כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

טראמפ מתגאה: שוק המניות בארה"ב זינק ב-3.2 טריליון דולר בזכותי

מדד דאו ג'ונס זינק ב-15% מאז נבחר טראמפ לאחר שעלה ב-140% בתקופת אובמה; לפרשן אחד יש הסבר שונה לגבי הזינוק

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, צייץ היום כי שוק המניות האמריקאי זינק ב-3.2 טריליון דולר מאז בחירתו לנשיאות ב-8 בנובמבר 2016, וכי מדד בטחון הצרכנים בשיא של 15 שנים. "משרות!" חתם טראמפ את הציוץ שלו.

ואכן, טראמפ צודק: מאז 8 בנובמבר עלה מדד דאו ג'ונס ב-15%; מדד S&P 500 עלה ב-12%; הדולר התחזק ב-4.2% מול סל מטבעות עולמיים (דולר אינדקס); ומדד בטחון הצרכנים בפברואר הגיע לשיא כל הזמנים, ברמה של 114.8, מעל התחזיות; האמון של עסקים קטנים בכלכלה גאה בינואר לרמה הגבוהה זה עשור.

אמנם מצבה של הכלכלה האמריקאית מושפע הרבה יותר ממדיניות הממשל הקודם, אולם האינדיקטורים של בטחון, ואפילו שוק המניות עצמו, הם אינדיקטורים של ציפיות, כך שטראמפ יכול לייחס לעצמו הצלחה במובן זה. כמובן, בתקופת נשיאותו של ברק אובמה עלה מדד דאו ג'ונס ב-140%, קצב שנתי ממוצע של יותר מ-11%. בתקופתו של אובמה נוצרו 11.3 מיליון משרות בכלכלה האמריקאית, ושיעור האבטלה ירד מ-10% ל-4.7%.

יש פרשנים שרואים ב"ראלי טראמפ", כפי שנקראת מגמת העליות בשוק המניות, משאלת לב שמבוססת על תקוות, ולא על מעשים. טראמפ הבטיח לתמרץ את הכלכלה, לקצץ במסים, להשקיע בתשתיות ולהחזיר משרות לארה"ב – אולם כדי לממש את הבטחותיו, הנשיא יצטרך לעבור משוכות גבוהות.




ניגאם ארורה, יזם ומשקיע שכותב פרשנות באתר מרקטווץ', טוען כי שבירת מחסום ה-21 אלף נקודות בדאו ג'ונס, יום לאחר נאומו המרגיע של טראמפ בקונגרס, נובע ממה שנקרא שורט סקוויז לחיצת שורטים). זהו מהלך שבו סוחרים ומשקיעים תחילה מהמרים נגד השוק, במהלך שנקרא שורט – מכירה בחסר. טכנית, זוהי שיטה שבה לווים ניירות ערך ממשקיעים ארוכי טווח, מוכרים אותם, וכשמחירם יורד, קונים אותם בחזרה ברווח. אם השוק דווקא עולה, השורטיסטים מפסידים. במקרה כזה הם עשויים לבצע "כיסוי שורטים" – כלומר ימהרו לקנות בחזרה את המניות לפני שיעלו עוד יותר וכך לצמצם הפסדים. כיסוי השורטים באופן זה מזרים ביקושים לשוק ודוחף אותו כלפי מעלה במקום מטה.
דונלד טראמפ שוק המניות דאו ג'ונס ברק אובמה ראלי טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד