י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בנק ישראל איבד שליטה: היורו נופל ב-1.4% ל-3.82 שקלים; גם הדולר נחלש

המטבע האמריקאי נחלש ב-0.7% ושערו היציג נקבע על 3.632 שקלים • המשנה לנגידה: "ההתערבות שלנו בשוק המט"ח - אפקטיבית"

בנק ישראל איבד שליטה: היורו נופל ב-1.4% ל-3.82 שקלים; גם הדולר נחלש



המסחר בשוק המט"ח ממשיך לסעור גם היום - ונראה שבנק ישראל איבד מיכולתו למתן את התחזקות השקל. היורו נפל ב-1.4% ושערו היציג נקבע על 3.8246 שקלים. הדולר איבד 0.7% ונקבע על 3.632 שקלים. הליש"ט מאבדת 0.7% ונסחרת תמורת 4.484 שקלים.

המשנה לנגידה, נדין בודו-טרכטנברג, התראיינה היום לסוכנות הידיעות רויטרס, ואמרה כי "השקל יקר מדי, לאחר שהתחזק בחודשים האחרונים. אנחנו חושבים שהנתונים הפונדמנטליים מצביעים על שקל חלש יותר. התערבות בשוק המט"ח בהחלטת נמצאת על השולחן ואנחנו נמשיך לעשות זאת כשנחשוב ששער החליפין יפגע בכלכלה. אנחנו סבורים כי ההתערבות שלנו אפקטיבית".

בודו-טרכטנברג הוסיפה: "אנחנו רואים צמיחה יפה, אבל אנחנו לא רואים קפיצה אמיתית בשיעור הצמיחה. שיעור הצמיחה לנפש בישראל לא גבוה יותר מאשר של שותפות המסחר שלה". ביחס לרמת הריבית הנמוכה אמרה בודו-טרכטנברג כי אחת הסיבות לכך היא שהאינפלציה עדיין לא נותנת לנו אפשרות להעלות את הריבית. "כדי לעשות זאת צריך לראות שינוי בכלכלה", אמרה.

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה ביום שני כי החליטה להותיר את ריבית בנק ישראל ללא שינוי גם בחודש מארס, כצפוי. הריבית נשארה ברמה של 0.1%, שבה היא נמצאת בשנתיים האחרונות. החלטת הריבית הבאה תהיה ב-6 באפריל, לאור מעבר בנק ישראל ל-8 החלטות ריבית בשנה, במקום 12 כיום.

בחטיבה הפיננסית של בנק לאומי העריכו כי קיימת אפשרות להעלאת ריבית ראשונה בישראל לקראת סוף השנה. "יש להדגיש כי תנאי הרקע ההכרחיים לאפשרות של העלאת ריבית, הם: חזרת האינפלציה (בעיקר הצפויה) לתוך תחום יעד יציבות המחירים, מספר העלאות ריבית בארה"ב והמשך התרחבות של הפעילות הכלכלית הריאלית במשק.

"בטווח הארוך יותר, ייתכן כי קצב העלאת הריבית בישראל עשוי להיות מעט מהיר יותר מזה שחוזה חטיבת המחקר של בנק ישראל (0.50% בסוף 2018), כיוון שהתפתחות זו עשויה להוביל לפתיחת פער ריביות משמעותי מול ארה"ב, דבר אשר עלול להוביל לתנודתיות חדה יחסית בשווקים השונים – שוק ההון והמט"ח", הדגישו בלאומי.
בנק ישראל דולר יורו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד