כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איתן כבל בוועידת המבשר: "פיטמו והאכילו את החרדים במוצרים הכי פחות בריאים"

במהלך ועידת עיתון המבשר התייחס ח"כ איתן כבל לנושא האוכל הבריא במגזר החרדי: "זה לא סוד, החברה החרדית הוזנחה במשך שנים על ידי ההנהגה הישראלית. החברות דאגו שעל שלחנם יעלו המוצרים הכי זולים והכי פחות בריאים"

ח"כ איתן כבל (יונתן זינדל, פלאש 90)
ח"כ איתן כבל (יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך ועידת עיתון המבשר - באירוע 'מבט לצמיחה' שנערך בשולי 'יריד לבית 6' מבית 'המבשר', בבנייני האומה בירושלים - התייחס יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, לנושא האוכל הבריא במגזר החרדי ותקף את חברות המזון והרשתות בכך "שפיטמו" את הציבור החרדי במאכלים שאינם בריאים.

"זה לא סוד, החברה החרדית הוזנחה במשך שנים על ידי ההנהגה הישראלית" אמר כבל בכנות מפתיעה. "היחס שלנו היה אליה ככזו שיכולת הקניה שלה נמוכה וחלשה, כך התייחסו אליה כל החברות וכל הגופים".

"אמרו כאן שהחברה החרדית התחילה לצרוך בריאות, זה לא שהיא התחילה, אלא שבכל השנים החברות דאגו שעל שולחנם יעלו המוצרים הכי זולים והכי פחות בריאים" אמר כבל והוסיף, "פיטמו והאכילו במוצרים הכי פחות בריאים שיש. רק לראות בחברה החרדית איזה משקאות היא שותה, כבר מזמן בכל חברה אחרת כבר לא שותים את זה. כתוב ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, וזה לא עניין שמתקיים בתוך החברה החרדית. בכינוסים מהסוג הזה צריכים להעלות את הדברים האלה על נס".

בתוך כך, באירוע אמש מבית המבשר הציגו הפוליטיקאים החרדים אחדות מרשימה כשהם מנצלים כל במה ציבורית להראות ולהחצין את אחדותם. בזה אחר זה עלו השר אריה דרעי, חה"כ משה גפני וסגן השר מאיר פרוש ופרגנו אחד לשני, אבל לא ויתרו על כמה עקיצות.

היריד עצמו, המתקיים זו השנה השישית ברציפות, איגד תחת קורת גג אחת גדולה את כל החברות הגדולות במשק, יצרניות המזון, ארגוני הבריאות, נותני שירותים שונים וכל חברה או ארגון להם ממשק ישיר או עקיף עם הצרכנים החרדיים.

כאמור, בשולי היריד התקיים האירוע המסורתי לבכירים במגזר החרדי ובמשק הישראלי, בו נטלו חלק בין היתר שר הפנים דרעי, סגן שר החינוך פרוש, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, חברי הכנסת מנחם אליעזר מוזס, אורי מקלב, יואב תל צור, ישראל אייכלר ויעקב אשר, ראש העיר בית שמש משה אבוטבול, ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין, ראש העיר אלעד ישראל פרוש, ראש מועצת רכסים יצחק רייך, ראש מועצת קריית יערים אברהם רוזנטל, מנכ"ל אסם, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות ובכירים רבים נוספים במשק הישראלי.

שר הפנים דרעי סיפר בנאומו על תנופת הפיתוח והעשייה באלעד. דרעי החמיא לסגן שר החינוך פרוש על הצלחת בנו, ובישר על תנופת בנייה גדולה במיוחד הצפויה בקרוב באלעד עם תוספת של כעשרת אלפים יח"ד נוספות, שיכפילו את שטח העיר: "אני לא מדבר על עוד עשר או עשרים שנה, אלא עם משהו שיקרה בקרוב. אני מתכוון בעז"ה לקדם את מה שצריך במשרד הפנים כמו הסכמי גג וכדו', ובעז"ה בקרוב מאוד נתחיל לראות את העבודות בשטח".

בנוסף, דרעי שיבח את עיתון 'המבשר' על בשורת האחדות והשלוב של כל חלקי המגזר החרדי יחדיו, אותה הביא 'המבשר' לעיתונות החרדית: "אנחנו בתנועת ש"ס מרגישים שנותנים לנו את מלוא התמיכה והכבוד בעיתון 'המבשר'", אמר דרעי.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני הצטרף לשבחים, וציין כי עיתון 'המבשר' אכן מעניק במה לכל הקהלים והמגזרים בצורה שוויונית: "זה לא דבר מובן מאליו", אמר גפני, "כולם יודעים שעיתון המבשר הוא עיתון מפלגתי עם עמדה פוליטית ברורה מאוד, אבל זה לא מפריע לו לכבד גם אחרים, ממנו יראו וכן יעשו".

גפני הוסיף כי בעקבות הנתונים המפתיעים שנחשפו אודות התרחבותו המשמעותית של המגזר החרדי, כי מן הראוי שהתרחבות זו לא תפריע לאחדות בין הקהילות והמגזרים השונים: "הציבור החרדי עמד במבחן העוני, לחצו אותנו דחקו אותנו לפינה והצלחנו להתאחד ולהתקיים לאורך שנים. אבל כיום אנחנו מגזר הולך וגדל, כל קהילה יכולה לנהל מוסדות משלה, ואנחנו צריכים לשאול האם אנחנו נעמוד גם במבחן העושר, האם כשלכל אחד יש קהילה בה הוא מסודר, האם גם כיום אנחנו מתחשבים זה בזה?".

יו"ר אגודת ישראל במודיעין עילית נחמן בנשעיה נשא דברים במהלך האירוע, וציין כי בתקופה האחרונה עוסקת התקשורת העולמית במונח 'פייק ניוז' שמשמעותו הין בין היתר כתיבת החדשות בהתאם להשקפת עולמו של הכותב ושל כלי התקשורת בו הוא עובד: "בעבר היו מזלזלים בעיתונות החרדית שכותבת על פי השקפת עולם תורנית מובהקת, מסננת מידע שאינו הולם ומדגישה דברים חיוביים. כיום רואים בבירור שהעולם כולו נוטה לדרך הזו, ובארה"ב שהיא בירת התקשורת העולמית כבר קיימת מגמה ברורה במסגרתה הציבור בוחר להתעדכן דרך כלי תקשורת ליברליים או שמרנים, ומעדיפים שלא לקבל מידע דרך כלי תקשורת אחרים".

סגן שר החינוך פרוש היה אחרון הדוברים, וציין כי עיתון 'המבשר' לוקח על עצמו את האחריות להביא לכך שהמידע שהובא במהלך אירוע 'מבט לצמיחה' יחלחל לכל שדרות הציבור הישראלי: הציבור החרדי בדרך להמשך צמיחה משמעותית ובלתי פוסקת, ועיתון 'המבשר' הוא זה שיודע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר".
ועידת המבשר איתן כבל צרכנות אוכל בריא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד