כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליצמן מחייך: ירידה בהיקף המעשנים בישראל

בניגוד לטענה שבתקופת כהונת שר הבריאות יעקב ליצמן נבלמה הירידה בקרב המעשנים - על פי הנתונים מדוייקים נרשמה ירידה באחוז המעשנים בישראל

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

נתונים שנחשפו הבוקר סביב בריאותם של מיליוני אזרחי ישראל, מעניקים הצצה חשובה אל הסטטוס האמיתי במדד הבריאות בישראל, על פיהם, ב-5 השנים האחרונות חלה ירידה בקרב המעשנים בישראל, מנגד - מתברר כי אנחנו הישראלים אוהבים לאכול ולא בדיוק מצליחים לרדת במשקל.

הנתונים שהתפרסמו הבוקר ב'ידיעות אחרונות' נאספו באופן אנונימי מהתיקים הרפואיים של מיליוני המבוטחים בקופות החולים בישראל.

בשבוע הבא יפרסם מכון הלאומי לחקר מדיניות בריאות את הנתונים באופן פרטני - אולם כאמור, עיקרם דלף הבוקר ונחשף.

ובנושא העישון שהפך בתקופה האחרונה לפופולארי לאחר שכלי תקשורת בישראל טענו כי בתקופת כהונת שר הבריאות יעקב ליצמן נבלמה הירידה בקרב המעשנים, כעת, על פי הנתונים שנחשבים כמדוייקים ביותר - עולה כי בשנים האחרונות נרשמה ירידה באחוז המעשנים בישראל.

שיעור עישון בקרב בני 16־74 ירד ב־5 השנים האחרונות, מ־21.1% בשנת 2011 ל־19.3% בשנת 2015.

שיעור הנשים שמעשנות נמוך פי 2.1 מגברים - בעוד ש־26.9% מהגברים מעשנים, שיעור הנשים המעשנות עומד על 12.6%.

עוד עולה מהנתונים, כי בקרב בני ה־16־24 יש שיעורי עישון נמוכים יותר (10.8%) מאשר בקרב קבוצות גיל מבוגרות יותר - וכחמישית מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל עדיין מעשנת סיגריות.

ולנושא הבוער השני: השמנה, על פי הנתונים שהתפרסמו הבוקר - שיעור השמנת היתר בקרב מבוגרים (בני 20־74) בישראל נותר יציב בשלוש השנים האחרונות ועומד על 24.1%.

עוד עולה כי שיעור השמנת היתר גבוה יותר בקרב נשים (25.3%) מאשר בקרב גברים (22.7%).

נתון מעניין אבל הגיוני עלה משכלול הנתונים, על פיו, שיעור ההשמנה בקרב הישראלים עולה עם הגיל, כך שבקרב בני קבוצת הגיל 65־74 שיעורי השמנת־היתר היו הגבוהים ביותר ועמדו על 33.8%.

בנוסף, נבדקה גם דרגת 'עודף משקל' בקרב הישראלים, שלב מתחת ל'השמנת יתר'. על פי הנתונים עלה כי המציאות נשארה יציבה בקרב המבוגרים בשלוש השנים האחרונות ועמדה על 34.2%. השיעור היה נמוך יותר בקרב נשים (28.9%) מאשר בקרב גברים (40.4%). גם במקרה של עודף משקל השיעור עולה עם הגיל עד ל־40.1% בקרב בני 55־64.
עישון יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד