י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרעי: גורמים מנסים לעשות 'הפרד ומשול' בתוך הנציגות החרדית בי-ם

מאבק השבת בירושלים שנחשף ב'בחדרי חרדים' לנקודת רתיחה חדשה. במינוי הנציגים החדשים שר הפנים דרעי הבהיר כי ש"ס מתנגדת להצבעה על התקציב העירוני • אחרי הפארסה מול ברקת: "יש גורמים שמנסים לעשות 'הפרד ומשול' בתוך הנציגות החרדית בעיר"

חברי מועצת ש"ס בירושלים, בלשכת דרעי הבוקר
חברי מועצת ש"ס בירושלים, בלשכת דרעי הבוקר

מאבק השבת בירושלים שנחשף ב'בחדרי חרדים' הגיע היום לנקודת רתיחה חדשה, זאת לאחר ששר הפנים דרעי, הבהיר באופן נחרץ כי סיעת ש"ס אשר הוא עומד בראשה, מתנגדת להצביע על התקציב העירוני, אלא אם נושא השבת בעיר יבוא על פתרונו קודם לכן.

דבריו הנחרצים של דרעי נאמרו היום במפגש עם חברי סיעת ש"ס בירושלים, והם כוונו לחשיפת 'בחדרי חרדים' בתחילת השבוע, על פיה, נרשמו חילוקי דעות קשים בין הנציגים החרדים בירושלים, שהפכו לסערה רבתי בין הנציגים החרדים יוחנן ויצמן ויעקב הלפרין מול פניו הנדהמות של ראש העיר.

כאמור, דרעי אמר לחברי המועצה כי "הבעיות בנושא שמירת השבת בפרהסיה העירונית אמנם קיימות בכל הארץ, אבל בירושלים אנחנו שמים דגש מיוחד בגלל שהיא עיר הקודש ובגלל הכוח הקואליציוני שלנו".

דרעי הוסיף כי "יש גורמים שמנסים לעשות 'הפרד ומשול' בתוך הנציגות החרדית בעיר כדי למוסס את העניין. מנסים להפריד את נושא השבת מההצבעה על התקציב", התייחס דרעי לחשיפת 'בחדרי חרדים', "אבל אנחנו מבהירים כי לא נצביע על התקציב לפני שיושג פתרון בנושא השבת. לא יקנו אותנו בכסף. אנחנו לא מתמסחרים עם נושא השבת. נושא שמירת השבת בירושלים בראש מעיינינו", הדגיש דרעי.

כאמור, דרעי אמר את הדברים במפגש מיוחד שקיים בלשכתו עם חברי מועצת העיר החדשים בירושלים מטעם סיעת ש"ס, יחד עם חברי הסיעה הוותיקים, לברכה ותדרוך לקראת צאתם לדרך הציבורית החדשה.

בפגישה השתתפו יו"ר סיעת ש"ס בירושלים סגר"ע צבי כהן, פיני עזרא, אברהם בצלאל, וחברי הסיעה החדשים חיים כהן ושמואל מרציאנו. בפגישה, בחר דרעי להתייחס לנושא הבוער בין חברי הסיעות החרדיות בירושלים.

כזכור, ביום שני השבוע נחשף ב'בחדרי חרדים' כי התחוללה דרמת ענק בין חברי סיעת 'יהדות התורה', מול פרצופו הנדהם של ראש העיר ניר ברקת. הזעם התפרץ בעקבות ישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה ערב קודם לכן, לקראת פגישת הנציגים עם ברקת, בנושא מאבק השבת והתקציב, ושפרטיה נחשפו אף הם ב'בחדרי חרדים'.

חברי המועצה יעקב הלפרין ומיכל הלברשטאם זעמו על כך שפרטים מתוך הישיבה התפרסמו בראש כל חוצות, ביומונים החרדים, המודיע והמבשר. לטענתם, חבר המועצה יוחנן ויצמן הוא זה שפרסם את הדברים.

הלפרין הוציא את קצפו על ויצמן: "איך הוצאת את זה החוצה? לא יתכן שמפרסמים את הדרישות בעיתון לפני שמציגים אותן בפני ראש העיר".

בהמשך, נכנסו חברי המועצה לפגישה עם ראש העיר שנזף בהם: "אני קובע איתכם פגישה, זה לא הוגן שאני קורא את הדרישות שלכם ב'המודיע'. אני מנהל את המו"מ מול 'המודיע', מול ויצמן, מול מי? ויצמן, למה אתה מדבר איתי דרך העיתון?". ויצמן השיב לו: "כי אתה לא עונה לי לפניות שלי". עוזרת ראש העיר מיכל שלם התערבה ואמרה: "כן, הוא לא עונה, למכתבים".

בתגובה לדברים של ברקת השיב לו הלפרין: "אתמול הייתה לנו ישיבת סיעה ארוכה מאוד במשך שעתיים וההחלטות היו מאוד ברורות, מה אנחנו דורשים ומה לא, וקבענו שהדיון היום יהיה על שני נושאים, נושא השבת ונושא התקציב".

כאמור, כאן פרצה הדרמה הגדולה מול ברקת שנדהם מהדברים. הלפרין תקף את ויצמן חזיתית באופן מביש מול ברקת: "זה שויצמן לא שומע להחלטות הסיעה ועושה דברים על דעת עצמו בהפקרות נוראה, הוא חצוץ מחוצף, הוא רק מרחיק את השבת מאנשים ופוגע בשבת. בצורה כזו לא נגיע לשום מקום שאנחנו רוצים וחפצים להגיע".

ויצמן, שמוביל כיום בחירוף נפש את המאבק בנושא השבת, לא נשאר חייב והשיב לו: "יש לך עניין להתחנף לראש העיר. אלו החלטות שקיבלנו אני ואתה והשרים בישיבה בכנסת, ששם נקבע שאם לא נסתדר עם ראש העיר לא נצביע איתו, אבל בסופו של דבר גדולי ישראל הם אלו שיחליטו".

כך התנהלה לה הסערה מול עיניו המופתעות של ראש העיר ברקת והצוות הבכיר בעירייה במשך דקות אחדות.

בדיון עצמו טען ברקת: "הרי יש ועדה בעניין השבת שמונתה על ידי הנציגים שלכם בכנסת. תנו להם לסיים את הדיונים, נשמע מה הם אומרים". יו"ר סיעת 'יהדות התורה' אליעזר ראוכברגר השיב לראש העיר: "אם כך, תדחה את הדיון על התקציב". ברקת השיב: "אי אפשר".

כאמור, כעת, גם ש"ס וגם יהדות התורה נחרצות בדרישתם לקיים את הדיון על התקציב העירוני רק לאחר שועדת הסטטוס קוו שהוקמה על ידי השרים והח"כים החרדים - תציג את מסקנותיה, ועד שמאבק השבת בבירה יבוא אל פתרונו.
אריה דרעי חיים כהן שמואל מרציאנו שס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד