כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שיבושים ועומסים בנתב"ג בעקבות תקלה חמורה

(עדכון) רשות שדות התעופה: "התקלה במערכת הבידוק הביטחוני תוקנה; תחזור לפעולה עוד כשעה" • בעקבות המעבר לבידוק ידני נרשמים איחורים בזמני ההמראה עד כשעה מזמן ההמראה המתוכנן

(משה שי, פלאש 90)
(משה שי, פלאש 90)



תקלה שהחלה הלילה (ד') במערכת הבידוק הביטחוני האוטומטי (HBS) גרמה לעומסים בעמדות הצ'ק אין בנתב"ג ולשיבושים במערכת ניתוב הכבודה. בשעה זאת נרשמים איחורים בזמני ההמראה - עד כשעה מזמן ההמראה המתוכנן - בעקבות המעבר לבידוק ידני. עד כה לא ברור ממה נגרמה התקלה - אך היא פוגעת בזמני ההמראה של כל חברות התעופה.

ברשות שדות התעופה עידכנו כי "לאחר תיקון התקלה והפעלה מחדש של המערכת מתחיל צ'ק אין מדורג לביצוע הבידוק ביטחוני למזוודות. אם לא תהיינה תקלות נוספות, נחזיר את המערכת לפעילות מלאה בשעה הקרובה".

עוד נמסר מרשות שדות התעופה נמסר בשעה זו כי 10 טיסות המריאו בשעה האחרונה ועוד 15 טיסות מעוכבות. בין הטיסות המעוכבות טיסות אל על למילאנו ובוקרשט, שהיו אמורות להמריא ב-7:30 וכרגע נדחו לשעה 10:00, וטיסת סוויס לציריך שהיתה אמורה להמריא ב-7:00 ונדחתה בשל התקלה ל-10:00. מרש"ת נמסר כי כלל מנהלי נתב"ג מצויים בשטח לטיפול בנושא.

HBS היא מערכת הבדיקה הביטחונית האוטומטית של מזוודות נוסעים בנתב"ג. כל המזוודות בעצם נשלחות מטרמינל 3 לבטן המטוסים באופן מלא במערכת, עוברות בה בידוק ומנותבות באופן אוטומטי למטוסים. כאשר חל שיבוש מהסוג הזה יכול להיגרם כאוס משמעותי בבידוק ובמיון המזוודות והגעתם למטוס הנכון. מקור התקלה ככל הנראה נוגע לבעיות במערכת המחשוב והתקלה גורמת לאיחורים בהמראות של כלל חברות התעופה.

מרשות שדות התעופה נמסר כי "צוותי תגבור פועלים כדי להבטיח שכל הטיסות ייצאו במועדן וכ-15 אלף נוסעים ימריאו כמתוכנן. צוותי התפעול והביטחון המתוגברים התגברו על העומסים שנוצרו במהלך הלילה וכרגע אין עומסים חריגים בצ'ק אין. אנו קוראים לציבור הנוסעים להגיע במועד לטיסתם (כשלוש שעות לפני ההמראה) ולהתעזר בסבלנות במהלך הבידוק הביטחוני".

עם זאת, 400 מזוודות נשארו בארץ בשל הבעיה בניתוב הכבודה והן יישלחו לבעליהם בטיסות מאוחרות יותר בהמשך היום.

במהלך הלילה הוקפצו עובדי אחזקה, טכנאים וצוות IT ( מחשבים) בניסיון לתקן את התקלה, כמו גם צוותים נוספים של יחידות התפעול בהם סבלים ופורקי מזוודות, ותוגברו גם צוותי הביטחון.

גם מנהל נתב"ג וכלל מנהלי המחלקות עודכנו ונדרשו להגיב ולנהל את האירוע. כלל הצוותים שהגיעו הצליחו לשחרר את העומסים שנוצרו במהלך הצ'ק אין הלילה ולאפשר לטיסות לצאת מבלי שיחולו עיכובים משמעותיים. במהלך היום צפויים לעבור בנתב"ג כ-25 אלף נוסעים יוצאים ועוד 25 אלף נוסעים נכנסים.
נתב''ג טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד