כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

פרסום ראשון: הישג תקציבי נאה של הנציגים החרדים

פרסום ראשון: במסגרת דרישת המפלגות החרדיות ליישם את ההסכם הקואליציוני במלואו, ביום ראשון תוגש בישיבת הממשלה הצעת מחליטים לפיה, תקציב תמיכת המדינה לישיבות יעמוד על מיליארד ו-224 מיליון שקל - תוספת של כ-50 מיליון

תלמידי ישיבות. אילוסטרציה (צילום: שוקי לרר)
תלמידי ישיבות. אילוסטרציה (צילום: שוקי לרר)

פרסום ראשון: במסגרת דרישת המפלגות החרדיות ליישם את ההסכם הקואליציוני במלואו, ביום ראשון תוגש בישיבת הממשלה הצעת מחליטים לפיה, תקציב תמיכת המדינה לישיבות יעמוד על מיליארד ו-224 מיליון שקל.

מדובר בתוספת תקציבית של 52.5 מיליון שקל לשנה, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, לתקציב המוסדות התורניים.

ההחלטה מתקנת את סעיף 10 בהחלטת הממשלה מדצמבר 2016, שקבעה שתקציב משרד החינוך לצורך תמיכה במוסדות תורניים יעמוד על 1,171.5 מיליון שקל, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, ומעדכנת את תקציב התמיכה במוסדות התורניים לכל שנה לסך 1,224 מיליון שקל, זאת לנוכח העלייה במספרי התלמידים בסוף שנת 2016, דבר שהביא להורדת הערך הכספי של נקודה לתמיכת במוסדות.

כאמור, מדובר בהמשך לסיכום עם המפלגות החרדיות שערך הנקודה בתקציב הישיבות - יעמוד על 477 לנקודה, מה שמעניק לבחור הלומד בישיבה - נקודה אחת ולאברך כולל 1.8 – סך הכל 856.6 ₪ לחודש.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר ל"בחדרי חרדים" כי מדובר בכספים שסוכם עליהם בהסכם הקואליציוני. לדבריו, "המצב כיום בממשלה הוא שאנחנו כל הזמן עם יד על הדופק בכדי לוודא שהכל יתבצע כפי שסוכם למען עולם התורה והישיבות, ושלא יהיו טעויות. זה תהליך שיגרתי שמתבצע כל הזמן, לבדוק אם חסר כסף והאם צריך לתקן טעויות".
תקציב ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד