כפים בישיבה המיוחדת בהשתתפות כל בכירי העיריה. ראה״ע אלעד הודה לשר דרעי ואמר: ״אין עוד שרים כאלה. זו הבשורה הכי גדולה שקיבלנו היום״.

קריספל הגיב גם הוא על הבשורה ואמר: ״זהו יום חג לאלעד. העיר תוכננה מראש לתוספת של 13.000 יח״ד לבניה בשטח האש. הנושא עוכב בגלל בסיס צבאי שהורם שם. השר דרעי שהקים את אלעד וקבע בזמנו את גבולותיה עושה זאת שוב ומחזיר אבידה לבעליה״.

דרעי הודה לראש העיר על הסיור המועיל, וניצל את ההזדמנות כדי לשבח את הנהגת העיר, בניהול נכון של כל המערכת העירונית. "אני חייב לציין את הרשות הזו, עם כל הבעיות שיש לה", אמר, "זה לא מובן מאליו, בשלוש שנים האחרונות הם מסיימים עם ניהול תקין. אין פה פרוטקציה, בדברים האלה יש קריטריונים ברורים ביותר, מי שלא עומד אפילו בשוליים לא מקבל את התעודה. זה לא מובן מאליו, זה לצד כל הפרסים האחרים שהעיר קיבלה. זה מראה שיש פה שדרה ניהולית ורצון ורוח מפקד להתנהל נכון. אבל עם כל זה אתם שומעים את הקשיים, הם החליטו לחיות עם מה שיש להם ואין להם הרבה, בטח לא בשנים הקרובות עד שיקום כל הפרויקטים המתוכננים". בשלב זה מנה השר שורת הטבות לאלעד, בשווי מיליוני שקלים, שיוכנסו לתקציב השוטף, באמצעות מענקי איזון ותוספות, וכן בישר על אישור מענקים מקרן הארנונה לצמצום פערים, שיכולים לסייע רבות לצרכי העיר, בתרבות ובפעילויות חברה ועוד.

לסיום, הוסיף השר כי "אני חייב לומר שהתרשמתי מאוד מחזות העיר. זה אומר הרבה מאוד כשאתה רואה עיר שמטופלת והחזות שלה נקיה. זה מראה על ההשקעה וכולם יודעים שזה לא מובן מאליו, המון השקעה ופרטים, ויישר כח לכם".

צילום: יעקב כהן






















































אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד