י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

טראמפ בנאום ראשון בקונגרס: "אנו מאוחדים נגד השנאה והרוע"

על רקע גל הפגיעות ביהודים בארצות הברית • לראשונה מאז נבחר לתפקידו, נאם דונלד טראמפ בפני הקונגרס האמריקני ובדבריו תקף את האנטישמיות: "למרות שאנו חלוקים בדעותינו - אנחנו מאוחדים בגינוי שנאה ורשע בכל הצורות האפשריות"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

לראשונה מאז נבחר לתפקיד נשיא ארצות הברית, נאם דונלד טראמפ הלילה (ד') בפני הקונגרס האמריקני, ובדבריו תקף את האנטישמיות.

"האיומים האחרונים על המרכזים היהודיים והוונדליזם בבתי הקברות היהודים", אמר, "כמו גם הירי בקנזס סיטי, כל אלה מזכירים לנו שאולי אנחנו אומה שחלוקה בדעותיה בענייני מדיניות, אבל אנחנו מאוחדים בגינוי שנאה ורשע בכל הצורות המכוערות האפשריות", אמר.

הנשיא האמריקני התייחס גם למדיניות ההגירה שלו ואמר: "הממשל שלי נענה לתחנונים של העם האמריקני לאכוף את חוקי ההגירה ולשמור על הביטחון של הגבולות. אנחנו לא יכולים להרשות לטרור לחדור לאמריקה. אנחנו לא יכולים להרשות שהאומה שלנו תהיה מקלט לקיצונים. זו הסיבה שהממשל שלי עובד על נהלים ביטחונים משופרים ובקרוב ננקוט צעדים חדשים כדי לשמור על ביטחון אומתנו".

עוד הוסיף: "בניית החומה הגדולה מאוד בגבול עם מכסיקו תחל בקרוב. אני מאמין שרפורמת הגירה אמיתית וחיובית היא אפשרית, כל עוד אנחנו מתמקדים במטרות הבאות - שיפור המשרות והשכר עבור האמריקנים, חיזוק ביטחון האומה שלנו והחזרת הכבוד לחוקים שלנו. אם מה שמנחה אותנו בעבודתנו הוא רווחת האזרחים האמריקנים, אז אני מאמין שרפובליקנים ודמוקרטים יכולים לעבוד יחד כדי להשיג את התוצאה הזאת, שבמשך עשרות שנים חמקה מהידיים שלנו".

לפי פרסומים בתקשורת האמריקאית מעל 200 חברות בניה הגישו הצעה לבנות את החומה שעליה דיבר טראמפ. מתוכם כ-20 חברות שבבעלות היספאנים אמריקאים, מה שאומר שאם חברה בבעלות היספאנים אמריקאים תזכה במכרז, הם בעצם יבנו את החומה נגד בני עמם. העלות המשעורת לבניית החומה היא כ-25 מיליארד דולר לבניית חומה לאורך 2000 מייל לאורך הגבול בין המדינות.

תוך כך, נשיא ארה"ב רמז כי התקריות האנטישמיות נועדו "לגרום לאחרים להיראות רע". לפי פרקליט מדינת פנסילבניה, ג'וש שפירו "נשיא ארה"ב טען כי פשעי השנאה נגד יהודים בארה"ב לא בטוח שנובעים מאנטישמיות, כנראה ההיפך הוא הנכון".

מה שהופך את הסיפור למענין במיוחד מכיוון שדברים דומים השמיע בעבר המנהיג האנטישמי של הקו קלוקס קלאן לשעבר. KKK הוא שמם של ארגוני אחווה בארצות הברית הדוגלים בעליונות הגזע הלבן, בגזענות, ובאנטישמיות,

לדברי הפרקליט שדבריו פורסמו באתר פילדלפיה אינקוויירר. טראמפ הוסיף כי "מישהו עושה את זה כדי לגרום לאחרים להיראות רע", ורמז שהמטרה היא להטיל דופי בתומכי הממשל שרק נבחר לפני כחודשיים.
טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד