י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מפקד משטרת מרחב דן ל"בחדרי": "מקימים צוות חקירה מיוחד לטיפול בתקיפות"

חשיפת "בחדרי חרדים" • עם העלאת המודעות לנושא התקיפות במגזר החרדי, משטרת ישראל החליטה להעלות הילוך בטיפול בתופעה הקשה, ובקרוב יוקם צוות חקירה מיוחד לנושא • מפקד משטרת מרחב דן ל'בחדרי': "ההבנה של הרבנים מסייעת לנו"

מפקד משטרת מרחב דן ל"בחדרי": "מקימים צוות חקירה מיוחד לטיפול בתקיפות"
קובי הר צבי

משטרת ישראל החליטה להעלות הילוך בטיפול בתופעת התקיפות במגזר החרדי, נגד ילדים ובכלל, זאת על רקע העלאת המודעות לנושא שהביאה לתום עידן ההשתקה - עם הגשת תלונות ותמיכה רבנית ותורנית למהלך.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במשטרת מרחב דן החליטו להקים צוות חקירה מיוחד שיטפל אך ורק בתופעת התקיפות, ובין היתר יתמקדו החוקרים בצוות במגזר החרדי. הצוות יטפל בכל התלונות שמוגשות בגין תקיפות, יבצע מעקבים ופעילות יזומה נגד תוקפים, כמו גם פיקוח ובקרה על תוקפים סדרתיים.

"אנחנו בשלבי עבודת מטה של הקמת צוות חקירה מיוחד" אומר מפקד משטרת מרחב דן, ניצב משנה שי אזולאי, בשיחה עם "בחדרי חרדים". "אנחנו רוצים שמרגע שמגיעה לכאן תלונה ועד סיום החקירה שלה, כולל ביצוע של מעקבים ושל פיקוח ובקרה על תוקפים. יש כל מיני רעיונות. זה יהיה סוג של צח"ם (צוות חקירה מיוחד) משודרג".

הקמת הצוות המיוחד, שיטפל מתוקף תפקידו בתקיפות במגזר החרדי בעיר הגדולה במרחב דן - בני ברק - מגיעה כאמור על רקע תמיכה רבנית ותורנית בהגשת תלונות במשטרה נגד תוקפים, דבר שלא היה מקובל בשנים עברו. "אני חושב שההבנה היום של הרבנים בדגש על עבירות שהן עבירות חמורות בתוך המשפחה, בתוך הקהילה, מאוד משפיע על זה שאנשים מגיעים להגיש תלונות ומבינים שזה הפיתרון" אומר אזולאי ל"בחדרי".

לדבריו, "אני חושב שהמשמעת של הציבור החרדי מול רבנים עושה לנו את חיים הרבה יותר קלים, בשיתוף פעולה הרבה יותר טוב. הלוואי שבציבורים אחרים היתה כזו משמעת כמו שיש לציבור החרדי מול רבנים. זה היה נותן את אותותיו בהרבה תחומים אחרים".

התמיכה הרבנית מגיעה עם הדרישה שמגיעה מלמטה - מהשטח החרדי, התסיסה הציבורית והעלאת המודעות לנושא באתרים החרדים. "בסוף בסוף זה לא רק זה, זה גם ההבנה של הרבנים, זה גם מה שמשדרים בציבור - שצריך להתלונן, גם הפעילות האקטיבית שלנו עם אפס סובלנות" אומר אזולאי.

לדבריו, "תקיפות בכלל, לא רק בקטינים, מבחינתי יש לכך אפס סובלנות, כי זה מחריד - הילד הזה נכנס למעגל, שאם הוא לא יטופל בזמן ונכון, הוא במעגל אל-חזור".

אזולאי נותן קרדיט לא מבוטל לפעילים החרדים הפועלים בתחום ורודפים את התוקפים. "תוסיף לזה את השומרים, בהובלה של הרב שלמה לאבין, שבתי גלבר, ישראל זיו, חיים רוטר ומנחם מנדלוביץ - כל החבורה הזו שרואה את זה כמשהו זועק".

"אנחנו הולכים למסד את העניין מולם - כל החשיפה והטיפול" אומר אזולאי לסיום ומוסיף, "אנחנו הולכים להקים יחידה שתטפל ספציפית רק בתקיפות".

אזולאי לא מסגיר במהלך השיחה את זהות הרבנים המשתפים עמו פעולה והדברים מתנהלים עדיין מאחורי הקלעים. המהלך האחרון, שטרם בוצע, בדרך למיגור סופי של תופעת התקיפות, יתרחש רק כאשר הרבנים יצאו באופן רשמי וגלוי נגד התקיפות, בעד הגשת תלונות במשטרה והכרזת מלחמת חורמה רשמית בתוקפים.

"המשטרה קשובה למגזר החרדי"
הקמת הצח"ם, צעד עליו מכריז כאן ב'בחדרי' מפקד משטרת מרחב דן לראשונה, הוא צעד חשוב מאוד, מבחינה מעשית ויומיומית. מי שמכיר את הליכי הפרוצדורה של ניהול תיק חקירה הוא ארגון 'מן המיצר', המלווה נפגעי עבירה במגזר החרדי בחמש שנים האחרונות ופועל להעלאת המודעות למוגנות.

"הקמת צוות חקירה מיוחד במקרה של עבירות מסוג זה היא ראשונה במעלה, משום שכאשר צוות שלם עובד על חקירה כזו תוך שיתוף פעולה מלא בלי לעבור מחלקות, אישורים, העברות וחקירות שמתבצעות על ידי חוקרים שונים בין תיקים נוספים, החקירה יעילה, ממוקדת, יסודית ובעיקר מיטיבה עם הנפגעים שמקבלים התייחסות אחרת לגמרי, אותה לא יקבלו באופן זהה בהתנהלות של חקירה רגילה" אומרים בארגון.

לדבריהם, גם בירושלים החלו לאחרונה לפעול בדרך זו של צח"ם: "במשך השנה האחרונה במשטרת ירושלים הקימו לבקשתנו צוותי חקירה מיוחדים בתיקים אותם אנחנו מלווים, כך בתיק של הסב התוקף שמתנהל בימים אלה ובתיק של האב מירושלים שמשפטו כבר הסתיים לפני חודש. בשניהם היתה התנהלות מהירה וכתב אישום הוגש תוך זמן קצר, תודות להקמת הצח"ם".

אנשי הארגון מברכים על הקמת הצח"ם ואומרים כי "האוזניים בצמרת המשטרה הפכו לקשובות לצרכי המגזר החרדי ולרגישויותיו - ועל כך יש לברך".
שי אזולאי תקיפות מעשים חמורים צוות חקירה מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד