י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מי אחראי לאנטישמיות בארה"ב

מה בדיוק האינטרס של אותן קבוצות מיעוט אנטישמיות לבצע את המעשים המכוערים האלו דווקא עכשיו?

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

כולם מדברים על האנטישמיות שהולכת וגוברת בזמן כהונתו של הנשיא שרק עכשיו סוגר חודש (די פרודוקטיבי יש לציין) דונאלד טראמפ.

התקשורת וארגוני השמאל עושים מטעמים מכל אירוע שקורה ומאשימים לא רק את טראמפ, (שבו נודה על האמת, להאשים את אחד מהנשיאים הכי אוהדים כלפי ישראל שאי פעם היו פה – באנטישמיות, זה די גרוטסקי...) הם מאשימים גם את מה שהם מכנים כ"מחנה" שלו, ואת מי הם משייכים למחנה שלו? את ה-KKK כמובן ועוד כמה ארגונים אנטישמים שטראמפ כבר מזמן הצהיר קבל עם ועדה שהוא מגנה את פעילותם ואין לו כמובן שום קשר אליהם. אבל מה לעשות שגם אנטישמים יכולים להצביע וצריכים להצביע למישהו ולמזלם הטוב של שונאיו מהשמאל והמדיה שאוהבת לייצר כותרות שנאה, הם הצביעו דווקא לו ומכאן החל לו הקמפיין שבעיניי, הוא השקרי והמסית ביותר שנראה בארה"ב בשנים האחרונות, שבו כל מיני יחצנים שקרנים למיניהם משרישים לתת המודע של הציבור שאנטישמיות = טראמפ.

אז בוא נעצור רגע, ניקח פסק זמן קצר מההתחלחלות העמוקה שבוודאי שותפה לכולנו, כשאנו רואים את מקרי התקיפה המזעזעים נגד יהודים בארה"ב ובעולם בכלל, ניקח נשימה עמוקה עם רגע בהיר של צלילות ונשאל: מי מרוויח הכי הרבה מכל הסיפור הזה?

יהודים – ממש לא. טראמפ – בטח שלא.

השאלה הבאה שאני מובלת אליה לנוכח עוד חדשות על איומים שמקבלים רבנים בארה"ב ועוד מצבות יהודים שנהרסות - מה בדיוק האינטרס של אותן קבוצות מיעוט אנטישמיות לבצע את המעשים המכוערים האלו דווקא עכשיו, דווקא כשהם סוף סוף הצליחו להכניס את ה"מועמד שלהם", בשבילו הם כביכול נלחמו ועבורו הם הצביעו.

הם הרי הצביעו לטראמפ נכון? אז למה שינסו ל"הרוס" לו כבר על ההתחלה...

כשאדם מן השורה מעלה תאוריה, לשכל הנורמטיבי קשה לפעמים לקבלה. יותר קל להתמודד עם מה שכבר נמצא מול העיניים וכולם מדברים עליו. תאוריה הרי בדרך כלל מתקשרת לקונספירציה, אך בפועל, כל התאוריות שהועלו עד היום מצד מה שנקרא "מחנה הימין" הן בארה"ב, הן בישראל ואף באירופה אל מול ה"פייק-ניוז" שהציבור הכללי מקבל על מגש של זהב, כולן ככולן יצאו נכונות. כך היה עם הבחירות לנשיאות בארה"ב שלפי מדד הפייק-ניוז הילארי ניצחה ובגדול, כך היה כאן בישראל שעל פי אותו מדד, מר בוז'י הרצוג היה אמור להנהיג היום את מדינת ישראל וכך גם באנגליה עם משאל הברקסיט המפורסם שלמרות כל ההימורים והתחזיות דווקא העם היה זה שאמר את דברו בסופו של יום כשהחליט להיפרד מהאיחוד האירופי ולא דעתם של כל הפרשנים המהוללים הייתה זו שניצחה.

ולכן התיאוריה שלי היא כזאת: מי שעומד מאחורי ההתקפות האנטישמיות המזוויעות בארה"ב הם דווקא אותם אנרכיסטים קיצוניים ממחנה השמאל הקיצוני בארה"ב שיעשו הכל, אבל הכל, כדי לגרום לנשיא המכהן דונאלד טראמפ להיראות רע; כבר בתקופת הבחירות היינו עדים לאיזו רמת חומרה של מעשים מזעזעים הגיעו מתנגדי טראמפ ואני ממש לא אהיה מופתעת אם גם הפעם מדובר באותם אנשים. כי כשאנשים משכנעים את עצמם שהמטרה מקדשת את האמצעים, הרי שהם לא בוחלים בכלום וטראמפ עבורם, הוא הסדין האדום שהם פשוט לא יכולים לראות.

את העדויות על מקרי התקיפה של יהודים ע"י מוסלמים בארה"ב כמעט לא תשמעו ברחבי המדיה, כי זה בעיניהם לא נחשב כמעשה אנטישמי. על הקהילות היהודיות שחיות בדו קיום נפלא עם אזרחי ארה"ב הנוצרים גם לא תשמעו, כי זה לא מקדם את האג'נדה. על הביטחון והגאווה שמרגישים מאות אלפי יהודים בארה"ב מאז נבחר טראמפ אף אחד לא יספר לכם כי זה פשוט לא משרת את מטרת העל והמטרה היא אחת וברורה: השחרת הנשיא הרפובליקני הנבחר ויהי מה.

אז בפעם הבאה שאתם שומעים על מקרה אנטישמי ברחבי ארה"ב שבו לא נתפס אף אדם במעשה, אל תסתכלו על כמה הקנקן עומד כביכול יציב, תחשבו על מה שמתחולל בתוכו.
אנטישמיות ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד