י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

צעקות בגל"צ; ביטול ראיון גרם למהומה

וויכוח סוער בין יעקב ברדוגו, המגיש הנוסף של יומן "הערב", לבין צוות התוכנית התעורר לקראת שידור תוכנית שעסקה בחשיפת דו"ח מבקר המדינה על צוק איתן • גורמים בתחנה: "ברדוגו בוחר מרואיינים בהתאם לאינטרסים שלו"

יעקב ברדוגו. צילום: מוטי מילרוד themarker
יעקב ברדוגו. צילום: מוטי מילרוד themarker



סוער בגל"צ: מערכת יחסים קשה ביומן הערב של התחנה. בין המגיש הנוסף של יומן הערב, איש העסקים יעקב ברדוגו, לבין צוות התוכנית, הידרדרה למופע צעקות של ברדוגו בדסק החדשות של התחנה. במקביל, ראיון שיזם ברדוגו עם מקורבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נתן אשל, בוטל לאחר התנגדות עיקשת של צוות התוכנית – וזאת בשל התנאים שהציבו אשל וברדוגו לראיון.

ברדוגו הוא עורך דין ואיש עסקים, שהיה בעבר יועץ ואיש סודם של פוליטיקאים, ומייצג עד היום את איש העסקים משה בובליל בעסקי המלונאות ובתי הקזינו שלו ברחבי העולם. על אף ניגוד האינטרסים הפוטנציאלי, מזה כמה שנים מגיש ברדוגו תוכנית זוגית בימי שישי, ולאחר מכן גם שודרגו למעמד הפרשן הפוליטי של התחנה. באפריל 2016, על אף שמעולם לא שימש כעיתונאי, החליט מפקד גל"צ, ירון דקל, כי ברדוגו ישמש מגיש שני קבוע, לצידו של ירון וילנסקי ביומן הערב.

אלא שבתחנה מספרים כי ברדוגו החל בפועל להשתלט על התוכנית ולקבוע מי יהיו המרואיינים בה. בוויכוחים בין הצדדים הוא חוזר שוב ושוב על ההכרזה כי "זו התוכנית שלי ואני אקבע מי יהיו המרואיינים בה". בפועל ברדוגו מקבל במה נרחבת להשמיע בתוכנית את חוות דעתו כמעט בכל נושא ובכל עניין שעולים לסדר היום, וזאת על חשבונם של עיתונאים ופרשנים בתחנה.

ביום ראשון השבוע החליט ברדוגו לראיין את אשל, וזאת בעקבות מאמר שפירסם בעיתון "הארץ" בנוגע לנתניהו. ברדוגו סיכם עם אשל, ללא מעורבות עורכי התוכנית, כי בראיון לא יוזכר העובדה שאשל הורשע בהסדר טיעון בעבירה של פגיעה במשמעת והתנהגות שאינה הולמת עובד מדינה.

ברדוגו ווילנסקי אכן פתחו את התוכנית והודיעו בשידור על הראיון שיתקיים במהלכה. אלא שעורך התוכנית, מירון ששון, התנגד לקיום הראיון ולתנאי שהציב אשל. בסופו של דבר הראיון לא שודר כלל.

היחסים בתחנה החריפו היום (ד') לקראת שידור יומן הערב שעסק בחשיפת דו"ח המבקר על צוק איתן. גורמים ששהו בתחנה אומרים כי ברדוגו זעם והרים את קולו על חיילים וצוות התוכנית, והודיע להם כי "זו התוכנית שלי ואני אבחר את המרואיינים". גורמים בתחנה אמרו כי התנהלות זו מהווה פגיעה חמורה בחופש של עיתונאי התחנה, וכי ברדוגו, שאינו עיתונאי "בוחר מרואיינים בהתאם לאינטרסים שלו ושל החברים שלו".

האירועים סביב ברדוגו מגיעים על רקע מערכת יחסים קשה, שהולכת ומחריפה, בין עיתונאי התחנה לבין ההנהלה – המפקד דקל וראש מערכת החדשות, אבי ברזילי. עיתונאים בכירים בתחנה כלל לא משוחחים עם השניים. כפי שפורסם ב-TheMarker, ברזילי אף הביא להורדה מהאתר של תחקיר שפורסם בתחנה, שאותו שידר ראש מערכת התחקירים, אבנר הופשטיין.

האירועים בתחנה עלו השבוע שלב, לאחר שפורסם באתר וואלה כי הכתב והפרשן הצבאי, טל לב-רם, צפוי לעזוב את תפקידו. בפועל, לב-רם הוא קצין בקבע וצפוי להשתחרר רק בדצמבר – עוד כעשרה חודשים – לאחר עזיבתו הצפויה של דקל עצמו. בגל"צ היו בעבר מקרים שבהם נשכרו חיילים בצה"ל להמשך פעילות בתחנה כאזרחים עובדי צה"ל או כפרילנסרים, וזאת על בסיס אישור מגורם צבאי.

למרות זאת, התחנה הפיצה הודעה, כולל תגובת דקל, על עזיבתו הצפויה של לב-רם. ההודעה יצאה מהתחנה, על אף שלב-רם כלל לא היה מודע לכך. בעקבות כך זעם לב-רם על דקל ואנשי לשכתו, ומחה בפניהם על ההתנהלות כלפיו.

ברדוגו סירב להגיב. מגל"צ נמסר: "ליעקב ברדוגו יש תרומה חשובה מאוד להצלחת התוכנית ולראיה נתוני האזנה שעלו השנה. כמצופה מאדם בעל ידע רב וניסיון, הוא שותף מלא להחלטות המתקבלות בתוכניות ויש לו תפקיד חשוב בה, ואנו מרוצים מאוד מהשתלבותו בתחנה.

"טל לב רם משתחרר מהצבא ואנו מאחלים לו הצלחה רבה באזרחות בכל דרך בה יבחר. לגבי זהות הפרשן לביטחון ואסטרטגיה, הרי שהוא האלוף במיל' נועם תיבון. אנשים אינם אוהבים שינויים, ולכן כל שינוי מיד נתפס כשלילי. התחנה מעולם לא היתה רלוונטית כפי שהיא כיום. במבחן התוצאה גל"צ היא פופולרית, אמינה וזוכה לאמון הציבור".
נתן אשל יעקב ברדוגו גלי צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד